SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Skift af el-selskab
29-07-2014, 11:52
Besked: #1
HenningLB Offline

Skift af el-selskab
Vi fik solceller monteret for godt et år siden (maj 2014), men er på "den gamle ordning".
Vores el-leverandør er http://www.natur-energi.dk, det har blot været et levn fra gamle dage, som aldrig er blevet ændret. Jeg har talt med deres kundeservice, som, ærligt nok, ikke anbefaler at være kunde hos dem når man er selvforsynende.
Spørgsmålet er så - skal jeg bare skifte til Dong, hvor vi i forvejen betaler Netabonnement? Eller er der andre udbydere, som er bedre for os små producenter?
Hvis og når vi skifter - hvornår på året er det bedst? 1. januar, når der står mest på plus-kontoen, når anlægget har "fødselsdag" eller et helt andet tidspunkt?
Vores anlæg er 4,7KW, vi bruger ca. 10% mindre end vi producerer.
Find
Citér
29-07-2014, 13:10 (Denne besked var sidst ændret: 29-07-2014 af 13:46 henrikkrebs.)
Besked: #2
henrikkrebs Offline

RE: Skift af el-selskab
I skal skifte per årsskiftet - idet jeg forudsætter at begge sleskabers års-periode følger kalenderåret. Når I har 'overproduktion' så gælder det om ikke at skabe nogle 'delperioder' hos det ene selskab hvor jeres forbrug ikke dækkes af jeres produktion, og det gør det jo normalt ikke i vinterhalvåret.

---
4kWp pakke XL-byg/FEIYUE
Installeret 13.11.2012
28gr, syd +2gr
---
Find
Citér
29-07-2014, 15:53
Besked: #3
zyli Offline

RE: Skift af el-selskab
Enig med Henrik, for at undgå overlap skiftes ved årsskiftet.
Og tilbage til dong, ingen grund til andet - og se så at få brugt din overskydende strøm til noget fornuftig varme i den kolde tid. Det er jo helt tosset at du skal have kr. 200 tilbage - når du har leveret for 800. Jeg kan kun gentage mig selv - brug alt din strøm selv på én fornuftig måde, alt andet giver ingen mening

Inverter: SMA 8000 TL-20
Paneler: 30 stk. ZNShine 255W All Black, 7,65 KwP
Montering: Würth Zebra Premium All Black på sort ståltag
Orientering: stik syd, 34 grader taghældning
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering