to solcelleanlæg
|
04-08-2021, 09:34
Besked: #1
|
|||
|
|||
to solcelleanlæg
Jeg har et anlæg på gruppe 2, og nu ønsker jeg at udvide mit anlæg.
Mit eksisterende anlæg må kun være 5,5kW, som det også er i dag. Jeg ønsker en udvidelse på mindst 50% ekstra, cirka 8-10kW sammenlagt (Jeg har tagplads nok, og en større inverter er evt. på vej). Så vidt, jeg kan læse mig frem til, må jeg ikke tilkoble ekstra effekt (paneler) til mit eksisterende anlæg over 5,5kW. Skal jeg søge om dispensation/ændring til samme anlæg til samme ordning (gruppe 2) til et samlet større anlæg, men under samme betingelser? Kan det lade sig gøre? Eller er jeg nødt at etablere et nyt seperat anlæg ved siden af, med alt det ekstra besvær, det medfører? |
|||
04-08-2021, 10:28
(Denne besked var sidst ændret: 04-08-2021 af 10:29 Lars-Jacobsen.)
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: to solcelleanlæg
Hvis du ikke har et gammelt tilsagn om pristillæg, så burde sådan et anlæg godt kunne udvides. Du sælger jo så bare evt. overskydende strøm til markedspris, og der er ikke noget i vejen for en udvidelse andet end det skal ansøges/anmeldes/godkendes formelt.
Men eller se evt. her, https://ens.dk/ansvarsomraader/stoette-t...-af-anlaeg Og så vil jeg altid anbefale at man kontakter EnergiNet inden en evt. ændring, da det er dem der altid har fat i den lange ende. Det vil være ærgerligt at lave noget der har negative økonomiske konsekvenser. Du kan ikke montere endnu et anlæg på en og samme installation, der må kun være tilmeldt 1. Men et anlæg kan godt bestå af flere invertere og solcelle panel sektioner. |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|