SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Forbindelse til Danfoss TLX pro+ via internet
26-06-2012, 15:56
Besked: #1
micmex Offline

Forbindelse til Danfoss TLX pro+ via internet
Er der nogen der har en hurtig opskrift på dette? Kræves der mere end den indbyggede web log?
Find
Citér
26-06-2012, 16:27
Besked: #2
Lars-Jacobsen Offline

RE: Forbindelse til Danfoss TLX pro+ via internet
(26-06-2012 15:56)micmex Skrev:  Er der nogen der har en hurtig opskrift på dette? Kræves der mere end den indbyggede web log?

Hvis det er fordi du vil logge på din inverter udefra Internettet, ligesom du gør hjemme lokalt, skal du have opsat og forwarded port 80 i din router til inverterens IP adresse. Se manaulen til routeren for hvordan dette gøres.
Find
Citér
27-06-2012, 10:21
Besked: #3
Tryp Offline

(26-06-2012 16:27)Lars-Jacobsen Skrev:  Hvis det er fordi du vil logge på din inverter udefra Internettet, ligesom du gør hjemme lokalt, skal du have opsat og forwarded port 80 i din router til inverterens IP adresse. Se manaulen til routeren for hvordan dette gøres.

Jeg ville nok passe lidt på med at forwarde port 80, da det er standardporten og du dermed i princippet åbner dit netværk på vid gab for uønskede personer.

Hvis du absolut vil tilgå din inverter udenfor dit eget interne netværk så sæt din router til at forwarde Danfoss'ens IP til et meget højt portnr. -fx.62001.
Når du skal tilgå den udefra skriver du så din routers ip adresse efterfulgt af :62001.

Alternativt, og meget meget mere sikkert, så opret en profil på pv-log.com og sæt din Danfoss op til at uploade data via ftp hertil een gang i timen. Så kan du også sammenligne produktion, effektivitet med andre osv.

[Billede: 192333401.gif]
Danfoss Solar Inverter A/S - TLX Pro+ 6kW - Software ver. 3.40
Solar Frontier Ltd. / SF145-L CIS (Tyndfilm) 4,93 kWp - 43 m2
Idriftsat 18-6-2012
Nr. 1 på pv-log topliste DK 2012+13+14
Find
Citér
27-06-2012, 14:26
Besked: #4
Lars-Jacobsen Offline

(27-06-2012 10:21)Tryp Skrev:  Jeg ville nok passe lidt på med at forwarde port 80, da det er standardporten og du dermed i princippet åbner dit netværk på vid gab for uønskede personer.

Hvis du absolut vil tilgå din inverter udenfor dit eget interne netværk så sæt din router til at forwarde Danfoss'ens IP til et meget højt portnr. -fx.62001.
Når du skal tilgå den udefra skriver du så din routers ip adresse efterfulgt af :62001.

Alternativt, og meget meget mere sikkert, så opret en profil på pv-log.com og sæt din Danfoss op til at uploade data via ftp hertil een gang i timen. Så kan du også sammenligne produktion, effektivitet med andre osv.

Man åbner ikke sit netværk op på vid gab ved at forwarde port 80. Der er ingen forskel på om det er port 80 eller en anden der bliver forwarded. Men det er da rigtigt det giver mulighed for at tilgå inverteren direkte fra Internettet, men det var vel også meningen som jeg forstod spørgsmålet.
Nu har jeg ikke selv en TLX, men det kunne være der var mulighed for at sætte forskellige brugere/rettigheder op på den, så man også skulle "logge ind".
Hvis det bare er et spørgsmål om at se produktionsdata så vil jeg da også klart anbefale en webportal.
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering