Strøm til varmepumpe
|
11-11-2012, 11:31
Besked: #1
|
|||
|
|||
Strøm til varmepumpe
Jeg skal have lagt husets varmeforsyning om, bruger i dag fast brændsel, men det sidste af skoven ligger nu i laden, og de nye træer vokser frygteligt langsomt!!
Mit solcelleanlæg kan nok bidrage med ca. 3.500 kwh. efter mit normale strømforbrug. Der er nok ingen tvivl om at jeg skal have en luft til vand varmepumpe og nok en af dem med højtemperatur på på vandet, da 30 grader ikke vil være nok til vores hus. Jeg bruger ca. 35 rummeter træ på årsplan nu. Jeg har en buffertank på 3.500 liter, og tænker på at lade varmepumpen køre om dagen når udetemperaturen er højest og derfor får den bedste virkningsgrad på varmepumpen. Når man tænker på at det er om vinteren jeg skal bruge energien, og solceller yder 85 % af deres årsproduktion om sommeren så er det vel mest rigtigt at gå efter en teknologi der giver energi om vinteren, og så taler vi vel mere om vindmølle, der laver strøm som så går ud på nettet sammen med solcellernes strøm. Kan jeg koble en vindmølle sammen med solcellerne, tænker på de max 6 kw til nettet? Eller skal jeg bare smide en stak ekstra solcellepaneler på taget nu, og lave en serie-parallel- kobling så jeg kommer op på ? ja hvor mange kwh skal jeg bruge til varmepumpen? NISSEN 51 stk PW 200 watt Black paneler 2 x Delta Solivia 3.0 EU G4 inverter Solivia gateway datalogger |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|
Indlæg i dette emne |
Strøm til varmepumpe - Nissen - 11-11-2012 11:31
RE: Strøm til varmepumpe - Lars-Jacobsen - 11-11-2012, 12:00
RE: Strøm til varmepumpe - hensan - 11-11-2012, 16:11
RE: Strøm til varmepumpe - Nissen - 11-11-2012, 16:25
RE: Strøm til varmepumpe - Stuhr - 11-11-2012, 18:09
|