Ny 3-faset mølle - ensretter og laderegulator eller?
|
15-08-2018, 02:10
Besked: #1
|
|||
|
|||
Ny 3-faset mølle - ensretter og laderegulator eller?
Hej,
Jeg har investeret i en 2 kW 3-faset 48 volts vindmølle. Men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal konfigurere systemet. Der er tale om et OFF-grid anlæg med ønsket ladning af 12 volts batterier. Nuværende system består af 100watts paneler, 18.x volt, med regulator og ladning af 12 volts batterier. Jeg har læst og undersøgt i en uges tid nu. Det viser sig at være en næsten umulig opgave at få en laderegulator som håndterer både solceller og møllen. Jeg kan så vælge at købe en regulator som virker direkte på møllens specs. eller også sætte en ensretter på og vælge en alm laderegulator. Mit spørgsmål er om der er nogle af jer er så: 1. Er der nogen som har et helt andet forslag? 2. Er der nogen som kender spændingen efter brug af en ensretter. Hvis møllen genererer 48volt vekselspænding og ensrettes til DC, er det så stadig 48 volt og blot strømmen/A som ændres? 3. Kan et nyt solcelle setup med e.g. serieforbundne 250watts/31volts paneler i serier af 2 fungere med samme regulator? 4. Er det bedst at sætte en vindmølle regulator på som arbejder med de 48 volt og lader med 48 volt. Serieforbinde 12 volts batterierne i blokke af 4. Anvende en separat laderegulato på solcellerne serieforbundet i setup a 2 paneler, hvor batterierne lades med samme 48 volt? Netop! Jeg er lost..... Håber I kan hjælpe Venligst Dan |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|
Indlæg i dette emne |
Ny 3-faset mølle - ensretter og laderegulator eller? - DRAH - 15-08-2018 02:10
RE: Ny 3-faset mølle - ensretter og laderegulator eller? - magnutzz - 12-10-2018, 09:26
|