Hvad er mit daglige “køb fra nettet” med solceller?
|
15-10-2022, 09:25
Besked: #31
|
|||
|
|||
RE: Hvad er mit daglige “køb fra nettet” med solceller?
Ja de har allesammen meget travlt denne tid og får rigtig mange henvendelser.
Så der er ikke det at gøre end at skrive og vente som de skriver nederst på siden her https://www.vindstoed.dk/kundeservice Måske du kan se noget mere hvis du logger ind her https://www.vindstoed.dk/kundeservice Men fortsat så burde du have adgang til mere end 1 målepunkt på eloverblik.dk Har du prøvet igen ? Del gerne billeder af hvad du se og har adgang til. Prøv også vis data og download. |
|||
16-10-2022, 18:47
Besked: #32
|
|||
|
|||
Synes simpelthen bare jeg kører rundt i cirkler….. Når jeg kontakter kundeservice@vindstoed.dk, får jeg (igen) dette svar: “ Kære Søren Tak for din mail. Vindstød A/S har igennem et EU-udbud, af Energinet, fået til opgave at administrere udbetalingen af spotprisen og alene udbetalingen. Hvis du har spørgsmål til afregning af dit elforbrug, herunder skatter og afgifter til netselskabet og staten, skal du kontakte din forbrugs el-leverandør. De kan give dig de nødvendige informationer ifm. at tilmelde dit målepunkt. Hvis du er i tvivl om, hvem din elleverandør er, kan du kontakte Energinet. Så kan de fortælle dig det. Skriv endelig, hvis du har flere spørgsmål. Rigtig god dag. Vh Helena Aftagepligten Vindstød A/S” Og eftersom jeg skriver til kundeservice som aftager af strøm, burde de jo egentligt svare mig, eller…..? De forskellige data synlige på eloverblik.dk kommer herunder. Linket til Vindstoed giver en månedsoversigt over forbrug, men jeg er interesseret i det forb…… målernummer, således vi kan se de mere detaljerede data… ![]() Kostal PIKO 5.5, 20 x TS-M260B (5.2 kWp) Esbjerg, Tag 45°, orienteret 190° Månedsproduktion Edelsvej ![]() |
|||
17-10-2022, 11:26
Besked: #33
|
|||
|
|||
Det ser lidt underligt ud. Og som om der som elleverandør kun er valgt “aftagepligt” dvs. kun at vindstød skal købe/afregne dit overskud.
Måske er der gået et eller andet galt med aftalen vedr. Elforbundet. Der skulle du så godt nok også være elkunde hos netop Vindstød. Så skriv til dem igen og med store bogstaver insister på du er Elkunde og køber strømmen gennem dem. (Går ud fra du får en regning fra dem). Så derfor skal du også kunne se D06 og D07 målepunkter - på timebasis, i eloverblik. Du kan også prøve at rette henvendelse til Energinet (Datahub/eloverblik support), som vindstød jo skriver. De kan så oplyse hvem der reelt står registreret som elleverandør. Men mon ikke det er vindstød ;-) |
|||
17-10-2022, 18:44
Besked: #34
|
|||
|
|||
Tak Lars
Prøver at skrue bissen på og håber det lykkedes ![]() Kostal PIKO 5.5, 20 x TS-M260B (5.2 kWp) Esbjerg, Tag 45°, orienteret 190° Månedsproduktion Edelsvej ![]() |
|||
17-10-2022, 19:29
Besked: #35
|
|||
|
|||
(17-10-2022 18:44)crj100 Skrev: Tak Lars Hej CRJ Kender du disse vejledninger til eloverblik?? det er noget energinet udgiver https://energinet.dk/Energidata/DataHub/Eloverblik her i dette link https://energinet.dk/Energidata/DataHub/Adgang-til-data står der noget generelt omkring adgang til data Måske er det energinet.dk du skal have fat i med dine problemer? Hilsen Tage |
|||
17-10-2022, 21:21
Besked: #36
|
|||
|
|||
Hej Tage
Ja, tror jeg har styr på den del med eloverblik.dk Problemet er, at vi tilsyneladende kun er registreret med et målepunkt, netop vores “produktionsmålepunkt”. Nu er jeg da kommet så vidt, at Vindstød har bedt om at der laves en fuldmagt til mig, da anlægget står registreret i fruens navn. Så måske der nu endelig er ved at være hul igennem til en ved Vindstød, der reelt ved noget om det jeg spørger om ![]() Eller også er jeg bare for optimistisk - vi får se de kommende dage…. Mvh Søren Kostal PIKO 5.5, 20 x TS-M260B (5.2 kWp) Esbjerg, Tag 45°, orienteret 190° Månedsproduktion Edelsvej ![]() |
|||
18-10-2022, 06:36
Besked: #37
|
|||
|
|||
Nå OK så der har vi nok forklaringen.
Solcelle anlægget er registreret på et CPR nummer og forbruget på installations adressen på et andet CPR nummer. Altså reelt 2 forskellige kunder/forbrugere. |
|||
18-10-2022, 21:46
Besked: #38
|
|||
|
|||
(18-10-2022 06:36)Lars-Jacobsen Skrev: Nå OK så der har vi nok forklaringen.Nej, desværre. Det er fruens navn/CPR nummer på både solcellerne OG forbruget, så der mangler noget i Vindstøds registrering. Har efter ny kontakt til N1 fået oplyst 4 stk målepunktsid, hvor vi kun så det ene pt på personnummeret på eloverblik.dk. Har netop skrevet til Vindstød og bedt om webadgangskoder til de resterende tre, således vi kan oprette dem manuelt på eloverblik.dk - for dem kunne N1 ikke hjælpe med. The story continues ![]() ![]() ![]() Kostal PIKO 5.5, 20 x TS-M260B (5.2 kWp) Esbjerg, Tag 45°, orienteret 190° Månedsproduktion Edelsvej ![]() |
|||
19-10-2022, 15:44
Besked: #39
|
|||
|
|||
We are getting there. Nu har du trods alt kendskab til de manglende aftagenumre, så mon ikke de så snart bliver synlig og tilgængelig på eloverblik.
To be continued… |
|||
01-11-2022, 07:27
Besked: #40
|
|||
|
|||
(19-10-2022 15:44)Lars-Jacobsen Skrev: We are getting there. Nu har du trods alt kendskab til de manglende aftagenumre, så mon ikke de så snart bliver synlig og tilgængelig på eloverblik. Så lykkedes det endeligt. Modtog målepunktsnummer samt webadgangskode fra Vindstød i går. Således kan jeg nu se alt hvad jeg efterspurgte. Tålmodighed er en dyd ![]() ![]() ![]() Kostal PIKO 5.5, 20 x TS-M260B (5.2 kWp) Esbjerg, Tag 45°, orienteret 190° Månedsproduktion Edelsvej ![]() |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|