SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Dansolar solceller
15-09-2012, 07:53 (Denne besked var sidst ændret: 15-09-2012 af 07:54 lasse.j.)
Besked: #1
lasse.j Offline

Dansolar solceller
Hejsa
Mit første indlæg herind på dette superforum...
Nu har jeg gået og kigget på solceller siden nytår og nu skal jeg snart ha bestilt. Har flere tilbud liggende, men har især et der ser rigtigt godt ud..
Det indeholder solceller fra Dansolar 260 Wp DS-MS , synes bare ikke rigtigt ,jeg kan finde nogle erfaringer med disse paneler rundt på nettet.
Jeg får 12 års garanti på dem , 25års garanti på ydelse ( 10 år 90% ydelse, 25 år 80% ydelse)
Har nogle lidt erfaringer / indput til dette panel ?

På forhånd tak

Mvh Lasse

Med venlig hilsen

Lasse.j

Lj-discus.dk
Discushobby.dk
Find
Citér
16-09-2012, 11:12
Besked: #2
allannissen Offline

RE: Dansolar solceller
Jeg har ca. en uges erfaring med dem: Mit anlæg
Kan ikke sige så meget om panelernes kvalitet og ydeevne endnu, men jeg var til et info møde med dem i foråret og det virker ikke til at være et dårligt firma at "investere" i.
Find
Citér
16-09-2012, 11:40
Besked: #3
Henrik Jensen Offline

(15-09-2012 07:53)lasse.j Skrev:  Hejsa
Mit første indlæg herind på dette superforum...
Nu har jeg gået og kigget på solceller siden nytår og nu skal jeg snart ha bestilt. Har flere tilbud liggende, men har især et der ser rigtigt godt ud..
Det indeholder solceller fra Dansolar 260 Wp DS-MS , synes bare ikke rigtigt ,jeg kan finde nogle erfaringer med disse paneler rundt på nettet.
Jeg får 12 års garanti på dem , 25års garanti på ydelse ( 10 år 90% ydelse, 25 år 80% ydelse)
Har nogle lidt erfaringer / indput til dette panel ?

På forhånd tak

Mvh Lasse

Hej Lasse,

Jeg har kigget på følgende beskrivelse: http://www.dansolar.dk/images/images/ds%...0%20dk.pdf

Der er en fantastisk paneleffektivitet: 17%

Hvis der falder skygge på panelerne ville jeg nok spørge ind til hvor mange dioder der er på panelet. Det kan man ikke læse noget om på beskrivelsen. Der bør være 4 dioder med 96 celler per panel (4x24).

Garantien (produkt og ydelse) ydes af Dansolar og ikke et anerkendt forsikringsselskab. Man skal derfor tro på, at firmaet Dansolar ikke går konkurs, for så mister du din garanti.

Inverter: Danfoss TLX PRO+ 8kW
Paneler: 27 stk. ZNShine 265W
Orientering: Stik syd, 0 grader (vandret på carport)
Hjemmeside for solcelleanlæg
WWW Find
Citér
16-09-2012, 12:03 (Denne besked var sidst ændret: 16-09-2012 af 12:04 klr.)
Besked: #4
klr Offline

I linkede beskrivelse står det i klartekst, at der ydes 5 års produktgaranti - men i specifikationerne står der, at der er 10 års garanti på produkt.

Selv skriver du 12 år (går ud fra det er produktgaranti, du mener)

Gad vide hvad der er rigtigt....Hvis det ikke er samme type garanti, hvad er så forskellen.

[Billede: sollinkdyn.gif]
Find
Citér
16-09-2012, 14:30
Besked: #5
lasse.j Offline

(16-09-2012 12:03)klr Skrev:  I linkede beskrivelse står det i klartekst, at der ydes 5 års produktgaranti - men i specifikationerne står der, at der er 10 års garanti på produkt.

Selv skriver du 12 år (går ud fra det er produktgaranti, du mener)

Gad vide hvad der er rigtigt....Hvis det ikke er samme type garanti, hvad er så forskellen.

der er 12 års garanti.. det har jeg ihvertfald sort på hvidt på tilbudet

Med venlig hilsen

Lasse.j

Lj-discus.dk
Discushobby.dk
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering