SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Ros til XL-byg/Feiyue !!
29-08-2012, 12:55
Besked: #1
Vestpå Offline

Ros til XL-byg/Feiyue !!
Fik for knap 2 mdr siden monteret et 4.8 kwp anlæg igennem XL-byg. Montagen blev udført af Feiyue, dog ikke af Feiyue´s engne folk, men derimod af en ekstern montørt som Feiyue havde taget ind (pga. travlhed).

Efter montering blev 2 forhold vidrereformidlet til Feiyue dels, at inverterne støjede mere end forventet dels, at kablerne under panelerne ikke var strippet fast. Henvendelsen omkring inverterne gik egentlig mere på om inverteren var fejlbehæftet. Støjen betød mindre, da inverterne ikke er placeret i beboelsen.

Der var absolut ingen diskussion Feiyue´s side. Det skulle bare ordnes.
Fik efterfølgende skiftet begge inverterer til sprit nye, ligesom jeg i dag har fået strippet kablerne under panelerne (to flinke mænd fra Hjørring, stillads og hele baladen). Altså en større omgang.

Min pointe med indlægget er egentlig, at fremhæve Feiyue som et seriøst firma, som rent faktisk tager deres kunder alvorligt. Ingen tvivl om, at det har været en træls sag for Feiyue, men på trods at stor travlhed har de alligevel prioriteret det at have tilfredse kunder højt. Feiyue arbejder åbenlyst med, at få opbygget et seriøst ry.

Kan envidere tilføje, at jeg i samråd med Feiyue har "special designet" anlæget og har i perioden op til købet efterhånden fået opbygget en meget lang mail korrespondence med dem (Per Nielsen). Der har aldrig været noget bøvl.

Derfor, kære medlæser, skulle i stadig være i tvivl, så tag endelig Feiyue med i overvejelserne !!
Find
Citér
29-08-2012, 14:12
Besked: #2
PeterJ Offline

RE: Ros til XL-byg/Feiyue !!
Har også kun godt at sige om XL-Byg/Feiyue indtil videre. Anlæg leveret og monteret næsten som lovet (1 dags forsinkelse).

Invertere havde noget støj fra elektronikken (ingen blæsere). Jeg sendte en email og 2 timer senere ringede de og sagde at der var en sending af deres invertere der havde en forkert komponent i MPP tracker og at de derfor havde en hørbar resonansfrekvens. De ville komme og skifte invertere om en uge. Det gjorde de så som lovet og de nye siger intet, selv ved max. produktion.

Godt tilfreds, kun lidt ærgerlig over at de først kunne installere her i August når jeg bestilte i Maj måned.

Inverter: 2 stk. ZeverSolar EverShine TL3000
Paneler: 30 stk. 200W Mono: ZnShine ZXM5(BK)-72-200
Forhandler/Leverandør: XL-Byg Hals / Feiyue Group
PVOutput. Drosselvej13VH Team of 2x3000W
Find
Citér
29-08-2012, 21:01 (Denne besked var sidst ændret: 29-08-2012 af 21:06 Birch-Nielsen.)
Besked: #3
Birch-Nielsen Offline

RE: Ros til XL-byg/Feiyue !!
(29-08-2012 12:55)Vestpå Skrev:  Fik for knap 2 mdr siden monteret et 4.8 kwp anlæg igennem XL-byg. Montagen blev udført af Feiyue, dog ikke af Feiyue´s engne folk, men derimod af en ekstern montørt som Feiyue havde taget ind (pga. travlhed).

Efter montering blev 2 forhold vidrereformidlet til Feiyue dels, at inverterne støjede mere end forventet dels, at kablerne under panelerne ikke var strippet fast. Henvendelsen omkring inverterne gik egentlig mere på om inverteren var fejlbehæftet. Støjen betød mindre, da inverterne ikke er placeret i beboelsen.

Der var absolut ingen diskussion Feiyue´s side. Det skulle bare ordnes.
Fik efterfølgende skiftet begge inverterer til sprit nye, ligesom jeg i dag har fået strippet kablerne under panelerne (to flinke mænd fra Hjørring, stillads og hele baladen). Altså en større omgang.

Min pointe med indlægget er egentlig, at fremhæve Feiyue som et seriøst firma, som rent faktisk tager deres kunder alvorligt. Ingen tvivl om, at det har været en træls sag for Feiyue, men på trods at stor travlhed har de alligevel prioriteret det at have tilfredse kunder højt. Feiyue arbejder åbenlyst med, at få opbygget et seriøst ry.

Kan envidere tilføje, at jeg i samråd med Feiyue har "special designet" anlæget og har i perioden op til købet efterhånden fået opbygget en meget lang mail korrespondence med dem (Per Nielsen). Der har aldrig været noget bøvl.

Derfor, kære medlæser, skulle i stadig være i tvivl, så tag endelig Feiyue med i overvejelserne !!

Jeg havde sandelig også FEIYUE/XL-Byg langt inde i min til dels åbne pengepung, lige indtil jeg fandt ud af, at den Eversol TL3000 inverter der figurerer i salgsmaterialet fra XL-Byg slet ikke forhandles i DK (kontaktede FEIYUE). Denne inverter er med stort grafisk display (mere info) og den FEIYUE's kunder får, er den gamle model med to liniers dot-matrix display. Dette er vildledende markedsføring iflg. Købeloven og direkte ulovligt. Endvidere gik XL-Byg's (Give) eneste "solcelle-mand" på 3 ugers ferie da jeg skulle have yderligere info, og så gik alt i stå!

Som rosinen i pølseenden fik jeg en leveringstid på 8-10 uger, og så bakkede jeg ud. Har nu købt hos WILBERTS (1 uges leveringstid) min tømrer monterer med 1 uges leveringstid, min installatør når jeg ringer efter ham, og oveni har jeg sparet 16.000,-. Big Grin

Mvh Folke

Ps.: Var lige inde hos XL-Bygs hjemmeside og downloade ders Solcelle brochure pdf. Det er denondelyneme stadig den forkerte inverter de viser trods det at de allerede ER blevet gjort bekendt med deres ulovligheder Angry

38 (?) stk. ZNShine 195W(Black)(37)MS - Ialt 7,41kWp
2 stk. SMA SB 3000TL-21
WASI monteret.
Azimut +45° SV
Tag 45°
http://www.pv-log.com/photovoltaikanlage...ower-plant
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering