Bedst til prisen 6 kWh
|
29-08-2012, 16:10
Besked: #1
|
|||
|
|||
Bedst til prisen 6 kWh
Hej solcelle eksperter. Jeg skal have mig et 6 kWh anlæg. Havde ellers set mig varm på det i Bauhaus til 115000 incl. Monitering. M en pga. Dårlig service har jeg ladet handelen gå tilbage. Hvad vil i anbefale som det bedste til prisen. Vil evt selv montere og få elinstallatør til at slutte til. På forhånd tak. Kenneth
|
|||
29-08-2012, 17:19
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Bedst til prisen 6 kWh
Ud fra alle de positive tilbagemeldinger fra "gør-det-selv-folket" tror jeg et smut over grænsen til Wilberts kunne være et godt bud
![]() Kostal PIKO 5.5, 20 x TS-M260B (5.2 kWp) Esbjerg, Tag 45°, orienteret 190° Månedsproduktion Edelsvej ![]() |
|||
29-08-2012, 19:24
Besked: #3
|
|||
|
|||
(29-08-2012 16:10)kenn Skrev: Hej solcelle eksperter. Jeg skal have mig et 6 kWh anlæg. Havde ellers set mig varm på det i Bauhaus til 115000 incl. Monitering. M en pga. Dårlig service har jeg ladet handelen gå tilbage. Hvad vil i anbefale som det bedste til prisen. Vil evt selv montere og få elinstallatør til at slutte til. På forhånd tak. Kenneth Hvis jeg skulle ud og købe anlæg igen ville det være enten hos Schmalfeldt solar eller Wilberts. Ud over jeg var yderst tilfreds med at handle hos Schmalfeldt, så havner gevisten også hos dig selv efter måske 5-6 år uden du behøver at blande skat ind i din investering ![]() |
|||
30-08-2012, 16:15
Besked: #4
|
|||
|
|||
Jeg har lige selv monteret et anlæg fra Wilberts og er godt tilfreds med forløbet ;-)
Jeg checkede lige hans hjemmeside og for tiden koster et 6 kw anlæg mono sort 66.000 kr. Hertil vil jeg anbefale ekstra for trevejs regulérbare tagkroge hvis du har tegltag (50-100 euro) og evt en Solivia Gateway, hvis du vil uploade data til nettet (200 euro). ialt mindre end 70.000 kr. Hvis du selv laver monteringsarbejdet, så skal du betale ca. 5000 for en KSO godkendt montør. Du slipper dermed med 75.000 kr! Regne en ekstra 10.000 hvis du skal have din egen tømrer til at montere. Det er stadig 30.000 kr under dit "billige tilbud" fra byggemarkedet! 18 stk ZN Shine Stingray mono 265 wp (ialt 4770wp) Delta Solivia 3.3 G4 med Solivia Gateway Købt hos Wilberts. Selvmonteret, Græse el-teknik klarede installation. Totalpris 61.000 kr Tagflade stik syd med 30 grader hældning. Mårum, Nordsjælland. |
|||
30-08-2012, 16:37
Besked: #5
|
|||
|
|||
Schmalfeldt solar sælger tilsvarende for kun 63 og det er med dansk garanti....
|
|||
30-08-2012, 16:59
Besked: #6
|
|||
|
|||
Prøv du først at få et reel tilbud. Så er prisen en hel anden. Der er jo bl.a kun 50 meter kabel med mm. Det er jo langt fra nok til 4 serie. Så kommer ekstra for tegltag mm.
Dansk garanti, på et Aps firma, som er grundlagt i år. Det giver jeg ikke meget for om 5 år. |
|||
30-08-2012, 19:03
Besked: #7
|
|||
|
|||
(30-08-2012 16:59)Landmanden Skrev: Prøv du først at få et reel tilbud. Så er prisen en hel anden. Der er jo bl.a kun 50 meter kabel med mm. Det er jo langt fra nok til 4 serie. Så kommer ekstra for tegltag mm. Hvor står der noget med 4 serie ? Hvor står der, det ikke er til tegltag ? Hvis der ikke er nogen der handler med et firma der er under ét år, bliver der jo ikke noget firma der er 2 år. Det handler om, om man har tilid til virksomhenden. Og bemærk iøvrigt, at du først skal betale ved levering, på nær 2000,- kr. Men det er da rigtigt, at man godt kan svede lidt over de 50 meter, men det er vel ikke være sværere end at skrive en mail til dem, hvis man skal bruge 76m. ![]() PV-LOG |
|||
30-08-2012, 20:00
Besked: #8
|
|||
|
|||
I følge datablad laver de knap 60volt pr panel. med 24 stk, på delta inverter, som har max volt til 600, kan du ikke komme udenom 4 serie, med mindre det bliver samlet parallelt på taget, hvilket vil give en rimelig høj ampere i kabel, og man mister muligheden for at fejlsøge på ens strenge. Med 4 serie, må inverter max være 6 meter fra alle panelerne. Det kan jo ikke lade sig gøre.
|
|||
30-08-2012, 20:10
Besked: #9
|
|||
|
|||
(30-08-2012 20:00)Landmanden Skrev: I følge datablad laver de knap 60volt pr panel. med 24 stk, på delta inverter, som har max volt til 600, kan du ikke komme udenom 4 serie, med mindre det bliver samlet parallelt på taget, hvilket vil give en rimelig høj ampere i kabel, og man mister muligheden for at fejlsøge på ens strenge. Med 4 serie, må inverter max være 6 meter fra alle panelerne. Det kan jo ikke lade sig gøre. Det er rigtig, vi svare bare på vær sit indlæg ![]() Jeg tog det for givet at Kenn ville have en Danfoss, så skulle han kun bruge 2. |
|||
30-08-2012, 21:14
Besked: #10
|
|||
|
|||
Hej Kenn
Jeg har selv hentet hos Wilbert's.. Og er super tilfreds, god service og rådgivning. Men da jeg ikke har erfaring med andre kan jeg jo ikke rigtigt sige noget om deres service.. Ring eller skriv til Kim Wilbert's og få en snak om dine ønsker, så laver de et tilbud. (Han er Dansker) |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|