Tilsyn fra sikringsstyrelsen
|
02-09-2012, 10:50
Besked: #1
|
|||
|
|||
Tilsyn fra sikringsstyrelsen
Mine forældre har et 6 kw anlæg fra sidste sommer. Bor i Midtjylland.
De er lige blevet kontaktet af en tilsynsførende fra Sikringsstyrelsen. Se neden for: "Sikkerhedsstyrelsen har indgået samarbejdsaftaler med bl.a. EnergiMidt, som fører tilsyn med elektriske installationer på vegne af Sikkerhedsstyrelsen. I øjeblikket bliver der fokuseret på solcelleanlæg og du er i den forbindelse blevet kontaktet af en tilsynsførende" Mine mor er en forsigtig dame over 70 år og tog defor kontakt til Sikringsstyrelsen. Hun lukker ikke hvem som helst i sit hus. Og den var god nok. Andre der har modtaget lignende henvendelser og fået udført tilsynet? Og hvad kom der i givet fald ud af det? Ilse 14 stk. Canadian Solar 215 paneler 1 stk. SMA inverter 1200 1 stk. SMA inverter 2100 TL Monteret på betontegl 25 graders hældning Retning syd-sydøst Nu med Renault Fluence Z.E siden April 14 :-) Som nu (11-11- 19) er udskiftet med en Hyundai Ioniq Electric 38 kwH :-) |
|||
02-09-2012, 16:40
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Tilsyn fra sikringsstyrelsen
På alt elarbejde er der "risiko" for at blive udtaget til eftersyn. Det sker i ca. 10% af alle sager/ordre. Det er en sikkerhedskontrol af elektrikkeren/installatørens arbejde for at sikre loven bliver overholdt.
http://www.sik.dk/Professionelle/El/Tils...allationer |
|||
02-09-2012, 19:39
Besked: #3
|
|||
|
|||
Ja det er rigtig, alt el-arbejde der er en tilmelding på, kan blive udtaget til 10% eftersyn..;-) Og det er jo dejligt som håndværkere og få sit arbejde godkendt af en myndighed.. Selve kunden har ikke noget af frygte, for det er selve elektrikerens arbejde der bliver kontrolleret.. Jeg var til 10% eftersyn med et af de anlæg jeg har tilsluttet her i fredags.. Det tog en time, og det var ikke et krav jeg var tilstede, men jeg ville gerne, for det er altid godt og hører om det er godt eller skidt det man laver.. Og det var en god oplevelse, han tog en masse billeder af min installation, og jeg fik en masse rosende ord med på vejen..;-)
Men lille sjov ting jeg godt kan li er, at da han skulle afsted kikkede han over på genboens hus som også havde solceller, og spurte om jeg også havde tilsluttedet den, for så ville han ikke gå der over og lave et eftersyn...;-) Danfoss TLX PRO+ 8kW 27stk Renesola Virtus 240w 6480 watt monteret - 6460 kwt år1 - 6711 kwt år2 http://www.evishine.dk/grønnevang%208,%20skave http://www.izen-varmepumpe.dk |
|||
02-09-2012, 20:51
Besked: #4
|
|||
|
|||
Mange tak for jeres svar. Både mine forældre og vi selv, er nu blevet en hel del klogere. Dejigt at der en slags tilsyn med det vores installatører render og laver.
Ilse 14 stk. Canadian Solar 215 paneler 1 stk. SMA inverter 1200 1 stk. SMA inverter 2100 TL Monteret på betontegl 25 graders hældning Retning syd-sydøst Nu med Renault Fluence Z.E siden April 14 :-) Som nu (11-11- 19) er udskiftet med en Hyundai Ioniq Electric 38 kwH :-) |
|||
17-09-2012, 17:22
(Denne besked var sidst ændret: 17-09-2012 af 17:24 Sunshine.)
Besked: #5
|
|||
|
|||
Hej,
Jeg har også lige haft tilsyn på et af "vores" (en kundes) anlæg. Jeg valgte også at være tilstede og fik også en hyggelig snak. Det var også i dette tilfælde primært det sikkerhedsmæssige de undersøgte. Tavle blev adskilt og hpfi relæ testet. Tilslutning af inverter efterset osv. Og den tilsynsførende oplyste at det så fint ud. Men vi fik nu en god snak om diverse regler og erfaringer fra begge sider. Det lader til at der faktisk laves en del sjusk på installatør siden. Altså på net siden. Heldigvis vidste jeg alt var ok på vores kundes anlæg da jeg selv var til stede da det tilsynstjekkede anlæg blev installeret. Men mon ikke vi får en opgørelse over resultaterne fra sikringsstyrelsen på et tidspunkt når de er færdige med tilsynsrunden? |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|