Delta Solvia 3.0 G4 vs Danfoss TLX 8 Pro+
|
03-09-2012, 20:29
(Denne besked var sidst ændret: 03-09-2012 af 20:37 PeterX.)
Besked: #1
|
|||
|
|||
Delta Solvia 3.0 G4 vs Danfoss TLX 8 Pro+
Hej Solcelledebattører,
Jeg overvejer på det kraftigste at bestille: 26x 250W Topsola TSM96-125M-B til min garage/længe med tagside liggende 131 grader SØ med 45graders taghældning. Jeg er dog stadig i tvivl om hvilke(n) inverter jeg skal vælge. Valget står pt. mellem: 2x Delta Solvia 3.0 EU G4 TR + Datalogger med 24 paneler ligger til 64.000,- Delta Solvia giver 10 års garanti. 1x Danfoss TLX 8 Pro+ (begrænset til 6kW) med 24 paneler ligger til 69.000,- Danfoss giver 5 års garanti (mulighed for udvidelse). Min elektriker har gjort mig opmærksom på, at hvis man installerer en enkelt 6kW+ inverter, skal der et ekstra fejlstrømsrelæ op til ca. 3000 kr. Det lød umiddelbart ikke til at være nødvendig ved 2x3kW? Dette gør at Danfoss-løsningen ender på 72.000,- altså 8000 kr mere end Delta Solvia løsningen. Jeg er klar over at effektiviteten er noget bedre på Danfoss'en, men vil det nogen sinde retfærdiggøre merprisen? Derudover ville jeg have en kæmpe merinvestering hvis Danfoss'en gik i stykker på det 6. år, hvor jeg først ville skulle ud i dette på det 11. år og i det tilfælde evt. kun investere i en ny 3kW inverter med Delta-løsningen. Jeg fik demostreret Danfoss TLX's webinterface forleden og det var frygteligt. Der er ingen blæsere i Delta hvilket der er i Danfoss og de må med årene da blive slidt. Min elektriker ville til enhver tid købe Danfoss TLX, men han har ingen erfaring med Delta Solvia 3.0 EU TR G4. Overbevis mig ![]() På forhånd tak, /Peter |
|||
04-09-2012, 08:42
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Delta Solvia 3.0 G4 vs Danfoss TLX 8 Pro+
jeg overvejede det samme og blev enig med mig selv om at det ikke kunne betale sig. mener faktisk man kan købe extra garanti på danfoss også, men så er merprisen måske allerede over 10.000. der skal være meget stor forskel i effektivitet for at det kan betale sig.
jeg valgte den billige løsning og er egentlig godt tilfreds. har dog kun kørt i en måned. hc |
|||
04-09-2012, 09:35
(Denne besked var sidst ændret: 04-09-2012 af 09:42 Racefun.)
Besked: #3
|
|||
|
|||
Jeg overvejer det samme, skal man gå efter 2 stk. Delta Solvia 3.0 og kan man på de 2 koble et par ekstra paneler på? jeg vil gerne op og producere 6250 pr. år (tror 26 stk. 250watt kan dække det)
eller skal man have en trefaset Danfoss, og er det så ikke vær at tage en TLX8 fremfor TLX6 såfremt man skulle få mulighed for lidt mere hvis loven ændres indenfor nogle år. alternativt kan man jo skifte inverter senere nå de er ved at være slidt op. dbh Keld Racefun racerbanecenter 28 x 250 watt Powerwell, 2 x Delta Solivia 3,0 G4 |
|||
04-09-2012, 10:14
Besked: #4
|
|||
|
|||
Jeg kender intet til Danfoss.
Jeg valgte to stk. Delta 3.0 G4, fordi de ser ud til at være baseret på gammel afprøvet transformer teknologi. Kunne klare 4kW input, billigere, billig web-gateway (1000kr), pæne, næsten lydløse,... Jeg vil hellere købe flere billige invertere, end een dyr med tilkøbt garanti etc. (mine hænger i carporten,.... og panelerne står i stuen) /me |
|||
05-09-2012, 11:12
Besked: #5
|
|||
|
|||
(04-09-2012 10:14)Titan Skrev: (mine hænger i carporten,.... og panelerne står i stuen) Skal du ikke have panelerne ud i solen? evt. op på taget ![]() dbh Keld Racefun racerbanecenter 28 x 250 watt Powerwell, 2 x Delta Solivia 3,0 G4 |
|||
05-09-2012, 11:39
Besked: #6
|
|||
|
|||
RE: Delta Solvia 3.0 G4 vs Danfoss TLX 8 Pro+ | |||
08-09-2012, 10:11
Besked: #7
|
|||
|
|||
Skal bare lge høre om det er ved http://www.schmalfeldtsolar.dk/ i overvejer at bestille ovenstående anlæg?
Hvis ja - er det et godt sted havbolund |
|||
08-09-2012, 19:13
Besked: #8
|
|||
|
|||
(04-09-2012 10:14)Titan Skrev: Jeg kender intet til Danfoss. Smiler... Ja det er hvis meget sigende om delta.. Billig billig billig, og Web-gateway, billig billig billig Bilka... Jeg sætter igennem mit arbejde delta inverter og gatways op, jeg har selv en TLX 8, og det er jeg lykkelig for, at jeg valgte rigtig...;-) Jeg kunne rigtig godt tænke mig en Audi, meeeen pengene er der ikke helt, så vi kører Peugeot... Nej, du kan ikke samligne de to inverter, det er som og samligne pære og bananer.. Delta koster vel 4500 stk x 2, så er du på 9.. Tlx koster vel 20... Men du kan så meget mere på en Tlx, bruger fladen så meget bedre end delta.. Web delen på delta, er ikke just noget og skrive hjem om... Det du kan samligne ULX, og delta, de kan det samme, siger det sammen, der er bare to tracker i ULX'eren, og derfor er den dyre sådan ca dobbelt.. Danfoss TLX PRO+ 8kW 27stk Renesola Virtus 240w 6480 watt monteret - 6460 kwt år1 - 6711 kwt år2 http://www.evishine.dk/grønnevang%208,%20skave http://www.izen-varmepumpe.dk |
|||
08-09-2012, 22:10
Besked: #9
|
|||
|
|||
@racefun,peterx, Lad os bare sige at det er en strålende kone
![]() @michael, Sukker,... Hvis du ved noget kan du så ikke bidrage med viden i stedet for sladder og rygter ? Hvad er f.eks. middel tiden imellem nedbrud for de to mærker, hvad koster en typisk reparation for de to mærker, for hvilke anlæg kan en yderligere investering på 10kkr. betale sig, hvorfor skal man betale for ekstra trackere hvis alle paneler vender ens ?, for hvilke anlægs konfigurationer er Danfoss mere effektiv og hvor hurtigt kan det hente de 10kkr. ? Uden facts virker det bare som et forsøg på at forsvare at der hænger hvad der svarer til to store fladskærme i skuret i ekstra pris... sukker. |
|||
09-09-2012, 08:01
Besked: #10
|
|||
|
|||
@michael, Sukker,... Hvis du ved noget kan du så ikke bidrage med viden i stedet for sladder og rygter ? Hvad er f.eks. middel tiden imellem nedbrud for de to mærker, hvad koster en typisk reparation for de to mærker, for hvilke anlæg kan en yderligere investering på 10kkr. betale sig, hvorfor skal man betale for ekstra trackere hvis alle paneler vender ens ?, for hvilke anlægs konfigurationer er Danfoss mere effektiv og hvor hurtigt kan det hente de 10kkr. ?
Uden facts virker det bare som et forsøg på at forsvare at der hænger hvad der svarer til to store fladskærme i skuret i ekstra pris... sukker. [/quote] Humm... Hvad er sladder og rygter idet jeg skriver?? Hele tråden handler kun om kroner og øre - billig billig bilka.. Men den med fladskærme er go, For Deltaen er en billig LCD skærm, og TLX'eren er en dyr plasma skærm... Så er spørgsmålet bare hvad man er til?? LCD eller Plasma, dyr eller billig?? Eller skal vi skære den endnu mere ud i pap... Jeg skal køre mine børn i skole, skal jeg købe en traktor eller bil til det??? Det kommer helt an på....!!! Men det her handler mere om penge, end alt mulig andet, jeg står selvfølgelig ikke ude ved en kunde og sige det er noget lort de har fået sat op.. For Delta'en er da udemærket, dem har jeg vel sat 40 op af, og der har ikke været noget i vejen.. Det samme gør sig gældene med TLX'eren.. ULX'eren er der fejl på, og den er vi gået fra pga det... De fejl der er på ULX'eren vil vi gerne ud til vores egene kunder og rette, men det må vi ikke for Danfoss, de har deres egen service afdeling som der tager sig af det.. Så jeg ved ikke hvad et service besøg koster.. Men som elektrikker tror jeg at en 3 faset inverter, er bedre end en 1 faset inverter, men det er kun en tro, som jeg bliver klogere på om 5-10år Men er ting er sikkeret, hele det her område er på vej i en forkert retning, Jeg kører lige efter morgenmad, og jeg kommer hjem med 4 rundstykker - BT - og et 6Kwt solcelle anlæg, Danfoss TLX PRO+ 8kW 27stk Renesola Virtus 240w 6480 watt monteret - 6460 kwt år1 - 6711 kwt år2 http://www.evishine.dk/grønnevang%208,%20skave http://www.izen-varmepumpe.dk |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|