SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
1-fase / 3-fase inverter ? Merpris ?
17-03-2012, 08:58
Besked: #1
Greven Offline

1-fase / 3-fase inverter ? Merpris ?
Hej Alle

Jeg har været i dialog med BILKA om 6kw anlæg. De leverer det med 2 x 1-fase inverter Danfoss ULX3600 (som snart udgår), hvis de skal levere det med ny TLX6-pro koster det ca. 10.000 ekstra HuhHuh .
Forklaringen-1 er at BILKA leverer et 'nøglefærdigt anlæg' og når der opgraderes til en 3-faset inverter skal el-tavlen bygges om til at kunne tilsluttes en 3-fase inverter og det koster ca. 5000,- Huh.

Forklaring-2 er at de har fået stor rabat på de 'udgåede' 1-fase invertere, så de sidste ca. 5000,- er prisforskellen mellem 2 x ULX3600 og 1 x TLX6-pro. Man kan derfor tillade sig at konkludere at de har fået ULX'erne VIRKELIG billigt .

Vedr. ombygning af el-tavlen så er det vel kun gældende med 'gamle' tavler f.eks med sorte LK/NES grupper eller lignende. en moderne el-tavle f.eks mellem 0 og 10 år gammel burde vel ikke skulle ombygges.
Eller............
Find
Citér
17-03-2012, 09:08
Besked: #2
TBR Offline
Administrator
RE: 1-fase / 3-fase inverter ? Merpris ?
Det er som jeg har skrevet før. Bilka har købt rest lager af Solivia 3.0 G3 og De udgående Danfoss 3000 og 3600. Begge inverter er udgående modeller, og har kun fået begrænset godkendelse af energinet. Virkningsgraden på disse inverter er ikke på højde med Danfoss TLX 6 - 12.5, eller SMA's nye produkter.
Synes det giver et rigtig godt billede af, hvor Bilka vil hen. Sælger crappy produkter, med falske forhåbninger til intet andende kunder, som tror og altid har troede at Bilka levere kvalitet til næsten ingen penge.
Den forventet produktion af strøm, som de skriver på deres side, er slet ikke et realistisk billed af, hvad en kunde ville kunne forvente. Men mon ikke de fleste kunder ender med at være godt tilfreds, da man jo levere i troen på, at det er super godt, så lad det være ved det Tongue
WWW Find
Citér
17-03-2012, 10:51
Besked: #3
Risskov teknik Offline

Det lyder lige lidt i overkanten at det koster 5000kr at ombygge en gruppetavle, fra 230V til 400V. Du skal betale 500kr mere for et andet sikkerheds relæ, lidt til interne ledninger og der skal bruges et andet kabel til inverteren. Skal vi ikke sige 1000kr mere? Så passer det også bedre med din forklaring #2
-Denne ombygning finder sted, uanset alder af gruppetavle.

Jeg tror at når man køber et Bilka anlæg, er det mere overkommeligt at sætte sig ind i, og man har stor tiltro til et stort dansk kendt firma, prisen er super, og kvaliteten, tjaa, der er så mange som også sælger billige Kina anlæg.
Jeg tror at der er kunder til alle anlæg, også dem som gerne vil købe et "nøglefærdigt" anlæg i Bilka. Om det er en god eller dårlig forretning, vil snart vise sig. Lad dem sælge ud af deres invertere med en virkningsgrad på henholdsvis 92.9/93.4% og få den rigtige pris på bordet. Hvis det koster 10.000 kr mere for en TLX6 pro, så passer pengene bedre.
- En ting er sikkert, det er flot at prisen på tegl-installationen er det samme som eternit. Den tænker vi lige lidt over!!

Hvis Bilka sælger anlæg som en døgnflue, kunne man tænke sig at det kommer til at gøre ondt på dem senere, og så dumme er de vel ikkeWink
En ting er sikkert, de har fået meget omtale ved det.

mvh. Mikael
Solar-Log
WWW Find
Citér
17-03-2012, 11:06
Besked: #4
marinus Offline

Er det ikke lidt ærgerligt at Kina paneler altid skal refereres til som billige anlæg. Kina laver i dag ganske gode produkter som sagtens kan konkurrere med EU producerede anlæg.

Jeg tror man skal fokusere på hvad man for for pengene og ikke hvor tingene er produceret. Jeg tror næppe vi i i dag kan kigge på mange af vores elektriske fornødenheder som er produceret i Kina!

Bilka produkt svarer meget godt den største mængde af udbudte paneler pt. her i landet i ydelse etc. undtagen deres invertere som TBR korrekt skriver er nogle generationer gammel.

Der fås mange anlæg i dag til mellem 75.000 og 85.000 uden montering og ca. 100.000 incl montering alt afhængig hvor i landet man bor. Det er i mange tilfælde rigtig gode produkter som tilbydes.

Og mht. montering så tager vi også samme pris for tegl som eternit! alt inklusive N.jylland 100.000 S.jylland og Fyn 105.000 (minus 5.000 til medlemmer af denne side). Det er endda med Danfoss tlx 6 pro+

Men som man skriver Bilka har et navn som kunderne anser for troværdigt, selvom deres produkter absolut ikke passer til prisen!

Marinus fra Billigenergi.eu gode paneler til rimelige priser!
Find
Citér
17-03-2012, 12:41
Besked: #5
pbc Offline

(17-03-2012 10:51)Risskov teknik Skrev:  Det lyder lige lidt i overkanten at det koster 5000kr at ombygge en gruppetavle, fra 230V til 400V. Du skal betale 500kr mere for et andet sikkerheds relæ, lidt til interne ledninger og der skal bruges et andet kabel til inverteren. Skal vi ikke sige 1000kr mere? Så passer det også bedre med din forklaring #2
-Denne ombygning finder sted, uanset alder af gruppetavle.

Jeg tror at når man køber et Bilka anlæg, er det mere overkommeligt at sætte sig ind i, og man har stor tiltro til et stort dansk kendt firma, prisen er super, og kvaliteten, tjaa, der er så mange som også sælger billige Kina anlæg.
Jeg tror at der er kunder til alle anlæg, også dem som gerne vil købe et "nøglefærdigt" anlæg i Bilka. Om det er en god eller dårlig forretning, vil snart vise sig. Lad dem sælge ud af deres invertere med en virkningsgrad på henholdsvis 92.9/93.4% og få den rigtige pris på bordet. Hvis det koster 10.000 kr mere for en TLX6 pro, så passer pengene bedre.
- En ting er sikkert, det er flot at prisen på tegl-installationen er det samme som eternit. Den tænker vi lige lidt over!!

Hvis Bilka sælger anlæg som en døgnflue, kunne man tænke sig at det kommer til at gøre ondt på dem senere, og så dumme er de vel ikkeWink
En ting er sikkert, de har fået meget omtale ved det.
5000 ekstra for at ombygge gruppetavlen er efter min mening måske ikke helt urealistisk. Installationen til en TLX fylder fysisk mere i gruppe tavlen end til de andre og i mange tilfælde er der ikke plads så en ekstra lille gruppe tavle er nødvendig.
Prisen på et HPFI type B relæ trækker også kraftigt op i prisen.
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering