SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Sider (2): 1 2 Næste »
Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
EU tilskud før du går igang
05-09-2012, 21:11
Besked: #1
vifem Offline

EU tilskud før du går igang
Det er muligt at søge og få et tilskud inden etablering af feks solceller.
Tilskuddet gives for at nedsætte CO2 forbruget.
Du kan søge det på energi midt vest hjemmeside uanset hvor du bor - jeg har lige søgt i dag og fået tilsagn - så kan jeg bare købe. Tilskuddet er ca. 1400 kr ved 6kw.
Nu skal jeg bare bruge en installatør i Næstved - nogen der kender nogen ?
http://www.energimidt.dk/Privat/El-vand-...bolig.aspx
Mvh
Henrik
Find
Citér
05-09-2012, 21:37 (Denne besked var sidst ændret: 05-09-2012 af 21:43 Torkild.)
Besked: #2
Torkild Offline

RE: EU tilskud før du går igang
(05-09-2012 21:11)vifem Skrev:  Det er muligt at søge og få et tilskud inden etablering af feks solceller.
Du kan søge det på energi midt vest hjemmeside uanset hvor du bor - jeg har lige søgt i dag og fået tilsagn - så kan jeg bare købe. Tilskuddet er ca. 1400 kr ved 6kw.
Mvh
Henrik

Hej Henrik

Dejligt at du vil dele info med os andre :-)

Det du skriver står dog allerede her : Sådan sørger du ...

I forum afsnittet "information".

Søger du en installatør (el delen), eller også montør til til at sætte det op på taget?
Find
Citér
05-09-2012, 21:45
Besked: #3
Johnny H Offline

(05-09-2012 21:11)vifem Skrev:  Det er muligt at søge og få et tilskud inden etablering af feks solceller.
Mvh
Henrik

Ligesom her ;-)

http://www.solcelledebat.dk/showthread.php?tid=66

Nærlæs i øvrigt "kontrakten" godt igennen inden bestilling. Jeg søgte også tilskud og bestilte fluks da jeg fik tilsagn på email. Desværre viste det sig at Energimidt havde registreret boligen som værende med elvarme og "kontraktens" oplysninger derfor ikke var korrekt og derfor ugyldig :-(
Find
Citér
05-09-2012, 21:52
Besked: #4
vifem Offline

Lol havde ikke set det nogen steder før - fik Info fra en kollega.
Jeg søger en der kan lave elinstallationen incl. Autorisationen
Mvh
Find
Citér
05-09-2012, 22:12
Besked: #5
klr Offline

(05-09-2012 21:45)Johnny H Skrev:  Desværre viste det sig at Energimidt havde registreret boligen som værende med elvarme og "kontraktens" oplysninger derfor ikke var korrekt og derfor ugyldig :-(

Ikke forstået! Der står da ikke noget om betingelser mht. el-varme i kontrakten. Ikke i min.

Kan du ikke uddybe?

[Billede: sollinkdyn.gif]
Find
Citér
05-09-2012, 22:33
Besked: #6
Stuhr Offline

Så har jeg også lige søgt. Og smed også lige vores solvarme oveni, og får, forhåbentligt, lige over 2.200,-.
Og det var nemt og lige til .....

Monteret: 24 x 255 w. sort znshine, 2 x sma 3000TL21.
Vacuum-solfangere, 2x30 rør.
Begge dele på 45° gr. tag, syd - 3°.
Og installeret Fastbrændselsfyr og Pillefyr.
Og jeg beholder mit oliefyr!
Man ved jo aldrig hvad de finder på ...
Find
Citér
06-09-2012, 14:27
Besked: #7
Stuhr Offline

Hej igen.
Ja jeg har søgt, og det gik nemt. Men åbenbart også for nemt. For der er naturligvis en hage ved det, nemlig for alle os der HAR bestilt / købt vores anlæg!
Alfa og omega er, at I skal huske at søge, INDEN I foretager jer noget som helst. Anlægget må faktisk kun være på tegnebrættet når I søger.

Er der afgivet ordre, købt og / eller leveret, så kan der ikke længere søges! Og dén ros skal gives, at det er Energi Midt også meget gode til at skrive på deres hjemmeside.

Men jeg ved ikke hvad fordelen, formålet og ideen bag dette der, andet end at begrænse antallet af tilskudsmodtagere, for ligesom så mange andre, opdagede jeg først denne mulighed, via dette site, efter mit indkøb af både solceller og solfangere.

Og fordelen for Energi Midt kan jeg slet ikke se! For de skal have alle sagerne i hænderne mindst 2 gange! Først skal anlægget forhåndsgodkendes, hvorefter kunden så kan gå i gang med indkøb og opsætning. Derefter skal de have dokumentationen i hænderne endnu engang efter installation, for at godkende, at det indkøbte / leverede / monterede stemmer med det der blev søgt til. Og passer disse ting ikke sammen, skal man så i gang med regnemaskinen.
Og man har, som kunde, ”kun” 6 måneder fra ansøgningsdato til anlægget skal være færdigmonteret og godkendt, for at modtage sine penge.
For mit eget vedkommende begyndte vi i december 2011 med at undersøge og planlægge, men anlægget blev først indkøbt i juli!

Efter min mening ville det da være enklere hvis man søgte når anlægget var installeret, for så var der ikke ”mulighed” for at ændre noget i forhold til det man søger på. Rigtig mange, incl. undertegnede, har vel været igennem flere anlægs-størrelser, inden den endelige beslutning blev truffet! Vores tanker gik på anlæg på mellem 5,5 kWp og op til 7,2 kWp, og endte effektivt på 6,12 kWp.

Det ville da være noget enklere for Energi Midt at modtage dokumentationen, når anlægget kører. Så skal de blot tage stilling til sagen én gang, vurdere anlæggets størrelse, placering (adresse), udregne tilskuddet og sende pengene, og tage den næste sag.
Det er vel de færreste der vælger at købe et f.eks. 6 kWp solcelleanlæg på baggrund af en støtte på ca 1.400,-.

Nå, vi klare os så men fint uden disse penge. Blot ærgerligt at vi utvivlsomt er mange der var for hurtigt ude med vores bestilling 

Find
Citér
06-09-2012, 14:57 (Denne besked var sidst ændret: 06-09-2012 af 14:59 hensan.)
Besked: #8
hensan Offline

Selvom du i dette tilfælde har søgt EnergiMidt for tilskud er reglerne der ligger til grund for det landsdækkende.

Der er derfor ikke EnergiMidt du skal brokke dig til at det kræver en forhåndsgodkendelse - Det er Christiansborg der meget tydeligt har skrevet at dette er krævet i loven der ligger til grund.

Jeg syntes at EnergiMidt administrerer meget fleksibelt - Jeg har 2 gange fået tilskud og spurgte første gang hvad men skulle gøre hvis man var i tvivl om hvor mange materialer der skulle bruges. Svaret var >skriv rigeligt i din ansøgning så kan vi altid rette ned i din afregning<.

Hvis du er i tvivl med dit solcelle anlæg om det skal være 6000 eller 7000 kw så søg til 7500 kw og ret ned når du sender dine papirer ind til slut.

Som en side bemærkning kan man forundres over at den forhandler der har solgt dig et anlæg ikke har gjort dig opmærksom på muligheden for tilskud - Det burde en fornuftig forhandler der yder vejledning efter min mening gøre.
Find
Citér
07-09-2012, 00:35 (Denne besked var sidst ændret: 07-09-2012 af 00:36 Stuhr.)
Besked: #9
Stuhr Offline

Hejsa.
Jeg ved nu ikke om jeg ligefrem brokker mig over Energi Midt, men mere undres jeg over deres tilgang til dette gode initiativ.

Hvorom alting er, så er de meget dårlige til at lade ”os” vide, at dette tilskud er en Christiansborg-beslutning!

Hvis du læser de første 6 linjer i deres beskrivelse om tilskuddet og betingelserne, så står der intet andet, end at det er Energi Midt der har afsat puljen til udbetaling og at tilbuddet er fra Energi Midt. Noget de også skriver flere andre steder på deres hjemmeside.

Men min pointe med dette skrift var mere, at gøre fremtidige købere af solceller og solfangere opmærksomme på det vigtige i at få søgt INDEN de får købt.

For mig er løbet kørt, og jeg er så blot én af mange, der må lide den tort, at min tyske leverandør ikke kendte til denne mulighed. Ligesom jeg er sikker og vis på, at diverse leverandører af solfanger-anlæg, heller ikke er obs på / klar over, eller oplyser deres kunder om denne tilskudsmulighed. Hvor du, ”hensan”, har købt dit anlæg, og åbenbart fået denne vejledning, ved jeg ikke, men gad vide hvor mange andre ”herinde”, der har handlet med fornuftige forhandlere, og dermed været ligeså vejledt som dig? :-)
Men jeg synes blot vi skal sprede dette glade budskab til så mange som muligt, så de kan få glæde af det.

Find
Citér
07-09-2012, 17:46
Besked: #10
max Offline

(07-09-2012 00:35)Stuhr Skrev:  Hejsa.
Jeg ved nu ikke om jeg ligefrem brokker mig over Energi Midt, men mere undres jeg over deres tilgang til dette gode initiativ.

Hvorom alting er, så er de meget dårlige til at lade ”os” vide, at dette tilskud er en Christiansborg-beslutning!

Hvis du læser de første 6 linjer i deres beskrivelse om tilskuddet og betingelserne, så står der intet andet, end at det er Energi Midt der har afsat puljen til udbetaling og at tilbuddet er fra Energi Midt. Noget de også skriver flere andre steder på deres hjemmeside.

Men min pointe med dette skrift var mere, at gøre fremtidige købere af solceller og solfangere opmærksomme på det vigtige i at få søgt INDEN de får købt.

For mig er løbet kørt, og jeg er så blot én af mange, der må lide den tort, at min tyske leverandør ikke kendte til denne mulighed. Ligesom jeg er sikker og vis på, at diverse leverandører af solfanger-anlæg, heller ikke er obs på / klar over, eller oplyser deres kunder om denne tilskudsmulighed. Hvor du, ”hensan”, har købt dit anlæg, og åbenbart fået denne vejledning, ved jeg ikke, men gad vide hvor mange andre ”herinde”, der har handlet med fornuftige forhandlere, og dermed været ligeså vejledt som dig? :-)
Men jeg synes blot vi skal sprede dette glade budskab til så mange som muligt, så de kan få glæde af det.

hvis man kikker på debat siden er det et af de første indlæg
http://www.solcelledebat.dk/showthread.php?tid=66
gert

Inverter: Danfoss TLX PRO+ 6kW SW 3,16
Paneler: 24x ZNShine ZX255 Mono/Sort 6,12 kWp
Orientering: 203 grader, 25 graders hældning
http://www.pv-log.com/photovoltaikanlage-teglhjen
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Sider (2): 1 2 Næste »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering