Montering på tagpap
|
18-03-2012, 16:48
Besked: #1
|
|||
|
|||
Montering på tagpap
Hej
Er der nogle her, som har erfaring med montering på tagpap ? Jeg har et 45 graders listetækket paptag. Det bliver nok svært, at finde ud af hvor spærrene er placeret. Jeg har set billeder på internet, hvor der bliver skruet ansats-skruer ind i tagfladen. Det stoler jeg ikke rigtigt på. Da jeg sikkert kun kan ramme 15 mm tagkrydsfiner, under pappen. Jeg har også set billeder af nogle konsoller med en krave af tagpap, som skal svejses, efter montering af skruer. Det ser mere fornuftigt ud, da man kan skrue mange skruer i hver konsol. Det ligner også en dyr løsning. Mine skinner skal monteres lodret. Jeg bliver nødt til at have liggende paneler, for at udnytte tagfladen ordentligt. Gode ideer og viden søges. Mvh. Torben |
|||
18-03-2012, 17:22
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Montering på tagpap
(18-03-2012 16:48)torben9440 Skrev: HejHej Torben Jeg har for nyligt brugt netop den løsning med en konsol med tagpap på som skal brændes på -efter min mening fungerede det super og var nemt! ![]() ![]() Du spørger bare, evt. kan jeg fremsende billeder Hvor er du fra i landet ? Mvh. Per Christensen |
|||
18-03-2012, 17:54
Besked: #3
|
|||
|
|||
(18-03-2012 17:22)pbc Skrev: Hej Torben Hej Per Det vil jeg rigtig gerne se billeder af. Hvem producerer/sælger konsollerne ? Hvad koster de ? Jeg bor i Nordjylland, tæt på Nørresundby. Mvh. Torben |
|||
18-03-2012, 18:22
Besked: #4
|
|||
|
|||
Hej Torben
vi lever af at sælge løsninger og monterer også enten via HP Byg eller via lille lokal mand fra Støvring. De 30 Km der er over til dig, kan vi nok give dig en rigtig god pris for et komplet anlæg hvis du er intereseret. Du er også velkommen til at komme forbi vores adresse og se hvad vi sælger! Marinus Marinus fra Billigenergi.eu gode paneler til rimelige priser! |
|||
18-03-2012, 18:29
Besked: #5
|
|||
|
|||
(18-03-2012 17:54)torben9440 Skrev: Hej PerHej Torben Har du en mail adresse ? Det er JUAL ( Juelsminde Aluminium ) der producerer og forhandler dem jeg har brugt. Jeg vil anbefale dig at tage kontakt til deres kørende tekniske konsulent Jørgen Mikkelsen og rådføre dig med ham. Min vurdering er at deres trapez tagkonsol sagtens kan anvendes på den måde som du snakker om -men hør Jørgen ad ![]() Mvh. Per |
|||
18-03-2012, 18:30
Besked: #6
|
|||
|
|||
(18-03-2012 18:22)marinus Skrev: Hej Torben Hej Marinus Vil du komme nærmere ind på, hvordan i så vil gøre det på tagpap/15 mm krydsfiner ? Mvh. Torben |
|||
18-03-2012, 18:39
Besked: #7
|
|||
|
|||
Hej Torben
uha det har jeg desværre ikke forstand på men det har de montører som vi bruger til disse opgaver, jeg er sikker på at dy kender HP-byg, de er utrolig professionelle, men lidt dyrere end vores lokale. Hvordan de foretager monteringen ved jeg ikke, desværre. Min ekspertise er solpaneler, der kan jeg hjælpe dig, men desværre ikke ang. montering. Men vi tager med lokal montør ca. 100.000 for et 6kw anlæg monteret og leveret, så skal du bare have en elektriker forbi og tilslutte det til nettet! Marinus Marinus fra Billigenergi.eu gode paneler til rimelige priser! |
|||
18-03-2012, 20:34
Besked: #8
|
|||
|
|||
(18-03-2012 18:29)pbc Skrev: Hej Torben Tak for billeder. Det ser rigtig fint ud. Ved du om der er standardmål på skinnerne ? Det ville være rart, om de passer i gaflerne, som dine gør. Mvh. Torben |
|||
18-03-2012, 20:40
Besked: #9
|
|||
|
|||
(18-03-2012 20:34)torben9440 Skrev: Tak for billeder. Det ser rigtig fint ud. Ved du om der er standardmål på skinnerne ? Det ville være rart, om de passer i gaflerne, som dine gør.Det er der, 40x40 eller 40x80, og de passer i "gaflen" Selvfølgelig med forskellig spændvidde ( afstand imellem konsoller ) De er af mærket Wasi som jeg har gode erfaringer med at bruge. Til dit tag ville 40x80 nok være aktuelt pga. du skal have færre af konsollerne pga. større spændvidde og samtidig er du højere oppe end listerne. Måske 40x40 er nok, er sikker på Jørgen kan rådføre dig der ![]() |
|||
19-09-2012, 21:16
Besked: #10
|
|||
|
|||
Hej
Er der nogen der har erfaring med Schletter Bituplan http://www.schletter.de/files/addons/doc...0152GB.pdf ![]() Det ser dejligt let ud, men kan det holde? Det virker da i hvert fald noget mere solidt en de 'stockschrauben', der også har været nævnt i tråden. (Jeg kan godt finde mine spær). VH Morten |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|