SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Sider (3): 1 2 3 Næste »
Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
En trist historie
08-09-2012, 19:04
Besked: #1
LTL Offline

En trist historie
Så skete det for mig og konen, vi har lige købt hus overtaget d10/8 og har så allerede haft indbrud i nat :-(
Narhovedet(erne) gik efter mit nyindkøbte anlæg som stod klar til at blive stillet op når kommunen gav grønt lys. (selvfølgelig bag låste døre) nu står man her med hængemule og havde ellers glædet sig til at bygge og opsætte solpanelerne.
Anlægget var et wilberts 28 panelers zn shine 240w poly med 2 sma 3000 tl-21 invertere samt beslag og skinner.
Nu håber vi så bare at forsikringen vil dække det, men da det stod i araen går der rygter om at forsikringerne ikke udbetaler andet end en meget lille % del :-(

Er der nogen som ved om der er serienumre på invertere? Tænkte mere om de kunne spores? For de skal vel registreres hos seas?

Det skete i haslev, så hvis der er nogen i omegnen eller andet sted i landet som får tilbudt et billigt anlæg magen til giver vi 10000 kr i dusør for oplysninger som fører til opklaring.

Noget vi så allerede kan grine lidt og kun lidt af, er at min søs og mor var på besøg i går mens vi ikke var hjemme, og male og gøre rent for os som en lille overraskelse, og de havde så skrevet med store hvide bogstaver på vores gårdsplads "velkommen hjem" HMMM, ja tak Undecided
Find
Citér
08-09-2012, 19:43
Besked: #2
Blik og Lavenergi Offline

RE: En trist historie
(08-09-2012 19:04)LTL Skrev:  Så skete det for mig og konen, vi har lige købt hus overtaget d10/8 og har så allerede haft indbrud i nat :-(
Narhovedet(erne) gik efter mit nyindkøbte anlæg som stod klar til at blive stillet op når kommunen gav grønt lys. (selvfølgelig bag låste døre) nu står man her med hængemule og havde ellers glædet sig til at bygge og opsætte solpanelerne.
Anlægget var et wilberts 28 panelers zn shine 240w poly med 2 sma 3000 tl-21 invertere samt beslag og skinner.
Nu håber vi så bare at forsikringen vil dække det, men da det stod i araen går der rygter om at forsikringerne ikke udbetaler andet end en meget lille % del :-(

Er der nogen som ved om der er serienumre på invertere? Tænkte mere om de kunne spores? For de skal vel registreres hos seas?

Det skete i haslev, så hvis der er nogen i omegnen eller andet sted i landet som får tilbudt et billigt anlæg magen til giver vi 10000 kr i dusør for oplysninger som fører til opklaring.

Noget vi så allerede kan grine lidt og kun lidt af, er at min søs og mor var på besøg i går mens vi ikke var hjemme, og male og gøre rent for os som en lille overraskelse, og de havde så skrevet med store hvide bogstaver på vores gårdsplads "velkommen hjem" HMMM, ja tak Undecided

Kedelig historie
desvære har du nok ret med forsikringen da de ikke er fast gjort i nu
jeg håber du får løst sagen
hvis de ryger til udlandet kan du desvære nok ikke gøre noget

nu ved jeg ikke om du har omtalt det her inde at du skulle have anlæg
hjem
for dem der oplyser at de køre til tyskland og henter
er der jo nok stor change for at tyvene også kikker herinde
så pas på med det
WWW Find
Citér
08-09-2012, 22:21
Besked: #3
Torben Offline

(08-09-2012 19:04)LTL Skrev:  Er der nogen som ved om der er serienumre på invertere? Tænkte mere om de kunne spores? For de skal vel registreres hos seas?

De skal hænges Angry
Kan du ikke liste alle SN også på paneler herinde.
Find
Citér
08-09-2012, 22:48
Besked: #4
LTL Offline

Ja, jeg regner nu heller ikke med at se det igen.
Jeg håber nu bare at det kan ryge under indbo, men igen så tvivler jeg da flere har fortalt at der er regler for ting som står i garagen.
Er der serienumre på panelerne? Har slet ikke haft tid til at studere dem på den måde, måske nok en stor fejl, men man kan altid være bagklog :/
Og for at gøre ondt værre har de også taget min nyindkøbte havetraktor og div værktøj mm.
[/i]
Find
Citér
08-09-2012, 23:00 (Denne besked var sidst ændret: 08-09-2012 af 23:05 klr.)
Besked: #5
klr Offline

(08-09-2012 22:48)LTL Skrev:  Jeg håber nu bare at det kan ryge under indbo, men igen så tvivler jeg da flere har fortalt at der er regler for ting som står i garagen.

Jeg er ikke forsikringsekspert. Men noget siger mig, at det må være i orden. Går ud fra din garage var aflåst. Vigtigt er også, at du ikke havde noget alternativ til opbevarelse. Også, at det ikke er noget man kan tage under armen og bare liste afsted med.

Du har jo ikke båret dig uansvarligt ad - det er det forsikringsselskabet ser på. Det går nok - op med humøret.

[Billede: sollinkdyn.gif]
Find
Citér
08-09-2012, 23:08
Besked: #6
LTL Offline

Takker for de opmuntrende ord klr, jeg skal nok vende tilbage med hvad forsikringen siger på mandag.
Det hele var aflåst og der er tegn på indbrud, politiet har også været og taget et fingeraftryk som de fandt på lige netop den rude.
Find
Citér
09-09-2012, 07:34
Besked: #7
F1240 Offline

(08-09-2012 19:43)Blik og Lavenergi Skrev:  hvis de ryger til udlandet kan du desvære nok ikke gøre noget

Hurra for Schengen.
Find
Citér
09-09-2012, 07:47 (Denne besked var sidst ændret: 09-09-2012 af 07:57 Birch-Nielsen.)
Besked: #8
Birch-Nielsen Offline

(09-09-2012 07:34)F1240 Skrev:  Hurra for Schengen.

Lige præcis, F1240! Hørt! Hvad skulle vi have gjort uden? Det kunne måske enddog kaldes for "selvregulerende bistandshjælp" Angry

Så lad os sprede/dele denne triste historie. Kan kun opfordre trådstarter til også at efterlyse på eks. Solcellepriser.dk og måske enddog Facebook?. På Solcellepriser.dk har de også et ganske udmærket forum, hvor også en masse mennesker sidder og kigger med. Dette er jo ikke noget almindeligt tyveri anlæggets værdi taget i betragtning, og jo flere der involveres, des sværere bliver det at afhænde dette ALT for varme solcelleanlæg i det mindste her i DK.

Mvh Folke

38 (?) stk. ZNShine 195W(Black)(37)MS - Ialt 7,41kWp
2 stk. SMA SB 3000TL-21
WASI monteret.
Azimut +45° SV
Tag 45°
http://www.pv-log.com/photovoltaikanlage...ower-plant
Find
Citér
10-09-2012, 22:24
Besked: #9
LTL Offline

En lille opdatering.
Som Brandbirk har skrevet i andet indlæg, så har tv2øst været forbi i dag og spurgt lidt ind til hvad der er sket (jeg har så ikke selv set det endnu pga iPad ikke vil vise det)
Der er jo mange som henter i Tyskland og jeg håber at de vil undersøge med deres forsikring inden de køber anlæg som ikke bliver sat op med det SAMME, om hvordan de står hvis nu uheldet er ude.

Forsikringen har meldt ud til mig at de ikke vil dække, men pga at jeg snakkede med en medarbejder ang opbevaring af panelerne før de blev sat af her, er deres teamleder gået ind i sagen og ser om hun kan finde frem til ham medarbejderen som lovede mig at de var forsikret.
Nu må jeg bare vente og se hvad hun finder frem til eller om jeg skal et trin højere op af stigen, for jeg er sgu blevet lidt sur nu efter at jeg lige har kommet mig over chokket og jeg vil kæmpe for at få dem erstattet!
Find
Citér
11-09-2012, 07:49
Besked: #10
klr Offline

(10-09-2012 22:24)LTL Skrev:  Forsikringen har meldt ud til mig at de ikke vil dække,

Hvad giver de som begrundelse?

[Billede: sollinkdyn.gif]
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Sider (3): 1 2 3 Næste »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering