Garanti
|
10-09-2012, 16:54
Besked: #1
|
|||
|
|||
Garanti
Jeg undrer mig over man hos flere forhandlere ser de giver 10 års garanti på panelerne
og samtidigt giver de 25 års ydelsesgaranti på selvsamme paneler (80%). Men hvis panelet ikke virker efter 15 år skal de vel stadig skifte det da de jo har garanteret at det giver 80% effekt. eller hvordan vil de ellers sikre at jeg stadig får 80%?? ![]() ![]() ![]() Citér:Garanti. dbh Keld Racefun racerbanecenter 28 x 250 watt Powerwell, 2 x Delta Solivia 3,0 G4 |
|||
11-09-2012, 07:37
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Garanti
Hej
Vedr. dit spørgsmål om garanti.... Bed om at få en forsikringspolice som dækker i 25 år. Jeg købte et anlæg hos Billigenergi.eu, med 10 år´s garanti på 90% ydelse og 25 år på 80% ydelse, men policen som skulle dække hvis anlæg ikke yder som forventet, er til udløb 09.12.12 og Billigenergi.eu, siger at det er producenten i Kina, som oplyser at der er 90 og 80 % garanti i op til 25 år. Så inden du køber, se dig godt for. Jeg fik monteret mit anlæg af Billigenergi.eu, som brugte Helbo Hansen til at montere anlæg med Hilti´s montage system. Helbo Hansen havde ikke tidligere brugt Hilti´s montage system, havde ikke læst montagevejledningen, så Helbo Hansen lavde flere fejl ved montagen, så mit tag er utæt. Alle tagsten er skåret forkert på undersiden, så regnvand løber ind i mit hus. Ved reklamation over dette kom Helbo Hansen, så på taget, og overså bl.a. en tagsten som ikke lå rigtigt, så vandet kunne løbe direkte ned i isoleringen. Helbo Hansen rettede senere denne sten, men taget var stadig utæt og efter 14 kom Helbo Hansen igen, fugede 1/3 af tagstenene med grå silicone, på et stor tag. Grunden til at kun en 1/3 del af stenene blev fuget, var at så havde medarbejderen ikke mere silicone med. Jeg har siden uden held forsøgt at få klar besked på hvornår jeg kan forvente at få ordnet resten af mit tag, så mit hus ikke bliver skadet med regn og fygesne.Sælger af anlæg Billigenergi.eu giver Helbo Hansen skylden og Helbo Hansen er passiv, og jeg er bare fortvivlet. |
|||
11-09-2012, 08:44
Besked: #3
|
|||
|
|||
(11-09-2012 07:37)Peter Skrev: (slettet træls historie) Når du har købt af Billigenergi.eu er det deres ansvar at levere det du har købt. Hvem de anvender som underleverandør er ikke dit problem. Jeg ville reklamere skrifligt til sælger og bede dem få løst problemet. Samtidig vil jeg tage fat i mit forsikringsselskab for at få deres hjælp (Retshjælpsforsikring ahs til reklamation mod sælger og husforsikring (bygningssagkyndig) til at vurdere det skaderne på taget) /A 2010 10m2 Solvarme 2012 6.9kWp Solceller - |
|||
11-09-2012, 13:16
Besked: #4
|
|||
|
|||
Hej Peter
Kedelig historie, der sker jo desværre fejl hvor der arbejdes :-( Garanti spørgsmålet er ikke møntet på noget jeg har købt blot en konstatering af at mange forhandlere skriver noget sludder på deres sider. Hvis der står der er 25 års ydelses garanti er det stadig forhandleren der skal stå inde for den iflg. lovgivningen, så er det op til ham at få producenten til at dække. det kan aldrig være slutbrugeren. dbh Keld Racefun racerbanecenter 28 x 250 watt Powerwell, 2 x Delta Solivia 3,0 G4 |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|