Kostal Pinko 4,2 inverter - Opsætning ??
|
11-09-2012, 07:41
Besked: #1
|
|||
|
|||
Kostal Pinko 4,2 inverter - Opsætning ??
Hej alle
Skal til at sætte en kostal pinko 4,2 inverter op til mit nye system. Fra Wilberts Solar. Men min elektrikker er usikker på nogle "lus" der medfølger samt er afbilledet i manualen - om de skal bruges eller ej ??? Wilberts selv siger at de ikke har erfaring men opsætning i Danmark !!??!! Er der nogen herinde der kan hjælpe med hvordan i har sat jeres sammen - evt med et billed sendt til mig ???? Mvh Henrik Olesen Randers |
|||
11-09-2012, 08:29
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Kostal Pinko 4,2 inverter - Opsætning ??
Hej Henrik
Jeg har godt nok ikke den store erfaring eller tekniske indsigt, men kiggede med da jeg fik installeret min Piko 5.5 og her fortalte elektrikkeren - der har sat mange PIKO op - at de der lus bestemmer "landekoden" - hvor i verden inverteren tror den befinder sig. Og selv om der er en landekode for Danmark havde han erfaring med at det var mere optimalt, at stille landekoden til Tyskland. Tror han har ret - jeg ligger 8 - 10% højere i produktion end jeg forventede/havde beregnet mig frem til :-) |
|||
11-09-2012, 20:22
Besked: #3
|
|||
|
|||
(11-09-2012 08:29)MortenSolrød Skrev: Hej Henrik "Lusen" kunne også være de bøjler til parallel opkobling af paneler. 23 * 230 ZX6P, Kostal Pico 5.5 BavnagerSolar |
|||
13-09-2012, 19:48
Besked: #4
|
|||
|
|||
Nå
Nu har jeg fået strøm på systemet !! I displayet bliver der ved med at været et (i) icon ?? Skal den kobles op til en pc ? og hvordan ?? Mvh Henrik |
|||
13-09-2012, 19:56
Besked: #5
|
|||
|
|||
(13-09-2012 19:48)trads Skrev: Skal den kobles op til en pc ? og hvordan ??Hej Henrik Ikke for at være "ikke-hjælpende", men opsætningen af PIKO er der efterhånden spurgt til utallige gange herinde. Prøv søgefunktionen oppe til højre ![]() Kostal PIKO 5.5, 20 x TS-M260B (5.2 kWp) Esbjerg, Tag 45°, orienteret 190° Månedsproduktion Edelsvej ![]() |
|||
14-09-2012, 11:21
Besked: #6
|
|||
|
|||
(13-09-2012 19:56)crj100 Skrev: Hej Henrik Se fx mit svar til en anden. Han fik det til at virke :-) RE: Kostal piko 7 Jeg formoder at du mener at du har forbundet din Piko med din trådløse router.¨ Hvis det er korrekt, så vælger du "settings" i displayet på Piko'en (holder knappen inde et par sekunder når der står settings i displayet) og så kigger du mulighederne/oplysningerne igennem - én af dem er inverterens interne IP adresse - typisk 192.168.0.xxx. Herefter åbner du en browser på en pc eller smartphone der er på dit trådløse netværk og skriver IP adressen i adresse feltet (evt. http:\\xxx.xxx.x.xxx). Så skulle du gerne blive bedt om et brugernavn og passeword - som sikkert er "pvserver" og "pvwr" |
|||
14-09-2012, 21:40
Besked: #7
|
|||
|
|||
(14-09-2012 11:21)MortenSolrød Skrev: Se fx mit svar til en anden. Hej Tak for svar - men .... Min Inverter er en 4,2 kommunikationsboard I. Dvs at jeg ikke har nogle knapper på inverteren at trykke på :-( Mit/mine problemr er : Systemet tæller ikke at der går strøm ind ?? Kan ikke få det i (i) i displayet væk - Skal man gøre det via pc ?? Kan ikke finde den via pc - Den er nu Koblet et kabel på - til trådløs router. (Og jeg har søgt på Kostal pinko i "søg" - men syntes ikke rigtig der er noget med løsninger på mit ) |
|||
15-09-2012, 07:30
Besked: #8
|
|||
|
|||
Du skal indstille dipswitchene til landevalg dk.
Lusene som er vedlagt, er til at montere hvis de har 2 strenge med lige mange paneler, og du vil have dem til at køre parallelt. Bruger det ikke selv, men læste også om det og blev i tvivl om hvordan det skulle gøres udfra manualen. Displeyet skal hvis du har tændt inverterne skifte mellem spænding, strøm, mv.. Check evt med et voltmeter på kablerne på hver streng at forbindelsen er intakt, og de producerer (ikke vekselspænding, men jævn) Opsætningen til nettet kan klares sådan her : http://wk.bakuri.dk/filarkiv/solcellespe...verter.pdf Flemming, som har samme inverter.. |
|||
15-09-2012, 07:32
Besked: #9
|
|||
|
|||
Kommunikations board I er der hvor der er en lysføler istedet for trykknap, ikke? Så holder du blot fingeren derpå når du når til "Settings". Så kommer du i undermenuen. (Burde egentligt fremgå af din manual....).
Kostal PIKO 5.5, 20 x TS-M260B (5.2 kWp) Esbjerg, Tag 45°, orienteret 190° Månedsproduktion Edelsvej ![]() |
|||
15-09-2012, 08:27
Besked: #10
|
|||
|
|||
(15-09-2012 07:30)Flso Skrev: Du skal indstille dipswitchene til landevalg dk. Hej Flemming En elektrikker har sat min inverter til - bruger ikke lusene - Har trukket 2 strende 2 á 11celler på hver. (får ham lige til at måle efter igen !! ) Displayet viser kun (i) ? :-( . Mvh Henrik |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|