Ever solar og Solar-log 200
|
11-09-2012, 14:29
Besked: #1
|
|||
|
|||
Ever solar og Solar-log 200
Jeg har indvesteret i et 6 kw anlæ og dertil 2 eversolar invertere, mit spørgsmål er nu om en Solar-log 200 BT/Wifi kan tilsluttes de 2 invertere på en måde så data trækkes ud af begge og giver et samlet overblik af dagens høst.
Jeg er heller ikke sikker på at jeg har forstået Solar loggens funktion rigtig. Som jeg ser det kobles den på inverteren via et kabel, den opsamler data og transmitere dem trådløst over wifi ellerer jeg helt forkert på den? Den der åbenbart sælges med anlæget er en feiyuesolar PMU, men den skal kables fra anlæg til en router og har ikke selve wifi delen indbygget Jeg håber der sidder nogle kloge hoveder derude der kan give mig et godt råd 6kwp: 30 stk Stingray monokrystalisk +0,3, 2 TL3000 solar enverter samt en PMU fra Ever solar, opsat den 12.9-2012 Syd +2* Taghælning 15* |
|||
11-09-2012, 15:26
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Ever solar og Solar-log 200
Hvis du vil have en Solar Log er det en 500'er du skal have (fordi du har mere end 1 inverter). Og så i den udgave der er med wifi (siden du ikke vil bruge kabel).
Men jeg ville nok bruge den logger du nu har fået med (siden du har betalt for den). Hvis det kun er det kabel til routeren der generer dig, så fås der jo bridge, extender og andet, der problemfrit laver din kabelforbindelse om til en trådløs. Den kobles bare på med det sædvanlige ethernet-kabel til din logger, og forbinder så til din trådløse router. Koster en 3-400 kr. Men der er andre der ved meget mere om det end jeg i detaljer. ![]() |
|||
11-09-2012, 16:23
Besked: #3
|
|||
|
|||
Hej Kir jeg har nu ikke inveseret i en Feiyue endnu, pga af kabel problematikken, mest fordi jeg havde fået et indtryk af at Solar-logen kunne gøre det.
Men allede her tak for den oplysning for så er det en helt anden pris. Når du mener extender er det så eks. en lille netgear boks som jeg også har på mit fjernsyn for at danne netværk med min router. |
|||
11-09-2012, 16:53
Besked: #4
|
|||
|
|||
(11-09-2012 16:23)KimVase Skrev: Når du mener extender er det så eks. en lille netgear boks som jeg også har på mit fjernsyn for at danne netværk med min router. Ja, det kan det f.eks. godt være. Den gør så yderligere det jo, at den udvider dit Wlans rækkevidde (samtidig med at den gør at dit tv reelt er trådløst opkoblet). ![]() |
|||
11-09-2012, 18:20
Besked: #5
|
|||
|
|||
Tak for svaret det har været en stor hjælp
|
|||
11-09-2012, 20:45
Besked: #6
|
|||
|
|||
(11-09-2012 14:29)KimVase Skrev: Den der åbenbart sælges med anlæget er en feiyuesolar PMU, men den skal kables fra anlæg til en router og har ikke selve wifi delen indbygget Hvis jeg lige må bryde ind her, så tror jeg du forregner dig. Dette "lugter" af anlægget fra XL-Byg/FEIYUE, og her er PMU'en ikke incl. Den koster lidt over 4K, og så ville jeg nok også foretrække en Solar-Log 500. Gå iøvrigt ind på Solar-Log.com og find din Solar-Log model. Herefter finder du din inverter i "søge-robotten" til venstre for neden på sitet, og så får du et svar på om den egner sig til din inverter. Bemærk iøvrigt, at hvis det er en Eversolar TL3000 inverter du får med, så er det den gamle model med to-liniers dot-matrix display, og IKKE den grafiske model XL viser i deres salgsmateriale. Blot til info...... Mvh Folke 38 (?) stk. ZNShine 195W(Black)(37)MS - Ialt 7,41kWp 2 stk. SMA SB 3000TL-21 WASI monteret. Azimut +45° SV Tag 45° http://www.pv-log.com/photovoltaikanlage...ower-plant |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|