7,4 Kwp jordmonteret Yingli solcelle anlæg
|
11-09-2012, 19:01
(Denne besked var sidst ændret: 12-06-2013 af 18:50 Rene.)
Besked: #1
|
|||
|
|||
7,4 Kwp jordmonteret Yingli solcelle anlæg
Så lykkes det endeligt at få godkendt samt etableret et solcelleanlæg.
28 stk. mono. 265w Yingli Panda moduler, 2 stk Solivia 3.0 G4 invertere og 1 stk Gateway. Byggeansøgningen blev sendt til kommunen d. 1 april, byggetilladelsen kom d. 30 juli og d. 9 september kunne anlægget sættes i drift. |
|||
11-09-2012, 19:16
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: 7,4 Kwp jordmonteret Yingli solcelle anlæg
Tillykke med det!
Det er jo en nærmest genial placering/montering. ![]() |
|||
11-09-2012, 19:51
Besked: #3
|
|||
|
|||
Det ser sgu' sejt ud! Tillykke med det
![]() Mvh Folke 38 (?) stk. ZNShine 195W(Black)(37)MS - Ialt 7,41kWp 2 stk. SMA SB 3000TL-21 WASI monteret. Azimut +45° SV Tag 45° http://www.pv-log.com/photovoltaikanlage...ower-plant |
|||
11-09-2012, 20:21
Besked: #4
|
|||
|
|||
Hej René.
Ser godt ud.Hvordan er din fordeling af paneler ? Mig Steen |
|||
11-09-2012, 20:27
Besked: #5
|
|||
|
|||
Hej René
Tillykke med anlægget. Pas på med plæneklipperen!! Vores første anlæg stod også på græsset og ved første græsklipning efter opsætning, kastede klipperen en sten ud der ramte et panel - - "klir" "knas" sagde det og det var så det panel. Heldigvis havde vi købt et ekstra der skulle have været sat op et andet sted, så vi kunne hurtigt skifte det knuste panel ud. Det virker i øvrigt endnu, men vi er noget bekymrede for, hvornår glasset går så meget itu, at det falder af. Ilse 14 stk. Canadian Solar 215 paneler 1 stk. SMA inverter 1200 1 stk. SMA inverter 2100 TL Monteret på betontegl 25 graders hældning Retning syd-sydøst Nu med Renault Fluence Z.E siden April 14 :-) Som nu (11-11- 19) er udskiftet med en Hyundai Ioniq Electric 38 kwH :-) |
|||
12-09-2012, 10:10
Besked: #6
|
|||
|
|||
Tak, for advarslen med plæneklippen. Hvad med forsikring, er det ikke noget den dækker hvis glasset bliver ødelagt ved stenslag?
Med hensyn til fordeling af panelerne, så er der 14 stk tilsluttet hver inverter. Dvs. der er 2 x 7 paneler i serie, forbundet til hver inverter. Fra de 14 paneler er der trukket 4 stk 6mm2 kabler til hver invereter. Ca 300m 6mm2 kabel ialt. |
|||
12-09-2012, 10:44
(Denne besked var sidst ændret: 12-09-2012 af 10:47 majland.)
Besked: #7
|
|||
|
|||
(12-09-2012 10:10)Rene Skrev: Tak, for advarslen med plæneklippen. Hvad med forsikring, er det ikke noget den dækker hvis glasset bliver ødelagt ved stenslag? Det kan kun dit forsikringsselskab svare på. Jeg ville spørge dem skriftligt. Nu hvor dit anlæg er frit-stående/liggende ville jeg under alle omstændigheder få det tilføjet i de relevante policer Jeg har f.eks dækning for stormskader på alle matriklens bygninger. Der er dog bare en undtagelse for glasset i et drivhus - noget der blev aktuelt for ~8 år siden da en orkan blæste drivhuset omkuld .... Mit solcelleanlæg på taget af udhuset dækkes uden særlige undtagelser, mens mit solvarmeanlæg på samme tag ikke dækkes. Solvarmeanlæg skal være systemgodkendt af Dansk Teknologisk Institut for at de dækker. Dækningen er faktisk ok i min husforsikring. Svar fra GF: Selve solcelleanlægget (den del der er monteret på taget) er der ingen afskrivning på, uanset alderen. De el-drevne dele, fx inverteren, vil blive afskrevet så efter f.eks 10 år erstattes den med 20% PS hvorfor mellemrum mellem de 2 flader ? Skal der være trappe mellem de to niveauer eller bare plantes noget bunddække ? PPS nu ved jeg ikke hvor udsat grunden er for børn og løse hunde. Jeg ville nok lave et lavt rækværk/stensætning oven for anlægget for beskytte det mod mekanisk overlast. 2010 10m2 Solvarme 2012 6.9kWp Solceller - |
|||
12-09-2012, 13:37
Besked: #8
|
|||
|
|||
Ser rigtig godt ud. Tillykke med det.
Hvad har du gjort for at tyveri sikker det? |
|||
12-09-2012, 20:18
Besked: #9
|
|||
|
|||
Det er helt korrekt, der skal være en trappe imellem de 2 flader og rundt i kanterne skal der også laves noget afslutning.
Jeg vil prøve at forhøre mig hos forsikringselskabet mht. stenslag og tyveri. |
|||
01-04-2013, 13:20
Besked: #10
|
|||
|
|||
Hej
Tillykke med dit anlæg, ser rigtig godt ud, selv om det er noget tid siden du har fået sat det op. ![]() Jeg har købt de to samme invertere og synes det ser helt vil godt ud, sådan som du har sat dine invertere op, så vil høre hvad det er for en plade du har sat dine invertere op på?. ![]() Andre må også godt svare, hvis de har et forslag. ![]() |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|