SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Sider (2): 1 2 Næste »
Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Wupti? Bilka?
11-09-2012, 21:22
Besked: #1
tagevm Offline

Wupti? Bilka?
Nu var jeg ellers lige ved at være varm på en løsning fra Wupti, men dette åbenlyse falsum af en attest (bemærk skarpheden i navnet Wupti, kontra resten af dokumentet) har fået mig på andre tanker:

http://www.wupti.com/lib/images/Tema/Sol...delser.pdf

Så nu hælder jeg til Bilka, men kan ikke finde noget om "HCD 200W", er der nogen her der ved noget om hvad det er for nogle paneler, og hvordan kvaliteten er?
Find
Citér
12-09-2012, 06:49
Besked: #2
majland Offline

RE: Wupti? Bilka?
(11-09-2012 21:22)tagevm Skrev:  Nu var jeg ellers lige ved at være varm på en løsning fra Wupti, men dette åbenlyse falsum af en attest (bemærk skarpheden i navnet Wupti, kontra resten af dokumentet) har fået mig på andre tanker:

"Falsum" - Det er da dokumentfalsk.

Den er da lige til en politianmeldese

http://da.wikipedia.org/wiki/Dokumentfalsk

Et er at de vil skjule hvor de har panelerne fra - så kan de lade være med at vise dokumentetet, men ovenstående nummer er simpelt hen for groft !

2010 10m2 Solvarme
2012 6.9kWp Solceller -
WWW Find
Citér
12-09-2012, 06:51
Besked: #3
Jensen Offline

Mon ikke blot det bare er et standard dokument, hvor der så efterfølgende bliver trykt forhandler på?
Find
Citér
12-09-2012, 06:53
Besked: #4
majland Offline

Næppe: "In addition the certification holder most not transfer the certificate to third parties"

2010 10m2 Solvarme
2012 6.9kWp Solceller -
WWW Find
Citér
12-09-2012, 08:11
Besked: #5
Titan Offline

Elektroniske dokumenter bliver skabt på alle mulige mærkelige måder i dag, så der behøver ikke være noget galt,...

Men jeg villa da nok sende en mail til Tüv Süd, og få det verificeret.
Find
Citér
12-09-2012, 09:00
Besked: #6
tagevm Offline

I mine øjne ligner det nu et indskannet dokument, der er blevet ændret digitalt efterfølgende.

Det er ikke fordi jeg tvivler på at panelerne er godkendte, men det er mig noget lusket og i bedste fald vildledning af forbrugerne. Det er nok Pede fra Snupti der står bag ;-)

God ide, jeg har sendt en besked til Tüv Süd:
On the danish site Wupti.com they link to a Tüv Süv certificate for Solar panels, but as far as I can tell it has been digitally manipulated, and is not issued to Wupti, is that correct? And who is it actually issued to? The document can be found at
Find
Citér
12-09-2012, 19:44
Besked: #7
Hessel75 Offline

Jeg købte et anlæg i Bauhaus (som endnu ikke er sat op endnu) og det viser sig at det er et andet firma som egentlig står bag det. Kan ikke rigtig finde ud af hvordan det er med garantien, men det er åbenbart sådan med alle de store kæder...!!!? Synes det er lidt mystisk men uanset vil jeg da bare henvende mig i Bauhaus hvis der bliver brug for det...!

Hessel75
Aalborg, 15 grader hældning, Syd
28 stk 240watt Bosch Solar Module c-Si M60S EU30117
Danfoss TLX 6kw Pro+ CLX Home
http://el.hesselvang.dk
WWW Find
Citér
12-09-2012, 22:15
Besked: #8
tagevm Offline

Så fik jeg svar fra Tüv, hovsa Wupti, det var ikke så godt:

"The enquired certificate has been modified subsequently and without acceptance of the TÜV SÜD Product Service GmbH. The document is a forgery. Moreover the second page is missing. We are going to follow up this case."
Find
Citér
19-09-2012, 21:02
Besked: #9
TGW Offline

(12-09-2012 19:44)Hessel75 Skrev:  Jeg købte et anlæg i Bauhaus (som endnu ikke er sat op endnu) og det viser sig at det er et andet firma som egentlig står bag det. Kan ikke rigtig finde ud af hvordan det er med garantien, men det er åbenbart sådan med alle de store kæder...!!!? Synes det er lidt mystisk men uanset vil jeg da bare henvende mig i Bauhaus hvis der bliver brug for det...!

I Bilka er det Bilka som står for garantien. Jeg købte der af samme grund, også fordi de nok også er her om 20 år hvis der er problemer....
Find
Citér
20-09-2012, 09:50
Besked: #10
Horsens Offline

(12-09-2012 22:15)tagevm Skrev:  Så fik jeg svar fra Tüv, hovsa Wupti, det var ikke så godt:

"The enquired certificate has been modified subsequently and without acceptance of the TÜV SÜD Product Service GmbH. The document is a forgery. Moreover the second page is missing. We are going to follow up this case."

Wuuuuupti, Wupti, det var ikke så heldigt. Det er dælme da også noget svineri hvis det virkelig forholder sig sådan, så lad os håbe de får fingerne i maskinen!
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Sider (2): 1 2 Næste »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering