SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
hvordan tilsluttes Solivia Gateway?
18-09-2012, 21:52
Besked: #1
MadsB Offline

hvordan tilsluttes Solivia Gateway?
Jeg kan ikke se produktionsdata på nettet med min gateway, er der nogen der kan forklare mig hvordan den forbindes til en enkelt inverter.

Gateway sidder 1 m fra inverter og jeg har forsøgt at kable med såvel alm netværkskabler som med krydsede kabler fra inverter til gateway og videre til router. Men det spiller ikke, måske pga defekte kabler. Hvilke kabler er de rigtige?

18 stk ZN Shine Stingray mono 265 wp (ialt 4770wp)
Delta Solivia 3.3 G4 med Solivia Gateway
Købt hos Wilberts. Selvmonteret, Græse el-teknik klarede installation. Totalpris 61.000 kr
Tagflade stik syd med 30 grader hældning.
Mårum, Nordsjælland.
Find
Citér
18-09-2012, 22:10
Besked: #2
Titan Offline

RE: hvordan tilsluttes Solivia Gateway?
Prøv at søg på "Delta" i forumet, så er der en længere post der forklarer nogle af trinnene i processen.

Alm. netværkskabler virker, jeg bruger bare et Cat5 netværkskabel på begge sider af GW'en.

Ellers skriv igen, jeg har fået min i luften, men jeg tror de har haft database problemer i dag.
Find
Citér
19-09-2012, 10:16
Besked: #3
Titan Offline

Btw, i dag 19/9-2012 er deres servere nede, så det er et dårligt tidspunkt at eksperimentere Smile

Jeg kan skrive når de er oppe igen hvis det har interesse.
Find
Citér
19-09-2012, 10:30
Besked: #4
Jyden Offline

Er det ikke noget med at der skal en modstand på 140 Ohm i port 2? Synes jeg min nabo snakkede noget om, at han fik hans elektriker til at lave!
Find
Citér
19-09-2012, 10:34 (Denne besked var sidst ændret: 19-09-2012 af 10:35 Titan.)
Besked: #5
Titan Offline

Joe, men det er mest nødvendigt ved flere invertere og lange kabeltræk.

Der er kommet et nyt menupunkt (i G4 ihvertfald) som ikke står i manualen, der hedder "afslutning". Jeg gætter på at det er terminering, og skal i så fald være "on" hvis man har een inverter, og "on" på den sidste hvis man har flere.

Virkede for mig i går med 30m Cat5 kabel, uden fysisk terminering,... indtil serverene døde.
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering