SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Sider (2): 1 2 Næste »
Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Noget man skal vide ved "gør det selv"?
19-09-2012, 10:10
Besked: #1
Horsens Offline

Noget man skal vide ved "gør det selv"?
I en anden tråd blev der foreslået en "gør det selv"-pakke og så få håndværkere til montering og tilslutning.

Er der noget man ellers skal vide/gøre/huske i den forbindelse, eller er nedenstående alt der skal til:

1) Indsende det der CO2 halløjsa til energiselskabet, så man kan få lidt refusion.
2) Bestille anlæg fra f.eks. Wilberts, med montering, inverter og levering.
3) Booke en montør (har fået tilbud fra et KSO certificeret firma der både monterer og laver alt el arbejdet, på 20-25.000 kr).
4) Blive tilsluttet nettomåleordningen - eller skal man evt. gøre dette først, hvis der er lidt ventetid, selvom man ikke har bestilt endnu?
Find
Citér
19-09-2012, 11:07 (Denne besked var sidst ændret: 19-09-2012 af 11:08 miro.)
Besked: #2
miro Offline

RE: Noget man skal vide ved "gør det selv"?
skift af el-måler
kan taget bære
dækker din forsikring anlægget

OG læs i forummet :-)

Danfoss TLX PRO+6kW 24xZNShine ZX255 Mono Sort 6,12 kWp stik syd
https://free.powerdoo.com/en-US/Freemium...ctID=24492
WWW Find
Citér
19-09-2012, 11:23
Besked: #3
Horsens Offline

(19-09-2012 11:07)miro Skrev:  skift af el-måler
kan taget bære
dækker din forsikring anlægget

el-måler: har haft et par tilbudsgivere ude og kigge, og deres kommentar var typisk bare noget med "fint, der skal vi bare sætte sådan en lille dims i" (en dims på størrelse med en pakke cigaretter vil jeg tro). Måleren er forholdsvis ny, så kan ikke tro den skal skiftes.

taget bære: 2 tømrer og 1 tag-renovatør har bekræftet at det godt kan holde.

forsikring: Herfra har jeg på skrift at "Hvis det er monteret korrekt, vil der være dækning uanset hvilken løsning du vælger." Med løsning, var fordi jeg spurgte om de kun dækkede den ene monteringsmetode, ansatsbolte eller tagkroge. Har dog besluttet mig for at tage tagkroge-metode, så der ikke skal bores ned i sten.
Find
Citér
19-09-2012, 13:36 (Denne besked var sidst ændret: 19-09-2012 af 13:42 Titan.)
Besked: #4
Titan Offline

Hvis du samler anlægget i solskin, så er det ikke MickeyMouseVolt der er i stikkene, så pas lidt på med dem.

Hvis du monterer i Horsens, så sig til hvis du mangler en crimpetang eller tagstige.

(hurtig på aftrækkeren der, troede du ville gøre det selv,... måske ender du der Smile )
Find
Citér
19-09-2012, 14:11
Besked: #5
Horsens Offline

Hvad gør folk egentlig når de får sådan et 500kg anlæg hjem på en trailer, det er jo ikke sådan et man bare lige er 4 mand om at løfte ned af traileren?

Er udpakning direkte på traileren og så løfte ét panel ned på jorden ad gangen, den eneste måde (forudsat man ikke lige har en gaffeltruck parkeret i villakvarteret)?

Egentlig havde jeg tænkt mig måske at leje en flyttetrailer der jo er 2m lang, men kan se den kun må laste 490kg, og det er ikke helt nok til 24 paneler plus monteringsudstyr. Er papkassen tæt nok, hvis det nu regner på hjemturen?
Find
Citér
19-09-2012, 14:40
Besked: #6
Titan Offline

f.eks.: http://www.fledelius.com/wp-content/uplo...09/000.jpg
Find
Citér
19-09-2012, 14:42
Besked: #7
Horsens Offline

Titan,

Kan der evt. følge en beskrivelse med til dit billede/link, da jeg ikke er helt med på hvad du mener? Smile
Find
Citér
19-09-2012, 14:43
Besked: #8
majland Offline

(19-09-2012 14:11)Horsens Skrev:  Hvad gør folk egentlig når de får sådan et 500kg anlæg hjem på en trailer, det er jo ikke sådan et man bare lige er 4 mand om at løfte ned af traileren?

Er udpakning direkte på traileren og så løfte ét panel ned på jorden ad gangen.

Yep og så bære dem ind bag lås og slå.

Jeg havde mine stående godt en uge inden de kom op og havde det ikke så godt med at have så mange "penge" stående uden forsikringsdækning mens vi var på ferie.

2010 10m2 Solvarme
2012 6.9kWp Solceller -
WWW Find
Citér
19-09-2012, 14:46
Besked: #9
Titan Offline

(19-09-2012 14:42)Horsens Skrev:  Titan,

Kan der evt. følge en beskrivelse med til dit billede/link, da jeg ikke er helt med på hvad du mener? Smile

Smile jo da, det var bare et eksempel på en trailer pakning.
Wilberts løftede pallen ind med truck, tog dem selv ud een af gangen. Vejer kun 20kg pr. stk.
Jeg fik savet listerne over til 305cm, så kunne de næsten være i traileren.
Find
Citér
19-09-2012, 15:00
Besked: #10
Horsens Offline

Super, skulle bare være sikker på det var den korrekte fremgangsmåde. Er jo ikke til at vide om de er pakket på en måde der gør det ret uhåndterligt at tage dem ud af kassen fra traileren.

Og sålænge monteringslisterne kan skæres over, så de kan være i traileren ligesom her, så går det nok:
http://www.vivaenergi.dk/Files/Billeder/...aenger.jpg
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Sider (2): 1 2 Næste »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering