Beslag til tyndfilm
|
20-09-2012, 12:04
Besked: #1
|
|||
|
|||
Beslag til tyndfilm
Jeg regner med at montere Solar Frontier paneler, på mit angoberede sorte tegltag. Jeg vil gerne have panelerne så tæt på taget som muligt, og beslagene så diskrete som muligt.
Hvilke beslag kan anbefales.? Kan man komme tættere på end 40 mm over bølgetoppen? Det er som sagt tegltag, med undertag, og der er 95 cm mellem spærene. hældningen er 28 grader. Om det tager et par timer ekstra at montere, betyder ikke så meget, da jeg selv gør det. Er der nogen fordele, eller ulemper ved at montere panelerne på langs, af huset, frem for på tværs. |
|||
20-09-2012, 15:00
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Beslag til tyndfilm
(20-09-2012 12:04)candstand Skrev: Kan man komme tættere på end 40 mm over bølgetoppen? Mindre end 40 mm tror jeg ikke du skal regne med. Uanset valg af system, vil bæreskinnen formentlig være min. 40 mm. Med denne dimension vil afstand mellem fastgørelsespunkterne være max. ca. 120 cm. SF paneler har ikke den store forskel på længde og bredde, så arkitektonisk vil det ikke betyder noget særlig. F.eks. Avancis er mere end dobbelt så lange som brede, så der kan det godt betyde noget for det samlede udseende, mener jeg (er det et langt étplanshus, eller kort med høj rejsning osv.). Om de ligger ned eller ikke er nok et spørgsmål om dels bedst udnyttelse af tagfladen, dels om man vil montere skinner lodret eller vandret. Vedr. det sidstnævnte, kan der være stor forskel på hvor let/svært det er at montere systemet. VIL man have fat i spærene, eller accepterer man at nøjes med lægterne, f.eks.. |
|||
25-09-2012, 11:35
Besked: #3
|
|||
|
|||
Jeg har set lidt på Würth Solar STARfix II som ser noget anderledes ud, end de andre systemer. Er der nogen der har erfaring med det?
Hvor køber man det billigst? |
|||
25-09-2012, 13:47
Besked: #4
|
|||
|
|||
Prøv at læse lidt i denne tråd, hvor du på side 4 ser et foto af et Starfix II, hvorpå ejeren er ved at oplægge paneler:
http://www.solcelledebat.dk/showthread.p...092&page=4 Prøv også at søge i flere underfora her på 'starfix', og du vil få lidt forklaring. Vindogsol på Ærø leverer det, men en kontakt til Würth i DK vil sikkert kunne frembringe en forhandlerliste. |
|||
25-09-2012, 14:04
Besked: #5
|
|||
|
|||
De skinner der ligger på tværs har en "not" (panelrammen er så "fer"). Panelerne kan skubbes ind i de skinner.
Jeg har brugt et lignende system - blot et andet fabrikat (Trident). ![]() |
|||
28-09-2012, 09:59
Besked: #6
|
|||
|
|||
(25-09-2012 14:04)klr Skrev: De skinner der ligger på tværs har en "not" (panelrammen er så "fer"). Panelerne kan skubbes ind i de skinner. Hej KLR. Det ser rigtig godt ud på jeres tag, specielt med den stejle hældning. Vil du dele hvor du har købt monteringssytemet eller det samlede anlæg? |
|||
28-09-2012, 10:52
Besked: #7
|
|||
|
|||
(28-09-2012 09:59)larssoe Skrev: Vil du dele hvor du har købt monteringssytemet eller det samlede anlæg? Jeg skrev så forkert. Systemet er fra tyske Tritec Energi og hedder Tristand. Leveret af Jens Hovgaard, http://www.frilaenergi.dk/ ![]() |
|||
28-09-2012, 11:17
Besked: #8
|
|||
|
|||
(28-09-2012 10:52)klr Skrev: Jeg skrev så forkert. Systemet er fra tyske Tritec Energi og hedder Tristand. Mange tak :-) |
|||
01-10-2012, 15:42
Besked: #9
|
|||
|
|||
Montagesæt til tyndfilm er bedst fra www.dansk-solar-energi.dk de har et dansk udviklet system der ikke kræver nogen form for tilpasning. Systemet fås i standardpakker til 6 krystalin eller 8/9 tyndfilm, sort eller alu og til DK´s skarpeste priser.
Jeg har selv anvendt systemet med succes. |
|||
01-10-2012, 16:40
Besked: #10
|
|||
|
|||
RE: Beslag til tyndfilm | |||
« Next Oldest | Next Newest »
|