SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Sider (2): « Forrige 1 2
Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
danfoss / PV-log
25-09-2012, 21:24 (Denne besked var sidst ændret: 25-09-2012 af 21:25 Torben.)
Besked: #11
Torben Offline

RE: danfoss / PV-log
(25-09-2012 20:03)AllanP Skrev:  Jeg har forløbig lagt PV-log på is lidt, men har fået mig registreret på CLX-portal og arbejder på at uploade dertil gort nok uden held i nu men er i dialog med Danfoss.

1. Du skal give din Danfoss en fast IP
2. Skriv ip adreesen på "ftp.pv-log.com" (5.9.58.18)
3. Du kan først teste det når der er lys (elles sover inveteren)
4. Vent en time før du ser noget på PVlog

Prøv evt. at lave en FTP (fra "dos promt")
login med bruger navn og password (bemærk at du ikke kan se password når du taster)
Når du er logget ind skriver du ls, så kan du se om du har fået nogle filer op.
Smile

Inverter: Danfoss TLX PRO+ 8kW SW 3,20
Paneler: 36x ZNShine ZX195(37)MS Ga Mono/Sort 7,02 kWp
Orientering: 160 grader, 35 graders hældning
Find
Citér
25-09-2012, 21:58
Besked: #12
majland Offline

(25-09-2012 21:24)Torben Skrev:  1. Du skal give din Danfoss en fast IP

Den har jeg set et par gange herinde.

Man kan ikke forstå hvorfor det skulle være nødvendigt.

Upload virker jo fint med ftp til f.eks clx portal så det kan vel ikke være en firmware bøf der nødvendiggør en manuel configurering af ip addresse ?

PV-log ser jo alligevel ikke en lokal ip addresse men ens offentlige addresse på den anden side af routeren.

Men angiver man en fast ip addresse og ikke har mulighed for at sætte DNS op (eller der er en bug i manuel opsætning af det) giver det god mening at man er nødt til at indtaste ftp serverens ip istedet for dens navn.

Min TLX har fået sin addresse via DHCP siden den blev installeret

2010 10m2 Solvarme
2012 6.9kWp Solceller -
WWW Find
Citér
25-09-2012, 22:13
Besked: #13
Torben Offline

(25-09-2012 21:58)majland Skrev:  Min TLX har fået sin addresse via DHCP siden den blev installeret

Du har ret, min har også virket med DHCP.
Men nogle slukker for deres router, så mister Danfoss´en link og IP adressen.
Det ser ud til at FTP demon´en på Danfoss inverteren så bliver sur og skal genstartes.
Der var sådan et tilfælde i nærheden af mig, og det var sådan jeg løste problemet.

Inverter: Danfoss TLX PRO+ 8kW SW 3,20
Paneler: 36x ZNShine ZX195(37)MS Ga Mono/Sort 7,02 kWp
Orientering: 160 grader, 35 graders hældning
Find
Citér
25-09-2012, 22:26
Besked: #14
klr Offline

(25-09-2012 22:13)Torben Skrev:  Men nogle slukker for deres router, så mister Danfoss´en link og IP adressen.

Det sker jo der er strømafbrud.... så ryger begge dele ned.

[Billede: sollinkdyn.gif]
Find
Citér
25-09-2012, 23:37
Besked: #15
majland Offline

(25-09-2012 22:13)Torben Skrev:  Men nogle slukker for deres router, så mister Danfoss´en link og IP adressen.
Det ser ud til at FTP demon´en på Danfoss inverteren så bliver sur og skal genstartes.
Der var sådan et tilfælde i nærheden af mig, og det var sådan jeg løste problemet.

Det er vel danfoss'en der er ftp client. Men derfor kan der jo godt gå ged i firmwaren så det kræver genstart hvis den har været uden egen ip addresse på et tidspunkt hvor den gerne vil uploade.

Sjovt nok har jeg oplevet udfald på de natlige emails om dagens produktion. Jeg har ikke lige fået set efter hvor mange der manglede, for jeg opdagede det først da de begyndte at komme igen... Jeg har ikke oplevet at har været mangler på clx portalen, selvom jeg har kigget stort set dagligt ...

Jeg bruger en wlan repeater med meget lav signalstyrke til min inverter så dens interneforbindelse er temmelig shaky. En ping der kører natten over viser også flere procent pakketab. Overvejer at skifte til noget powerlan. Det har jeg lige sat op til et mediecenter der skal streame fra en hd homerun tuner. Jeg kunne undgå udfald i billedet på HD kanaler hvis jeg kørte wifi med pc'en på rette plads (kørte selvfølgelig fint med den på skivebordet (Ja jeg ved at jeg burde få gravet et nyt ethernet kabel ned, men der er laaangt med et manuelt betjent graveredskab - det gamle gik til fordi det ikke var gravet langt nok ned)

Må håbe danfoss får det mere stabilt i næste firmware update.

2010 10m2 Solvarme
2012 6.9kWp Solceller -
WWW Find
Citér
26-09-2012, 07:37
Besked: #16
trs Offline

Sørg for en stabil internet forbindelse fra inverteren til routeren.

Ang. Powerlan så tjeck lige strømfrobruget. Jeg købte et sæt Zyxel for at par år siden, de brugte meget strøm ca. 10W /stk svjh.
Der skal også en fasekobler til for at "netværke" mellem faserne. -Men du har jo nok alle 3 faser ved din inverter.

/TRS

Find
Citér
26-09-2012, 08:48
Besked: #17
majland Offline

Jeg har også nogle gamle 200mbit topcom. De bruger også over 10W stykket.

Der behøves ikke noget kobling mellem faserne - De kører fælles 0 og det er nok. Hastigheden blive dog bedre når både fase og 0 kan bruges. De kom op mellem hus og udhus da blev afbrudt (mit skyline sad på udhuset). Målt fra de hver af de 6 faser i udhuset til en stikkontakt tæt på måleren i huset gav mellem 6 og 8mbit så tabet var ikke stort ved ikke at være på den rigtige fase. Men da jeg havde 10mbit direkte fra skyline var der da et lille hastighedstab.

Et extra wlan access point koster jo også i strøm. Jeg har "standardiseret" på AVM's produkter. Mest for at have en ensartet brugergrænseflade.

De nye powerlan jeg har kørende er
AVM 500

Deres tomgangsforbrug er kun 1W men bruger så noget mere når der er trafik.

Men grunden til at bruge dem i huset til mediecenteret er kun at jeg ikke kan få tilstrækkeligt båndbredde til at streame HD fra tv tuneren til afspilleren. Jeg ved ikke om de sidder på samme fase, men har målt med speedtest.net at jeg har 25mbit i download og næsten det samme i upload. Så der er rigeligt til at streame tv uden udfald. Så da jeg nu har planer om at lade powerlan køre alligevel vil det være oplagt at bruge det samme i udhuset til inverteren. Desværre er 546E endnu ikke tilgængelig. Den har indbygget wlan access point og to lan porte. Samtidig kan den måle strømforbruget der bliver trukket gennem dens stikkontakt der også kan virke som fjernbetjent afbryder.

Det er ikke muligt at få et ethernet kabel skjult frem til mediecenteret. Huset er fra 1928, og dem der ellers renoverede el i 1998 har ikke trukket tomrør nok.

Jeg skal også have gravet et nyt kabel ned til udhuset, men det har ikke så høj prioritet ...

2010 10m2 Solvarme
2012 6.9kWp Solceller -
WWW Find
Citér
01-10-2012, 15:43
Besked: #18
kholt Offline

Takket være mange gode input her på sitet har jeg nu endelig fået min Danfoss TLX 6+ Pro til at sende data til pv-log.com via ftp.

Jeg oplever desværre bare, at tallene er forkerte, og generelt noget højere end inverterens egen log-fil viser. Tallet for en given dag kan godt være korrekt, men så gentager den det samme tale de næste 1-2 dage, selv om produktionen disse dage var lavere.

Er der nogen, der har oplevet samme problem, og som har en løsning herpå?

Jeg ved godt, at man kan korrigere fejlagtige tal, men det burde jo ikke være nødvendigt.

Kholt
Klerkevej7

Anlæg: 5,7 kW, 30 stk. 190W Jinkosolar fra viasol.dk. Danfoss TLX6+ Pro Inverter.
http://www.pv-log.com/en/photovoltaicplant-klerkevej-7
Find
Citér
01-10-2012, 16:22 (Denne besked var sidst ændret: 01-10-2012 af 18:00 max.)
Besked: #19
max Offline

(01-10-2012 15:43)kholt Skrev:  Takket være mange gode input her på sitet har jeg nu endelig fået min Danfoss TLX 6+ Pro til at sende data til pv-log.com via ftp.

Jeg oplever desværre bare, at tallene er forkerte, og generelt noget højere end inverterens egen log-fil viser. Tallet for en given dag kan godt være korrekt, men så gentager den det samme tale de næste 1-2 dage, selv om produktionen disse dage var lavere.

Er der nogen, der har oplevet samme problem, og som har en løsning herpå?

Jeg ved godt, at man kan korrigere fejlagtige tal, men det burde jo ikke være nødvendigt.

Kholt
Klerkevej7

prøv at tjekke dit ur i inverteren om det er foran så kunne jeg godt tænke at den får data med over til den næste dag

Inverter: Danfoss TLX PRO+ 6kW SW 3,16
Paneler: 24x ZNShine ZX255 Mono/Sort 6,12 kWp
Orientering: 203 grader, 25 graders hældning
http://www.pv-log.com/photovoltaikanlage-teglhjen
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Sider (2): « Forrige 1 2
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering