SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Produktion af strøm med enfaset inverter
24-09-2012, 07:27
Besked: #1
AndersBak Offline

Produktion af strøm med enfaset inverter
Hej

Vi har netop fået opsat en Fronius 35 ig 35 plus inverter. Det er en enfaset inverter.

Vi har fået at vide at, hvis vi fx. midt på dagen, hvor den laver strøm, også bruger strøm fx. til at vaskemaskine, så bruger den først den strøm vi selv laver, inden den "henter" strøm udefra. Man hvad nu hvis det forbrug er på en anden fase, end den hvor inverteren aflevere strømmen..... Det er fordi vi stort set ikke kan se forskel i vores forbrug, før og efter installation af inverter og solpaneler.... Skulle måleren ikke stå stille, fx. midt på dagen hvor den laver 2000w- 3000w, og vi stort set ikke har noget forbrug????

Vi har anmeldt vores anlæg til energimidt osv. men vores måler er ikke kodet om endnu, så derfor mit spørgsmål. Jeg er godt klar over at, når måleren bliver kodet om, så kan vi se både vores forbrug og det vi "afleverer" på nettet..

Håber i forstå mit spørgsmål

Mvh

Anders
Find
Citér
24-09-2012, 07:43
Besked: #2
Hans J. Offline

RE: Produktion af strøm med enfaset inverter
Ja, forbruget skal være på samme fase som inverteren er koblet på, når det er en elektronisk måler, Hvis det var en "drejeskivemåler" var det underordnet.

Hans J.
Find
Citér
24-09-2012, 07:46
Besked: #3
AndersBak Offline

Hej

Tak for svar.

Det var også det jeg mente, men den "knold" til lærling der har monteret vores inverter, mente ikke at det passede.

Mvh

Anders
Find
Citér
24-09-2012, 10:07
Besked: #4
Brandbirk Offline

MEN, det gør jo ingen forskel. Hvis du har en 1-faset inverter sender den jo nærmest ALT den strøm der produceres ud på nettet (på den ene fase), du henter det så tilbage på de andre faser. Du går ikke glip at noget. du vil opleve et større SALGSTAL end andre med 3-faset, men når året er omme er summen den samme.
Har du en nyerer digitalmåler, så er du måske så heldig at den allerede logger dit køb/salg, den kan bare ikke vise det endnu. Sådan var det ihvertfald med vores EDCHELON måler fra SEAS-NVE

Jesper

Anlæg:
Danfoss 6KW TLX-Pro+ | 37 stk 190w Canadian Solar mono paneler på 2 tagflader.
(16 stk. Syd/Syd-Øst)
(21 stk. Syd/Syd-Vest)
Læs om anlæget her: http://www.brandbirk.dk
Se produktion: http://www.pv-log.com/en/photovoltaicplant-lokesvej-3
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering