Evt. omarrangering af paneler!
|
25-09-2012, 10:40
(Denne besked var sidst ændret: 25-09-2012 af 10:46 brihar.)
Besked: #1
|
|||
|
|||
Evt. omarrangering af paneler!
Jeg skal lige høre jeres mening her...
Da jeg fik tilbud på solpaneler endte det op med 19 paneler på 260W stk. Det var hvad der passede til mig forbrug og det "passede" også til hvordan jeg gerne vil have det til at se ud på taget - næsten... Set fra haven ville jeg gerne have kun én lang række paneler på taget og da vi har en vinkel på huset ville jeg ikke kunne se panelerne på den anden side. Nederst panel til højre skal lige flugtes med de øverste paneler og skinner skal skæres til. Jeg mangler lige det sidste... Men da jeg skulle afgive tilbud, fik jeg forhandlet et ekstra panel med i prisen. :-) Der er bare ikke "plads" til det.. Så nu sidder det under de andre, på den siden som vender mod haven (kan ses)! Skulle det være på taget i 1-2 år kunne jeg leve med det, men ikke i 25 år. Så nu overvejer jeg (har fået alu skinnerne til det) at omarrangerer det hele til 2x10 paneler eller simpelhen blot fjerne det sidste panel! Men nu jeg har det ekstra panel, skal det da også bruges, syntes jeg! En 3. mulighed kunne være at sætte den med øst på vinklen. Det vil ikke trække performance ned på resten da der sidder Poweroptimizer på alle paneler. Hvad ville I gøre? Brian 20 stk Yingli Panda 260 watt m. sort ramme 20 stk SolarEdge 300W Poweroptimizer SolarEdge 7 kW 3 faser inverter |
|||
25-09-2012, 11:16
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Evt. omarrangering af paneler!
Hej.
Hvorfor vil du kun have en lang række? Jeg ville ligge panelerne i en firkant til venstre på taget(evt vende dem på den anden led), eller i 2 rækker. Mvh thoken |
|||
25-09-2012, 11:32
Besked: #3
|
|||
|
|||
Fordi jeg syntes det bliver mere diskret, med kun én række.
Ligger de som "en klump" i den ene ende, syntes jeg at de kommer mere til syne. Brian 20 stk Yingli Panda 260 watt m. sort ramme 20 stk SolarEdge 300W Poweroptimizer SolarEdge 7 kW 3 faser inverter |
|||
25-09-2012, 12:14
Besked: #4
|
|||
|
|||
Jeg ville også lægge alle i 2 rækker. Evt vandret alle sammen, hvis de kan være der. Og symmetrisk.
![]() |
|||
25-09-2012, 12:16
Besked: #5
|
|||
|
|||
Fordelen ved blot en række er desuden også at ydelsen teoretisk vil være højere pga. bedre køling, da der ikke vil stige varme op fra paneler placeret nederst.
|
|||
25-09-2012, 12:17
Besked: #6
|
|||
|
|||
(25-09-2012 11:32)brihar Skrev: Fordi jeg syntes det bliver mere diskret, med kun én række. Hej. Nu må du ikke misforstå mig! Men jeg synes det er langt mere diskret, med 2 rækker eller en klump, end den placering du har idag. Jeg synes ikke det er diskret med det der, på hver side af en "kvist". Håber ikke du tager mig det ilde op. Mvh thoken |
|||
25-09-2012, 12:38
Besked: #7
|
|||
|
|||
Hvis jeg tager noget ilde op, thoken - burde jeg ikke spørge jer..
Tager gerne imod konstruktiv kritik! :-) Det ser rodet ud i højre siden, men som jeg også skriver, så kan det ikke ses nede fra haven/terrassen, da det er omme på den anden side at vinklen. Det der skæmmer mit øje er det enkelte panel, som sidder under den lange række. Godt argument mht. kølingen. :-) Hvis de skal sidde i 2 rækker, bliver det på højkant, da jeg jo så kan lade 10 af dem sidde, hvor de er nu. Men ja - det kunne være pænt hvis de lå på langs. Hm, det var måske ikke så svært at lave! Skal der ikke nogle vertikale skinner på de nuværende skinner, hvis panelerne skal sidde på langt? De 2 paneler som jeg pt har siddende på langt, er fastgjort med et hjemmelavet rustfri stålskinne. Brian 20 stk Yingli Panda 260 watt m. sort ramme 20 stk SolarEdge 300W Poweroptimizer SolarEdge 7 kW 3 faser inverter |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|