SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Forslag til anlæg med udvidelsesmulighedder
26-09-2012, 19:24
Besked: #1
Mr.Sunshine Offline

Forslag til anlæg med udvidelsesmulighedder
Hejsa,

Så er det også tiden at springe på "solvognen" for mit vedkommende, og som noget af en novice mht. strøm har jeg rigtigt meget brug for indput fra jeres store erfaring.

Om mit projekt kan jeg oplyse, at jeg har et årligt el-forbrug: 12-15000 KW/h, og jeg har følgende ledige tagflader: 50 M2 mod syd, 80 M2 mod øst og 40 M2 mod vest, alle med ca. 22-25 grd. i taghældning.

I første omgang har jeg tænkt mig at lægge ca. 7-7.5 KWp op på den tagflade som ligger mod syd, så jeg kommer godt i gang i indeværende år, men da jeg i virkeligheden har behov for et dobbelt så stort anlæg, kunne jeg godt tænke mig at få det fremtidssikret mht. mulighed for tilkobling af flere paneler. Når der ellers er sparet sammen til det, kunne det jo være interessant med en portion paneler på henholdsvis øst og vest siderne også, så jeg i endnu højere grad bliver selvforsynende på el-fronten.

Umiddelbart tror jeg ikke det er så svært med den første del af min plan. Dybest set er det vel bare et spørgsmål om at udvælge et passende 6KWp anlæg med en 4-6 paneler ekstra, MEN det er især når vi kommer til anden del af projektet jeg bliver helt blank; Hvilket inverter skal jeg gå efter, for at holde mine fremtidige udbygningsplaner åbne? Hvor mange indgange, trackere, sammenkoblinger osv. vil være den bedste løsning?

Jeg håber derfor rigtigt meget på at høre jeres bud på hvad I anser for det bedste invertervalg for mit projekt. Om der er tale om en eller to invertere er ikke så vigtigt, og jeg har ikke umiddelbart de store præferencer med hensyn til fabrikater, så skyd frit fra leveren og lad mig høre jeres anbefaling. Den glæder jeg mig rigtigt meget til at høre, så på forhånd mange tak.

Mvh Mr. Sunshine.
Find
Citér
26-09-2012, 20:24
Besked: #2
Sunshine Offline

RE: Forslag til anlæg med udvidelsesmulighedder
Davs, det var ellers et opfindsomt navn der Sad
WWW Find
Citér
26-09-2012, 21:11
Besked: #3
Mr.Sunshine Offline

RE: Forslag til anlæg med udvidelsesmulighedder
Hej Miss. Sunshine,

Ja, sorry, jeg ved godt at mit brugernavn er lidt plat, men jeg er da glad for ikke at være den eneste på dette nivau. Big Grin

Jeg håber der er andre som vil kommentere mit dilemma, i stedet for mit brugernavn.Undecided

På forhånd tak,

Mr. Sunshine.
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering