SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Sider (3): 1 2 3 Næste »
Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
nu kommer indgrebet???
28-09-2012, 12:58
Besked: #1
krab-sol Offline

nu kommer indgrebet???
sidste nye rygte, & jeg understreger det er et rygte så jeg vil ikke tages til indtægt for noget....
men indgrebet kommer på onsdag, hvad vides ikke.
en bekendt sidder faktisk nu i disse minutter & skriver kontrakt for at nå med på vognen. god solrig weekend til alle.

5,4 kW peak, 28 stk 195 W mono, 2 stk SMA sunnyboy 3000tl, 165 gr syd 25 gr hældning. jyllinge
Find
Citér
28-09-2012, 13:12
Besked: #2
Horsens Offline

RE: nu kommer indgrebet???
"skriver kontrakt" - med hvem?
Find
Citér
28-09-2012, 13:19
Besked: #3
Søren Thing Offline

Tjah - det er i hvert fald ikke på dagsordenen endnu. Fra http://www.ft.dk/Aktuelt/Kalender/Folket...n/Uge.aspx kan man hente den foreløbelige dagsorden, og indtil videre er dagsordenen:
Citér: Onsdag den 3. oktober 2012 kl. 13.00
Valg af stående udvalg m.v.
Kl. 13.00: Spørgsmål til ministrene til umiddelbar besvarelse (spørgetime).
Kl. 14.00: Besvarelse af oversendte spørgsmål til ministrene (spørgetid).
Endelig dagsorden offentliggøres dagen før kl. 15.00.

/Thing
Find
Citér
28-09-2012, 14:25 (Denne besked var sidst ændret: 28-09-2012 af 14:28 krab-sol.)
Besked: #4
krab-sol Offline

med kontrakt menes faktura/betaling/bestilling/ansøgning.
men poin'ten er at personen tror så meget på det, at han har forceret procesen så meget, at han går glip af tilskudet på ca. 1300,- fra elselskabet!
det tilskud har jeg iøvrigt også selv misset, af den simple grund, jeg vidste ikke det fandtes før nu! (der skal ansøges før bestilling af anlægget)
kunne det tænkes at det kun er administrativt? altså ikke en folketingsbeslutning

5,4 kW peak, 28 stk 195 W mono, 2 stk SMA sunnyboy 3000tl, 165 gr syd 25 gr hældning. jyllinge
Find
Citér
28-09-2012, 14:28
Besked: #5
Horsens Offline

Jeg tror da ikke man kan ansøge om nettomåleordning før man har fået anlægget sat op?

http://energinet.dk/DA/El/Solceller-og-a...tning.aspx
Find
Citér
28-09-2012, 14:54
Besked: #6
krab-sol Offline

næ, men er der ikke en ansøgning før det? iøvrigt sendte jeg min midt i juli og har endnu ikke fået svar. venter til der er gået 12 uger før jeg rykker, men de kunne da i det mindste smide en standard skrivelse afsted om at de har modtaget den....

Find
Citér
28-09-2012, 14:55
Besked: #7
Horsens Offline

det ved jeg faktisk ikke. så vidt jeg kan se, skal man sende den ansøgning ind, og så går der de her 10-12 uger før man får et GSNM nummer (tror jeg de kaldte det?), som man skal bruge sammen med ens NemID til at blive koblet på nettomåleordningen.
Find
Citér
28-09-2012, 15:34
Besked: #8
Søren Thing Offline

(28-09-2012 14:55)Horsens Skrev:  så vidt jeg kan se, skal man sende den ansøgning ind, og så går der de her 10-12 uger før man får et GSNM nummer (tror jeg de kaldte det?), som man skal bruge sammen med ens NemID til at blive koblet på nettomåleordningen.
Det er ikke helt rigtigt.
Energinet har en fin gennemgang her: http://energinet.dk/DA/El/Solceller-og-a...fault.aspx
Men kort fortalt:
  • Dit anlæg monteres
  • Elinstallatøren sender stamdataskemaet til din lokale netvirksomhed (det lokale elselskab)
  • På baggrund af dette skema, opretter netvirksomheden anlægget i Energinet.dk’s Stamdataregister.
  • Energinet sendet et brev til dig med dit GSRN-nummer (anlæggets id-nr.) samt en kode.
  • Du anmoder ved hjælp af dit NemID om nettoafregning hos Energinet.dk.
  • Her venter du 10-12 uger
  • Når Energinet har behandlet din anmodning om nettoafregning, får du et brev fra dem med besked om, at anmodningen er godkendt. De godkender anmodninger med tilbagevirkende kraft.

I lov om fremme af vedvarende energi §5 stk 3 er Nettilslutningstidspunkt: Det tidspunkt, hvor et VE-elproduktionsanlæg første gang leverer elektricitet til det kollektive elforsyningsnet.
Det er denne dato der afgør om dit anlæg er med i den ene eller anden ordning.

/thing (Jeg er kun ingeniør, så jeg har muligvis misforstået noget)
Find
Citér
28-09-2012, 15:38
Besked: #9
Horsens Offline

Okay, tak for info Søren. Men det betyder jo også at man ikke rigtig kan ansøge før man får sit anlæg op, så derfor håber jeg da ikke der vil komme ændringer allerede fra på onsdag, det lyder også lidt vildt hvis det skulle være tilfældet de gælder "dags dato".
Find
Citér
28-09-2012, 16:32
Besked: #10
klr Offline

Jeg kan bare fortælle, at jeg (elektrikeren) indsendte længe inden monteringen. Og jeg fik også godkendelsen inden montering. Med tilbagevirkende kraft - men det havde så i dette tilfælde ingen betydning. Måleren blev først skiftet et par uger efter (pga. fejl hos elselskabet). Men det var jeg så ligeglad med, da jeg havde en gammeldags drejeskivemåler.

[Billede: sollinkdyn.gif]
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Sider (3): 1 2 3 Næste »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering