HJÆÆÆLP vedr. Solar-log
|
29-09-2012, 09:44
Besked: #1
|
|||
|
|||
HJÆÆÆLP vedr. Solar-log
Har en fronius plus 70v. Hvor jeg her sat et comcard i, men inverteren kan ikke finde comcard. Der står errorcom i menuen. Skal man ind og aktivere noget inde i inverteren ? Jeg har selv lavet kablet. Har jeg ret i, at det kabel fra solar-log til comcard skal i OUT. Samt det kabel der er kortsluttet skal i IN? Ps. Jeg har fulgt meget med i forumet og det har været til stor hjælp ang. Valg af anlæg.
|
|||
29-09-2012, 13:56
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: HJÆÆÆLP vedr. Solar-log
Skal man ind og aktivere noget inde i inverteren ? -->> Nej. Inverteren finder selv COM card. Prøv at se om dit kort er monteret rigtigt evt flyt com card til et andet slot i inverter.
Samt det kabel der er kortsluttet skal i IN?-->> Ja Jeg har selv lavet kablet. Har jeg ret i, at det kabel fra solar-log til comcard skal i OUT -->> Det skal det i hvert fald hvis du bruger Fronius egen datalogger. |
|||
30-09-2012, 08:33
Besked: #3
|
|||
|
|||
Nu har jeg prøvet samtlige slot, det hjalp ikke. Kan ikke få kontakt til solar-log fra pc'en. Mit kabel fra routeren til solar-log er også ok. Har også prøvet reset, hjalp heller ikke.
|
|||
30-09-2012, 16:12
Besked: #4
|
|||
|
|||
(30-09-2012 08:33)Lars W Skrev: Nu har jeg prøvet samtlige slot, det hjalp ikke. Kan ikke få kontakt til solar-log fra pc'en. Mit kabel fra routeren til solar-log er også ok. Har også prøvet reset, hjalp heller ikke. Hvordan gør du når du vil have kontakt med Solar-log, kender du ip adressen? Mikael http://majmik.dk Installeret effekt: 4.32 kWp Inverter: Danfoss ULX 3600i Moduler:18 stk. Gaia Solar 240 Orientering: SSV Hældning: 45 grader ![]() |
|||
07-10-2012, 08:25
Besked: #5
|
|||
|
|||
inverteren kan ikke finde comcard. Der står errorcom i menuen --->>
Dette betyder ikke nødvendigvis at der er fejl på com-card eller inverter. Inverteren vil reportere errorcom hvis den ikke har datakommunikation til din datalogger. Hvis du har en funktionel installation og afmonterer dit kabel mellem comcard og datalogger vil du få samme fejl. Din fejl kan derfor ligge i dit kabel eller datalogger såvel som com-card/inverter. Prøv at låne et kabelsæt/datalogger du ved virker og sætte til for at se om et virker alternativt tage dit kabelsæt/datalogger med på besøg ved en anden Fronius inverter/com card der virker (hvis du ikke har fået det at virke i mellemtiden) |
|||
08-10-2012, 17:13
Besked: #6
|
|||
|
|||
Hejsa
Du skal sætte loggen i IN og "lusen" i OUT, se vedhæftede billede, de virker på min Fronius IG Plus 60v-2 med Comkort og solar-log 200 http://home.solarlog-web.eu/6202.html Spørg bare hvis du ikke kan få "hul" igennem Mvh Allan |
|||
23-10-2012, 19:33
Besked: #7
|
|||
|
|||
Kan en fronius ikke sende data til pv-log.com som std, eller skal man ud og købe ekstra udstyr ?
|
|||
23-10-2012, 21:01
Besked: #8
|
|||
|
|||
Jeg har bestilt solar log på 115% ordningen.
Uden en god log som man ved man har om 10 år, så kan man ikke bruge ydelsesgarantien til noget. Jeg ser det som en nødvendighed i stedet for en tilfældig Web log der kan lukke i morgen. Povl H. Pedersen - Brabrand Solutronic SP100-DK inverter 28 stk LG MonoX Black 250W (14 SW, 14 E - Az: 25 gr). ![]() ![]() |
|||
23-10-2012, 21:05
Besked: #9
|
|||
|
|||
(23-10-2012 19:33)ospdk Skrev: Kan en fronius ikke sende data til pv-log.com som std, eller skal man ud og købe ekstra udstyr ? Fronius inverteren har ikke dataloggere indbygget. Du skal ud at købe en extern datalogger for at kunne logge. Det er derfor denne logger du anskaffer hvor/hvordan du logger. |
|||
01-11-2012, 11:31
Besked: #10
|
|||
|
|||
Hej
Håber jeg kan få et godt råd af forum ![]() Jeg har nu modtaget mit Fronius Com Card , samt Solar-Log 200 ankommer i morgen. Jeg er med på hvordan forbindelsen er mellem IN på com card og ud til Solarloggeren ! Men den der LUS ? som skal sidde i OUT på Com Card , hvordan skal den tackles , er det bare et rj45 stik man laver og hvordan skal "lusen" ligge imellem hvilken ben ? VH Hans 40 stk. monocrystalline Alex Solar 190 Inverter Fronius IG/Plus 60 Solar-log |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|