SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 

Stjerner:
  • 0 stemmer - 0 gennemsnit
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Threaded Mode | Linear Mode
3,9 kW mono Pico 4,2
29-09-2012, 14:31
Besked: #1
Sommer Offline

3,9 kW mono Pico 4,2

Efter mange aftner med undersøgelser af kinesiske leverandører af solceller, importregler, invertere, tagbeslag og tilladelser - er det endeligt lykkedes at blive færdig. Jeg mener arbejdet var ca. det dobbelte af hvad jeg havde forventet.
Men Gud hvor er man blevet klog Tongue

Mange har spurgt om det kunne betale sig, at importere sine solceller selv.
Ingen tvivl, det kan det. Man kan have sine mono paneler klar til opsætning på adressen incl. moms (der er ikke told på solpaneler) til en pris på mellem 6 og 7 kr pr. W (Min pris 6,30 kr / W ved 195 W + paneler)
Der kan siges meget for og imod, men man kan ikke bruge argumentet om at de Kinesiske solceller er dårligere fordi de er billigere, det er noegt vrøvl.
De tyske fabrikanter er helt stoppet i konkurancen med Kina. Kun USA og Canada har en mindre produktion af højtydende celler til næste dobbelt pris.
Problemet er sikkerheden i betalingen, og garantien på lang sigt.
Min anbefaling er at finde en leverandør som andre har fået leveret fra, som har TUV og ISO certifikater for deres produktion, undersøge om de har overskud, undersøge firmaets alder og betal så via en B/L 30/70 og aftale leveringsbetingelserne til FOB med egen speditør.
Stort set alle oplysninger om leverandøren kan skaffes på Alibaba, men pas på svindlere som vil sælge ekstremt billige paneler som CIF, De kommer aldrig.
Alternativt hvis du har god plads på taget, kan de lidt mindre effektive 180 W paneler skaffes meget billigt fra flere tyske leverandøre.
Lidt træls så kommer man til at betale tysk moms, det kan jeg ikke anbefale.
Find
Citér
29-09-2012, 17:04
Besked: #2
hapth Offline

RE: 3,9 kW mono Pico 4,2
Hej
Tak for Info omkring din import af solceller

Hvilke har du valgt ?

Og hvor har du købt dem i Kina

Hvilket speditionsfirma og hvad kostede fragten

På forhånd tak

Mvh
Hp thomsen
Find
Citér
30-09-2012, 05:29
Besked: #3
svsommer Offline

(29-09-2012 14:31)Sommer Skrev:  Efter mange aftner med undersøgelser af kinesiske leverandører af solceller, importregler, invertere, tagbeslag og tilladelser - er det endeligt lykkedes at blive færdig. Jeg mener arbejdet var ca. det dobbelte af hvad jeg havde forventet.

Ingen tvivl, det kan det. Man kan have sine mono paneler klar til opsætning på adressen incl. moms (der er ikke told på solpaneler) til en pris på mellem 6 og 7 kr pr. W (Min pris 6,30 kr / W ved 195 W + paneler)
Der kan siges meget for og imod, men man kan ikke bruge argumentet om at de Kinesiske solceller er dårligere fordi de er billigere, det er noegt vrøvl.
De tyske fabrikanter er helt stoppet i konkurancen med Kina. Kun USA og Canada har en mindre produktion af højtydende celler til næste dobbelt pris.
Min anbefaling er at finde en leverandør som andre har fået leveret fra, som har TUV og ISO certifikater for deres produktion, undersøge om de har overskud, undersøge firmaets alder og betal så via en B/L 30/70 og aftale leveringsbetingelserne til FOB med egen speditør.
Stort set alle oplysninger om leverandøren kan skaffes på Alibaba, men pas på svindlere som vil sælge ekstremt billige paneler som CIF, De kommer aldrig.
Alternativt hvis du har god plads på taget, kan de lidt mindre effektive 180 W paneler skaffes meget billigt fra flere tyske leverandøre.

ved en hurtig hoved regning lander man på ca sammen pris som for eksempel http://www.schmalfeldtsolar.dk/ eller ret mig hvis jeg tager fejl.
Find
Citér
30-09-2012, 10:42
Besked: #4
Johnny H Offline

(29-09-2012 14:31)Sommer Skrev:  Efter mange aftner med undersøgelser af kinesiske leverandører af solceller, importregler, invertere, tagbeslag og tilladelser - er det endeligt lykkedes at blive færdig. Jeg mener arbejdet var ca. det dobbelte af hvad jeg havde forventet.

Jeg fik et tilbud hos Wilbert, men jeg syntes hans paneler var for dyre (spurgte på nogle "low cost" paneler ), så jeg endte med at købe i Dk.

http://www.dansksolcelle.dk/risen-monokr...200wp.html

Med dansk moms og garanti endte det med 8,025kr pr watt. for 16 paneler leveret på adressen.(fragten kostede ikke noget). Så er det godt nok ikke "pæne"/sorte paneler men de sidder på et fladt tag så udseendet har ingen betydning.

Beslag/stativer blev lavet af noget rest aluminiumsprofiler jeg havde i forvejen

Rustfrie skruer mv købte jeg i Herning hos.

http://rustfribolte.dk/

Han gør også i solcellebeslag
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering