UPS....Klimaminister undgår el-afgifter
|
03-10-2012, 07:57
Besked: #1
|
|||
|
|||
UPS....Klimaminister undgår el-afgifter
Danfoss TLX PRO+6kW 24xZNShine ZX255 Mono Sort 6,12 kWp stik syd https://free.powerdoo.com/en-US/Freemium...ctID=24492 |
|||
03-10-2012, 08:04
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: UPS....Klimaminister undgår el-afgifter
Ja det siger vel næsten alt.
Ejer af et solcelleanlæg fra på 8.55 kwh peak. Paneler fra Exiom Solutions S.A. Er uddannet revisor. Rådgiver omkring Skat og beregninger på solcelleanlæg. |
|||
03-10-2012, 08:55
Besked: #3
|
|||
|
|||
23 * 230 ZX6P, Kostal Pico 5.5 BavnagerSolar |
|||
03-10-2012, 09:09
Besked: #4
|
|||
|
|||
Det er da gode nyheder for os eksisterende (eller, meget snart) solcelle-ejere, at selv klimaministeren lige har fået sat solceller op privat - mon så ikke han vil kæmpe en ekstra millimeter for at ordningen ikke bliver alt for dårlig for eksisterende ejere
![]() |
|||
03-10-2012, 09:39
Besked: #5
|
|||
|
|||
Hvorfor skulle han da ikke benytte sig af ordningen - han har da ikke lagt skjul på at der vil komme andre regler på området - han har bare lige som ca 25.000 andre sørget for at få lagt dem op i tide.
Ejvind Henriksen er indehaver af nkelt ApS, der rådgiver private solcelleejere omkring valg af skattemodel og udarbejdelse af selvangivelser m.v. http://www.nkelt.dk |
|||
03-10-2012, 21:06
Besked: #6
|
|||
|
|||
Nu er der vel flertallet der primært har opsat solceller af økonomiske årsager - mig selv inklusive med det skal vel ikke forhindre nogle i at opsætte solceller af miljø årsager.
Jeg ville da sige det var naturligt at en klima minister (uanset partifarve) agerede på miljøets vegne og dermed sige at naturligvis har et solcelle anlæg installeret eller tager andre tiltag på miljø området. Hvordan han klarer den økonomiske side af den sag kan være debatten ligegyldig sålænge han agerer inden for reglerne. Selvom jeg ikke stemmer på Martin Lindegård har jeg dog så meget tiltro til ham at jeg er overbevist om at hans evt skatte fradrag på det solcelleanlæg ikke er nok til at få ham til at holde op med at føre den politik regeringen anser for den bedste. Hvis der skulle stilles spørgsmål til ministrenes færden burde det vel mere være et spørgsmål om hvorfor de ikke kører rundt i el-biler eller hvorfor der (mig bekendt) ikke er mange flere der har solcelle anlæg installeret. De nuværende gunstige ramme betingelser er vel på daværende tidspunkt sat i verden for at fremme solcelle anlæg ud fra en tanke på miljøet - At der i øjeblikket måske er mindre grund til at give tilskud via skatten mm end der var for et år siden gør det vel også logisk at der snart skal ses på om de nuværende rammebetingelser skal justeres ? |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|