Hvilken størrelse anlæg?
|
03-10-2012, 13:55
Besked: #1
|
|||
|
|||
Hvilken størrelse anlæg?
Hej.
Jeg er ret langt i overvejelserne om at anskaffe solceller. Jeg er varm på Virtus fra whiteaway.com. http://www.whiteaway.com/solcelleanlaeg-med-montering/. Vi har et forbrug på ca. 4300 kw og har en dreng på 1½ år og arbejder på én mere, så der er udsigt til at vores forbrug stiger. Så hvilken størrelse anlæg skal vi gå efter? Whiteaway sælger kun 4 kw og 6 kw (ikke 5). Hvad kan bedst svare sig økonomisk? Har læst at det ikke kan svare sig at købe et større anlæg end man bruger, men hvor dårlig er forretningen og kan det evt. svare sig, når familien bliver større? Og er der erfaringer med whiteaway herinde? Mvh Morten |
|||
03-10-2012, 14:25
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Hvilken størrelse anlæg?
Kommer an på din plads også.....
Men med 4300 kWh/år nu og 1-2 (3?) kommende teenagere ville jeg umiddelbart sige +20% ![]() Der er masser af gode muligheder, evt 6 kWp paneler med en PIKO 5.5 til omk 65K + montage (Schmalfeldt/Wilberts etc.). Der rammer du ikke helt skævt (og ja, jeg er selv meget tilfreds med min PIKO 5.5 ![]() Men brug et par dage på at trevle dette forum igennem, så er jeg sikker på du er meget klogere. Og bedre rustet til at tage en beslutning! Kostal PIKO 5.5, 20 x TS-M260B (5.2 kWp) Esbjerg, Tag 45°, orienteret 190° Månedsproduktion Edelsvej ![]() |
|||
03-10-2012, 17:31
Besked: #3
|
|||
|
|||
Hej Morten
Hvis du har brug for et specifikt anlægstørrelse kan http://www.dansk-solar-energi.dk hjælpe dig. De fører Linuo Power Paneler med Powerstocc inverter der er broder til Kostal og til sørdeles konkurence dygtige priser men kun gør det selv. Mvh. Benny Kollerup |
|||
03-10-2012, 19:47
(Denne besked var sidst ændret: 03-10-2012 af 19:55 Sunshine.)
Besked: #4
|
|||
|
|||
Morten, hvis du skal bruge 4,5 eller 5 kw. monteret eller gør det selv i kbh området er du velkommen til at sende en pb, giver også gerne tilbud på 3kw og 4kw osv.
Forresten, istedet for at satse på +20% kan du også satse på -20%... altså -20% forbrug ![]() |
|||
03-10-2012, 21:59
Besked: #5
|
|||
|
|||
Ha-ha, self er det da bedre at spare 20% på strømmen, og dermed dimensioneringen af anlægget.
Men vis mig det hjem der med en eller flere kommende teenagere IKKE får et stigende elforbrug ![]() Jeg har i hvertfald selv mærket hvordan det påvirker forbruget at Playstation, computer og TV (på to teenageværelser) kører for fuld udblæsning samtidigt...... ![]() Kostal PIKO 5.5, 20 x TS-M260B (5.2 kWp) Esbjerg, Tag 45°, orienteret 190° Månedsproduktion Edelsvej ![]() |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|