Ændring af nettomålerordningen....
|
03-10-2012, 16:57
Besked: #1
|
|||
|
|||
Ændring af nettomålerordningen....
Sker næppe for eksisterende anlæg, for den kære Martin Lidegaard har selv investeret i solceller...
http://www.bt.dk/politik/klimaminister-u...l-afgifter Citat fra artiklen i B.T "Klimaminister Martin Lidegaard ® vil have danskerne til at betale mere for solenergi. Men de nye afgifter kommer ikke til at ramme hans egen private pengepung. BT kan nu fortælle, at klimaministeren netop har slået til og anskaffet sig et solcelleanlæg til 82.000 kr. på sin private adresse nord for København. Under de nuværende billige regler uden elafgifter. " |
|||
03-10-2012, 18:34
(Denne besked var sidst ændret: 03-10-2012 af 18:40 Sol Sorten.)
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Ændring af nettomålerordningen....
Levebrødspolitikere er en skændsel for menneskeheden og det frie initiativ.
Spørgsmålet er bare hvordan han vil gøre det dyrere at købe solceller. Nu har vi jo tidligere set talsmænd for solcelleforningen eller hvad den hedder være i medierne og hyle over at de(virksomheder som de repræsenterede med den anden kasket?) ikke kunne konkurrere med kinesiske paneler (læs de kinsiske paneler fik en gevaldig sviner). Så mon vi snakker straftold på import paneler? eller skal vi skrive mere korrekt og kalde en spade for en spade og en handels hindring for protektionisme? Og mon solcelleforeningens talsmænd har haft gang i lidt kasket rytteri for at påvirke ministeren? Der er jo tydeligvis kraftige særinteresser og folk med flere kasketer på i toppen af den såkaldte forening. Mon der kommer lidt protektionisme fra politikerne nu de mister penge til cirkus penge ud af vinduet?? Eller hvad mon de finder på for at rage folks penge op af folks lommer? |
|||
03-10-2012, 18:34
Besked: #3
|
|||
|
|||
Nu var det ifølge artiklen en beslutning han tog tilbage i januar og det er først sat i drift i august.
Personligt vil han vel så helst ikke ramme sig selv - men han skal stadig samle et politisk flertal. Han har tilsyneladende også valgt regnskabsmetoden da han ikke har valgt at bruge håndværkerfradraget eller også har han selv sat det op (for han er vel ikke så blåøjet at han privatøkonomisk ikke tager de fradrag han har ret til ?) Men det kunne da tyde på at han ihvertfald arbejder for at det ikke skal ødelægge det for eksisterende anlæg ... 2010 10m2 Solvarme 2012 6.9kWp Solceller - |
|||
03-10-2012, 19:15
Besked: #4
|
|||
|
|||
Jeg tror virkelig ikke på, at hvad han gør privat, har noget og gøre med hvad han gør som minister...
@ sol sorten... Nu har du vel købt solceller for dine egene penge, og ikke brugt afskrivnings metoden, for der skal jo nogle afgifter ind så du kan trække dit anlæg fra i skat.. Eller har du hentet anlægget i Tyskland og betalt tysk moms, og så derefter stukken din hånd ned i den dansk kage dåse og kørt på frihjul?? Tilskud er til at hjælpe noget i gang, det her er igang nu, alle sælger solceller til ingen penge af hvad det kostede sidst år... Jeg tror på der nogle område her i dk, der har mere brug for tilskud og penge end det store solcelle område.. Vi solcelle folk bude gå mere op i hvordan vi i fremtiden kan styre de forskellige energi selskaber, de er nemlig ude på og sætte et kæp i hjulet for netto ordningen.. Danfoss TLX PRO+ 8kW 27stk Renesola Virtus 240w 6480 watt monteret - 6460 kwt år1 - 6711 kwt år2 http://www.evishine.dk/grønnevang%208,%20skave http://www.izen-varmepumpe.dk |
|||
03-10-2012, 19:27
Besked: #5
|
|||
|
|||
(03-10-2012 19:15)Michael_B Skrev: Jeg tror virkelig ikke på, at hvad han gør privat, har noget og gøre med hvad han gør som minister... Helt enig! Det er "energi"-selskaberne der udgør faren. De er blevet fuldstændig ustyrlige. Det er altid et problem med den slags selskaber, der har "forretningsmæssige vilkår" - men med monopol og "offentlig" facade. Her er den virkelige udfordring for politikerne. Desværre har mange lokalpolitikere gode poster i de selskaber. Men netop derfor er det også lovgivning der skal til. Det vil også ske - før eller siden. Jeg er ganske sikker på Lidegaard er opmærksom på det. ![]() |
|||
03-10-2012, 19:29
Besked: #6
|
|||
|
|||
Michael B, jeg har ikke sagt noget om at hans private aktiviteter har noget med hans politiske at gøre.
Der er betalt dansk moms af mine solceller, men jeg overvejer at begynde at sælge solceller uden moms. Nu kommer der nok snart en ordning hvor solcelle ejere får co2 afgifter returneret, dem har staten vel sparet? Hvad er det lige for et tilskud du snakker om? |
|||
03-10-2012, 20:36
Besked: #7
|
|||
|
|||
Jeg er F....... træt af at høre at os der køber solceller i tyskland kører på frihjul!
Jeg betaler skat og diverse afgifter af de penge jeg tjener, og overholder landets love, jeg køber de varer i Tyskland som er billiger end i Danmark, det er Solceller, øl, smør og andre ting, det kaldes fri konkurrence, hvis de danske forhandlere af solceller ikke var så grådige og "nøjes" med en normal fortjeneste så ville jeg da købe i Danmark, men de tager hvad de kan få folk til at betale, og det er ok for mig, for jeg kan jo selv vælge hvor jeg vil købe mine Kinesiske/ Tyske/ Dansk producerede varer. Hvis vi ikke var nogle der bed de danske forhandlere i knæhaserne så ville priserne sikkert være noget højere! NISSEN 51 stk PW 200 watt Black paneler 2 x Delta Solivia 3.0 EU G4 inverter Solivia gateway datalogger |
|||
03-10-2012, 20:37
Besked: #8
|
|||
|
|||
Hørt!
![]() |
|||
03-10-2012, 20:58
Besked: #9
|
|||
|
|||
Jeg ser nu lidt anderledes på det med at handle i tyskland. For mig er det også det simple princip at hvis politikerne ikke vil høre, så må de føle. - og jeg kan ikke se at der er noget som helst amoralsk i bevidst at handle i tyskland i protest imod tåbelige politiske beslutninger.
Nu har politikerne efterhånden fået skåret ud i pap at hvis man stabler afgift på afgift, så ødelægger man vores konkurrenceevne og flytter en masse omsætning ud af landet - bl.a. ved grænsehandel. Når de så gør det alligevel, skulle man så føle sig specielt forpligtet til at opføre sig som deres fantasiverden forestiller sig tingene er? Eller skal man stemme med pengepungen? Det er lidt det samme, som når EL skælder ud på Danfoss for at være asociale, når de siger at de er på vej ud af landet, hvis der ikke kommer bedre vilkår for konkurrenceevnen. Skulle Danfoss så klappe Johanne blidt på hovedet og sige undskyld og finde sig i flere tossede påfund? Næe... hvis de ikke vil høre, så må de føle og så ender min moms i Tyskland. Det kan ikke nytte noget at man påtager sig et falsk moralsk ansvar for at få fantasi-projekter som sukkerafgifter osv. til at give mening i den virkelige verden. |
|||
03-10-2012, 21:11
Besked: #10
|
|||
|
|||
Da jeg i starten af 2012 besluttede mig for at købe et solcelleanlæg kostede et anlæg købt i dk næsten 50% mere end et tilsvarende anlæg i Tyskland, og det syntes jeg langt fra var rimeligt. I dag er situationen så lidt en anden og priserne på tyske og danske anlæg nærmer sig hinanden. Men prisforskellen var dengang så stor at jeg ikke kunne finde gyldige argumenter for ikke at handle i Tyskland.
|
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|