Bauhaus
|
04-10-2012, 17:14
Besked: #1
|
|||
|
|||
Bauhaus
Efter en del ventetid ( 16 uger ) lykkedes det endelig at få færdigmonteret et anlæg købt hos Bauhaus som bruger et useriøst firma ( unisolar ) til montering. Men hvad gør man når Bauhaus/Unisolar ikke har tilmeldt ens anlæg hos energiselskabet og energi-net derfor ikke kan oprette og sende adgangskode til ansøgning om nettomålerordningen.Ifølge energi-net skal det være installatøren der tilmelder anlægget hos sit el-selskab som så vidersender opl til energi-net.
jeg har rykket afd.lederen i Bauhaus hvor anlægget er købt for hjælp og svar... hans sidste kommentar var at det var op af bakke med deres underleverandør og nu er afdelingslederen hos Bauhaus også holdt op med at svare tilbage.. Manglede også at modtage garantibeviser men modtog kun nogle standardbeviser på mail uden dato men da vi har ventet i 16 uger er særligt garantien på inverteren vigtig da købsdatoen ligger 16 uger tilbage i forhold til monteringen. Er der nogle der har kendskab til en person der står for solceller hos Bauhaus som kan få vores anlæg tilmeldt hos Energi-Net |
|||
05-10-2012, 19:37
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Bauhaus
Få fat i ham her: rsk@unisolar.dk, 7199 0882, som er direktør i Unisolar. Har selv haft de mest absurde problemer med Unisolar/Bauhaus så jeg ved hvor svært det kan være, men du må bare presse på.
Tak for hintet om garantibeviset, det havde jeg ikke set. ![]() |
|||
07-10-2012, 00:13
Besked: #3
|
|||
|
|||
Tak for svar , det vil jeg prøve straks på mandag .
Men fik også en kopi af mail unisolar sendte til bauhaus hvor man sagde svaret vedr tilmelding skulle findes hos elselsskabet, forstå det hvem der kan. Er iøvrigt skuffet og dybt forundret over Bauhaus vælger et sådant firma til håndteringen af solcelleanlægget . |
|||
07-10-2012, 20:45
Besked: #4
|
|||
|
|||
(07-10-2012 00:13)Driver Skrev: Tak for svar , det vil jeg prøve straks på mandag . det kan være at deres elinstallatør har tilmeldt det hos elselskabet men at elselskabet mangler at sende den videre ? men vi har ikke haft problemer med dem vi har ps bauhaus er et handels firma så de arbejder selvfølgelig lige sådan Mvh Rolan Pless Blik og Lavenergi |
|||
07-10-2012, 21:36
Besked: #5
|
|||
|
|||
(04-10-2012 17:14)Driver Skrev: Er der nogle der har kendskab til en person der står for solceller hos Bauhaus som kan få vores anlæg tilmeldt hos Energi-Net Har du prøvet at ringe til Energi-Net, for at høre om den ligger i deres bunke. Hos Dong gik der ca. 1 måned Inverter: Danfoss TLX PRO+ 8kW SW 3,20 Paneler: 36x ZNShine ZX195(37)MS Ga Mono/Sort 7,02 kWp Orientering: 160 grader, 35 graders hældning |
|||
07-10-2012, 22:58
Besked: #6
|
|||
|
|||
Ja jeg har snakket med Energinet , de har ikke modtaget tilmelding fra
vores elselskab pga elselskabet ikke har modtaget fra elinstallatøren = unisolar . Den lokale elinstallatør som Unisolar brugte i vores tilfælde tilbød at tilmelde vores anlæg hos elselskabet men fik at vide af Unisolar det skulle unisolar nok selv klare så indtil videre skal vi tilmeldes af et firma der er næsten umuligt at komme i kontakt med. Bauhaus har selv kontaktet dem 3 gange via mail og rykket men uden resultat. |
|||
07-10-2012, 23:18
Besked: #7
|
|||
|
|||
(07-10-2012 22:58)Driver Skrev: Ja jeg har snakket med Energinet , de har ikke modtaget tilmelding fra Så ville jeg ringe til den lokale elinstallatør, og få ham til det. Og når han har udført Unisolar´s opgave, ville jeg give Unisolar besked om at det er udført. NB! man kan jo aldrig vide om folketinget er lige så uprofessionel som Unisolar. ![]() Inverter: Danfoss TLX PRO+ 8kW SW 3,20 Paneler: 36x ZNShine ZX195(37)MS Ga Mono/Sort 7,02 kWp Orientering: 160 grader, 35 graders hældning |
|||
08-10-2012, 07:02
Besked: #8
|
|||
|
|||
(07-10-2012 22:58)Driver Skrev: Ja jeg har snakket med Energinet , de har ikke modtaget tilmelding fra hvis unisolar ikke er elinstallatør kan de ikke tilmelde det skal installatøren gøre jeg ville også ringe til elinstallatøren |
|||
21-10-2012, 22:18
Besked: #9
|
|||
|
|||
Hvad er status i sagen Driver...!?
Hessel75 Aalborg, 15 grader hældning, Syd 28 stk 240watt Bosch Solar Module c-Si M60S EU30117 Danfoss TLX 6kw Pro+ CLX Home http://el.hesselvang.dk |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|