Placering af celler og hvor mange ?
|
04-10-2012, 19:22
Besked: #1
|
|||
|
|||
Placering af celler og hvor mange ?
Nogen der har styr på beregning, placering af celler på tag etc.
Bor i et 1½ plans hus med røde teglsten fra 1988 og vil gerne have celler på taget, har 2 tagflader der kan bruges, men er i tvivl om hvor mange paneler jeg har plads til. Og kan ikke finde ud af lige at bruge et program, eller finde et så jeg kan få lagt cellerne på taget og finde ud af hvor mange der er plads til og deres placering, så jeg kan bestille et tilbud ved Wilberts. Jeg har jordvarme så skal have så meget output som muligt. Nogen der evt. kan hjælpe send gerne en pb. mvh Eigil |
|||
04-10-2012, 19:46
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Placering af celler og hvor mange ?
Hej Eigil
Hvis du ikke fortæller os hvor stort taget er på hver led, så kan ingen hjælpe dig. Kostal 10.1 45 stk. LongBai solar 200W mono Produktion Fritids solcellepusher |
|||
04-10-2012, 19:48
Besked: #3
|
|||
|
|||
nej, det er klar, hvordan måler jeg bedst det ?
Jeg kan måle længden, men højden kan jeg ikke, og der er også en karnap på hver tagflade........hhmmmm.......hvad med billeder kan det hjælpe ? Prøver lige at måle længden i morgen og tage et billede.. |
|||
04-10-2012, 20:00
Besked: #4
|
|||
|
|||
kan adressen evt. hjælpe ??
Læborggård 18,6600 Vejen regner med celler på tagfladen mod syd og den mod øst. |
|||
04-10-2012, 20:33
Besked: #5
|
|||
|
|||
Ja, så kan man se taget nogenlunde på google maps, eller krak, men det bliver jo ikke helt precist. Hvis du så kan fortælle hvad hældningen er, så kan du sikkert få nogle bud herinde.
Kostal 10.1 45 stk. LongBai solar 200W mono Produktion Fritids solcellepusher |
|||
05-10-2012, 08:07
(Denne besked var sidst ændret: 05-10-2012 af 08:17 majland.)
Besked: #6
|
|||
|
|||
No offence, men hvis du påtænker selv at købe og montere solcellerne burde det ikke være det store problem at komme op på taget og måle op...
Hvis du ikke vil montere var et måske en ide at tage en snak med den/dem der skal montere det inden du køber ind. Et par timer (incl kørsel) for at få målt taget op og taget en snak om hvordan et skal monteres (hvilken type beslag) etc kan være givet rigtigt godt ud. En af de få tråde herinde med en utilfreds wilberts kunde var en hvis håndværkere monterede på en anden måde end der var materialer til og så var der ikke nok. Specielt når nu dit anlæg skal lægges udenom en kvist er det ikke nok "bare" at købe et standard anlæg. Der er man nødt til selv at sætte sig ind i en del ting, eller købe rådgivningen. Svigerfamilien er også meget tæt på en underskrift på et fritstående anlæg med ~9kW paneler på et jordstativ. Da de sagde at det skulle koste ~160.000kr var min først tanke at det da måtte kunne gøres meget billigere. Men efter at have læst tilbudet lød det egenligt rimeligt nok. Ja der kan helt sikkert spares en del ved at gøre det selv men prisen for anlæg og arbejdet var nu rimeligt nok. De har endda stået for papirarbejdet med at søge byggetilladelse hos kommunen incl dispensation for skovbyggelinien. Det eneste de skal gøre er at sætte underskriften og betale regningen :-) 2010 10m2 Solvarme 2012 6.9kWp Solceller - |
|||
05-10-2012, 20:12
Besked: #7
|
|||
|
|||
afhængig af din tagsten, så er lægte afstanden ca. 30cm, så kan du bare tælle dine sten.
|
|||
05-10-2012, 20:36
Besked: #8
|
|||
|
|||
(05-10-2012 20:12)Titan Skrev: afhængig af din tagsten, så er lægte afstanden ca. 30cm, så kan du bare tælle dine sten. Ja men mål lige en sten først! det kan nemt gå galt. NISSEN 51 stk PW 200 watt Black paneler 2 x Delta Solivia 3.0 EU G4 inverter Solivia gateway datalogger |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|