SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Sider (2): 1 2 Næste »
Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Skæringsdato for tilmelding til nettoordning
05-10-2012, 10:40
Besked: #1
Polar Offline

Skæringsdato for tilmelding til nettoordning
Gad vide hvad der sker med nettoordningen?

Jeg har været så "letsindig" at købe et 6 kw solcelleanlæg i mandags, til montering og tilslutning inden for 4 uger.... Nu kan man så læse at der sker ændringer efter efterårsferien, hvilket vel får den konsekvens, at jeg ikke når at komme med på den nuværende ordning... Da det jo nok ikke er fakturadatoen der bliver gældende.

Jeg kan også læse at Ministeren har udtalt, at det bliver med øjeblikkelig virkning (efter uge 42) når beslutningen bliver offentliggjort.

Undskyld mit sprogbrug, men det er sgu ikke ok, såfremt nogle bliver fanget mellem en ny og gammel ordning. Det er jo trods alt lidt mere end en flad 20'er man har investeret.

Tak for linket til de forskellige energiordførere.

Mvh.
Find
Citér
05-10-2012, 10:50
Besked: #2
DanC Offline

RE: Skæringsdato for tilmelding til nettoordning
(05-10-2012 10:40)Polar Skrev:  Gad vide hvad der sker med nettoordningen?

Jeg har været så "letsindig" at købe et 6 kw solcelleanlæg i mandags, til montering og tilslutning inden for 4 uger.... Nu kan man så læse at der sker ændringer efter efterårsferien, hvilket vel får den konsekvens, at jeg ikke når at komme med på den nuværende ordning... Da det jo nok ikke er fakturadatoen der bliver gældende.

Jeg kan også læse at Ministeren har udtalt, at det bliver med øjeblikkelig virkning (efter uge 42) når beslutningen bliver offentliggjort.

Undskyld mit sprogbrug, men det er sgu ikke ok, såfremt nogle bliver fanget mellem en ny og gammel ordning. Det er jo trods alt lidt mere end en flad 20'er man har investeret.

Mvh.

Skynd dig at få din aut. elinstallatør til at tilmelde anlægget til dit elforsyningsselskab.
Så modtager du et GSRN-nummer, så du kan søge om netto-afregning.
Godkendelsen sker med tilbagevirkende kraft, så det er den dato hvor dit anlæg er tilmeldt dit elforsyningsselskab der gælder.

Dan C.

1 stk. Fronius IG plus 60 V2.
28 stk. ET Solar P660230 230 W polykrystalinsk.
http://home.solarlog-web.eu/5451.html
Orientering: Syd-sydvest 190 g
Hældning: 30 g
[Billede: 728527247.gif]
Find
Citér
05-10-2012, 10:59
Besked: #3
Horsens Offline

Der er flere som har spurgt på Martin Lidegaards facebook side om hvad skæringsdatoen bliver - men surprise surprise, ingen svar.

Jeg har også købt og får monteret i ugen efter efterårsferien, så jeg sidder også lidt på kanten af sædet.

Har dog været "efter" min montør for at få dem til at tilmelde så meget som muligt hurtigst muligt, så indenfor et par dage de forhåbentlig info til net-selskabet og stamdata bilaget ind også.
Find
Citér
05-10-2012, 11:26
Besked: #4
HansenRacing Offline

(05-10-2012 10:50)DanC Skrev:  Skynd dig at få din aut. elinstallatør til at tilmelde anlægget til dit elforsyningsselskab.
Godkendelsen sker med tilbagevirkende kraft, så det er den dato hvor dit anlæg er tilmeldt dit elforsyningsselskab der gælder.

http://www.energinet.dk/DA/El/Solceller-...fault.aspx
Find
Citér
05-10-2012, 12:08
Besked: #5
Polar Offline

Jeg er nu tilmeldt den lokale el leverandør, men der er 4 ugers ventetid på, at de får installeret en ny måler. Spørgsmålet er så, om de sender noget til energinet inden der er kommet en ny måler op.

I morges rettede jeg en forsigtig forespørgsel til energinet om de havde alle de oplysninger de havde brug for på mit anlæg.

Første spørgsmål fra damen var: Har du fået monteret et anlæg. Mit svar var, at det var ved at blive monteret. Derefter blev jeg skolet om, at man skam ikke måtte tilmelde anlæg der ikke var færdigmonteret.

Der var det så, at vores kemi ikke rigtig harmonerede, og jeg sagde pænt farvel, uden at blive en døjt klogere. Hmmm...
Find
Citér
05-10-2012, 12:18 (Denne besked var sidst ændret: 05-10-2012 af 13:49 Henrik B..)
Besked: #6
Henrik B. Offline

(05-10-2012 10:50)DanC Skrev:  Skynd dig at få din aut. elinstallatør til at tilmelde anlægget til dit elforsyningsselskab.

Det er jo så spørgsmålet? Om det er datoen for tilmelding til elforsyningsselskabet, som gælder, eller det er fra den dato man har fået sit GSRN-nummer, og logger på Energinet Danmarks hjemmeside, og ansøger om nettomålerordningen!!??

Jeg har talt med NRGi i dag. De får p.t. 100 nye ansøgninger ind om dagen!
De har p.t. en ekspeditionstid på oprettelse af GSRN-nummer, på 4 uger. Dertil kommer så at der går 1-2 uger inden man får brevet fra Energinet Danmark....

M.v.h.
Find
Citér
05-10-2012, 13:44
Besked: #7
majland Offline

(05-10-2012 12:18)Henrik B. Skrev:  Dertil kommer så at der går 1-2 uger inden man får brevet fra Energinet Danmark....

Du må heller fjerne bindestregen så der står 12 uger (min.)

Søgte om nettomålerordningen ultimo juni

/A

2010 10m2 Solvarme
2012 6.9kWp Solceller -
WWW Find
Citér
05-10-2012, 13:51
Besked: #8
Henrik B. Offline

(05-10-2012 13:44)majland Skrev:  Du må heller fjerne bindestregen så der står 12 uger (min.)

Søgte om nettomålerordningen ultimo juni

/A

Nej!
For der går først 1-2 uger, inden brevet med GSRN-nummer udsendes fra Energinet Danmark. Derefter kan man logge ind med NemID (og GSRN-nummer), og bede om at blive tilsluttet nettomålerordningen. Derefter går der så yderligere 10 - 12 uger, inden dette sker (med tilbagevirkende kraft).

M.v.h.
Find
Citér
05-10-2012, 21:14
Besked: #9
majland Offline

(05-10-2012 13:51)Henrik B. Skrev:  Nej!
For der går først 1-2 uger, inden brevet med GSRN-nummer udsendes fra Energinet Danmark. Derefter kan man logge ind med NemID (og GSRN-nummer), og bede om at blive tilsluttet nettomålerordningen. Derefter går der så yderligere 10 - 12 uger, inden dette sker (med tilbagevirkende kraft).

M.v.h.

Var ellers ret sikker på at jeg modtog GSRN nummeren fra mit elselskab og så skulle sende det med anmeldelsen til energinet. Men det var også før man kunne tilmelde med NemID

2010 10m2 Solvarme
2012 6.9kWp Solceller -
WWW Find
Citér
05-10-2012, 21:42
Besked: #10
fahitti Offline

[quote='Polar' pid='11074' dateline='1349430006']
Gad vide hvad der sker med nettoordningen?

Mvh

Hej. Hvor har du læst at endring kommer lige efter uge 42.?

Mvh
René

Znshine 260w (MS Black) 24stk
Danfoss tlx pro+ 6kw.
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Sider (2): 1 2 Næste »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering