Overføre data fra Kostal Pico til PV-log.com
|
06-10-2012, 13:29
Besked: #1
|
|||
|
|||
Overføre data fra Kostal Pico til PV-log.com
Jeg har en fin Kostal Pico 3.6, som lystigt sender data til suntrol.
Jeg kunne godt tænke mig at overføre data til PV-log.com også. Jeg har hentet datafilen ud af min inverter, men jeg får en fejl når jeg forsøger at uploade den til PV-log.com. Er der nogen der har nogle bevingede ord til hvordan jeg får det til at virke. Mvh. - Morten |
|||
06-10-2012, 13:49
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Overføre data fra Kostal Pico til PV-log.com
Tror ikke det er muligt. Formatet på .csv filen svarer ikke til det krævede. Jeg har været i dialog med på pvlog og Kostal herom..... Kostal refererede blot til de portaler som inverter virkede med, så det lød heller ikke til, at ændringer var på vej.
Men jeg er nu fino tilfreds med Suntrols portal alligevel ![]() Kostal PIKO 5.5, 20 x TS-M260B (5.2 kWp) Esbjerg, Tag 45°, orienteret 190° Månedsproduktion Edelsvej ![]() |
|||
06-10-2012, 14:37
Besked: #3
|
|||
|
|||
Jeg er også fint tilfreds med Suntrol, og specielt deres telefon apps bruger jeg meget. Jeg kunne bare godt tænke mig en mulighed for at se ydelse sammenholdt med forventet ydelse, som PV-log har.
|
|||
06-10-2012, 16:37
Besked: #4
|
|||
|
|||
Jeg har kreeret et regneark, hvor jeg har taget ydelsesberegningen fra pvgis, så jeg kan sammenholde virkeligheden med teorien:
![]() Men det ville self. være rart at kunne se det umiddelbart online ![]() Kostal PIKO 5.5, 20 x TS-M260B (5.2 kWp) Esbjerg, Tag 45°, orienteret 190° Månedsproduktion Edelsvej ![]() |
|||
06-10-2012, 19:24
Besked: #5
|
|||
|
|||
Tror også bare jeg hopper på den vogn, estimeret ydelse på mit 3,51 kWp ved 19.1% systemtab er 3140 kWh. Så nu bliver det spændende om det holder.
|
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|