Indberetningspligt til BBR Bygnings- og Boligregisteret
|
06-10-2012, 21:19
Besked: #1
|
|||
|
|||
Indberetningspligt til BBR Bygnings- og Boligregisteret
Hej
Lige en lille information, har ikke lige fundet denne oplysninger her på forumet. I Aabenraa kommune skal man give kommunen besked om man har monteret et solcelle anlæg. Dette gælder vil i hele DK. Citat: Indberetningspligt til Bygnings- og Boligregisteret (BBR) Uanset om anlægget kræver tilladelse eller ej skal der ske registrering af anlægget i BBR. Hvis anlægget fordrer tilladelse, sker indberetningen automatisk til BBR ved afslutning af byggesagen. Hvis anlægget ikke kræver forudgående tilladelse, skal ejeren selv sørge for indberetning til BBR. Se side 10 http://www.aabenraa.dk/files/Aabenraa/Fi...ianlæg.pdf Med venlig Hilsen Jørgen Mit anlæg |
|||
06-10-2012, 21:47
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Indberetningspligt til BBR Bygnings- og Boligregisteret
Jeg har snakket med min kommune (Rødovre) om det samme, og de sagde at det var frivilligt, om man ville have det skrevet i BBR.
Kostal 10.1 45 stk. LongBai solar 200W mono Produktion Fritids solcellepusher |
|||
07-10-2012, 07:28
Besked: #3
|
|||
|
|||
Skrev til Esbjerg Kommune og bad om at få det indført, men svaret var at solcelleanlæg ikke skal skrives i BBR.
Kostal PIKO 5.5, 20 x TS-M260B (5.2 kWp) Esbjerg, Tag 45°, orienteret 190° Månedsproduktion Edelsvej ![]() |
|||
07-10-2012, 10:30
Besked: #4
|
|||
|
|||
Ja og i Tønder skal det stå i BBR og vi selv gøre det ved at maile oplysningerne og et billede til kommunen. Adressen er på deres hjemmeside.
NISSEN 51 stk PW 200 watt Black paneler 2 x Delta Solivia 3.0 EU G4 inverter Solivia gateway datalogger |
|||
08-10-2012, 04:32
Besked: #5
|
|||
|
|||
Er det rigtigt at ens hus bliver opkvalificeret i energi kategori når man anmelder sit solcelleanlæg til BBR?
F.eks. fra c til b eller b til a Inverter: Danfoss TLX PRO+ 8 Paneler: 30 stk.Topsola TSM96-125M-B 250W sort mono Orientering: 100 grader, 15 graders hældning ![]() |
|||
08-10-2012, 05:46
Besked: #6
|
|||
|
|||
(08-10-2012 04:32)Vanda Skrev: Er det rigtigt at ens hus bliver opkvalificeret i energi kategori når man anmelder sit solcelleanlæg til BBR? Ja det mener jeg, en fyr fra rbf sagde noget tilsvarende da jeg skulle have omlagt lån. 23 * 230 ZX6P, Kostal Pico 5.5 BavnagerSolar |
|||
08-10-2012, 08:29
(Denne besked var sidst ændret: 08-10-2012 af 08:29 Horsens.)
Besked: #7
|
|||
|
|||
(08-10-2012 04:32)Vanda Skrev: Er det rigtigt at ens hus bliver opkvalificeret i energi kategori når man anmelder sit solcelleanlæg til BBR? I vores energirapport-ting står der at hvis alle energi-forbedrende forslag udføres (og der er kun angivet 20m2 solceller), vil huset gå fra B til A1. Vi får så installeret ca 40m2. Så kan vi da prale af at have et "lavenergihus" ifølge energirapporten ![]() |
|||
08-10-2012, 08:44
Besked: #8
|
|||
|
|||
(08-10-2012 04:32)Vanda Skrev: Er det rigtigt at ens hus bliver opkvalificeret i energi kategori når man anmelder sit solcelleanlæg til BBR? BBR viser da ikke energikategori? Hvor står det i givet fald? På min BBR, står der: "Anlægsnr.: 23 Beliggende på matrikel 187az i bygning 1 Solvarme-/ solcelleanlæg Etableringsår: 2012" That's it! Ikke engang hvor stort det er. ![]() |
|||
08-10-2012, 08:52
Besked: #9
|
|||
|
|||
Vores kommune sagde at det var ikke krav endnu men det ville det snart blive. På vores BBR står således:
Anlægsnr.: 4 Beliggende på matrikel 9en Slanger til jordvarme Etableringsår: 2008 Anlægsnr.: 5 Beliggende på matrikel 9en i bygning 1 Solvarme-/ solcelleanlæg Areal: 46m2 Effekt i KW: 6 Har lige givet SEAS NVE oplysning om at anlægget udvides med 6 panler til :-) Ejer af et solcelleanlæg fra på 8.55 kwh peak. Paneler fra Exiom Solutions S.A. Er uddannet revisor. Rådgiver omkring Skat og beregninger på solcelleanlæg. |
|||
08-10-2012, 08:59
Besked: #10
|
|||
|
|||
(08-10-2012 08:52)allankj1 Skrev: Vores kommune sagde at det var ikke krav endnu men det ville det snart blive. Ja, BBR er ved at blive lagt fuldstændig om. BBR skal indeholde oplysninger om energi-forbrug. Mit indtryk er, at det tager en rum tid før det er på plads. Har kigget lidt i deres planer. Men mon ikke de så får oplysningerne fra energinet.dk, el-selskaber osv. ![]() |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|