Er det en god pris?
|
07-10-2012, 11:29
Besked: #1
|
|||
|
|||
Er det en god pris?
Jeg har lagt mig fast på at det skal være et SolarEdge anlæg jeg vil have!
Da jeg kan se at flere medlemmer af dette forum har SolarEdge anlæg, kunne jeg godt tænke mig at høre om det tilbud som jeg indtil videre har modtaget, er fornuftigt eller det kan gøres billigere! 50 stk Sveigaard 195W panel sort ramme sort bagside 50 stk Solar Edge optimeringsbox 250W SE9K SolarEdge inverter 9 KW 3 faser Anlæget monteres og tilsluttes, samt tilmeldes. Pris: 173.500,- |
|||
07-10-2012, 11:45
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Er det en god pris?
Hvor har du fået det tilbud fra?
Umiddelbart lyder det meget dyrt i forhold til andre systemer der kan det samme; producerer strøm... |
|||
07-10-2012, 12:15
Besked: #3
|
|||
|
|||
Det lyder til at være i den dyre ende, MEN, optimizer bokse og lignende koster jo også en god slat.
Jeg har bestilt et lignende system, og det koster mig cirka 20k for 24 optimizer bokse samt en styringsenhed. Det "eneste" som det gør er at optimere hvad panelerne yder, tilbyde overvågning "pr panel" fremfor en hel streng, og nok vigtigst af alt: sikkerhed, idet man kan slå panelerne fra med én knap (eller via online), så brandmændene ikke bare står på græsplænen og laver snobrød mens ens hus brænder ned, fordi de ikke vil op og have fingerne i 800v kablerne. Så når du skal have 50 paneler/bokse, vil jeg gætte på at optimizer-bokse-delen af tilbudet udgør omkring 50k? Dem kan du jo så evt undvære hvis du vil ned på en lidt mere overkommelig pris, men så giver du også afkald på de fordele det giver - og hvem ved hvilke krav der kommer til sikkerheden omkring solceller om 1-2 år? Eller om forsikringen sætter krav til solcelleejere der ikke har mulighed for at slukke deres anlæg hvis der er en nødsituation. |
|||
07-10-2012, 13:25
Besked: #4
|
|||
|
|||
Hvor mange kWh/år har de lovet dig?
![]() |
|||
07-10-2012, 13:33
Besked: #5
|
|||
|
|||
Pga af travlhed ville de vente med at lave beregning på produktionen til jeg havde læst tilbudet og det evt er noget jeg vil gå videre med!
|
|||
07-10-2012, 15:25
Besked: #6
|
|||
|
|||
(07-10-2012 12:15)Horsens Skrev: Jeg har bestilt et lignende system, og det koster mig cirka 20k for 24 optimizer bokse samt en styringsenhed. Det "eneste" som det gør er at optimere hvad panelerne yder, tilbyde overvågning "pr panel" fremfor en hel streng, og nok vigtigst af alt: sikkerhed, idet man kan slå panelerne fra med én knap (eller via online), så brandmændene ikke bare står på græsplænen og laver snobrød mens ens hus brænder ned, fordi de ikke vil op og have fingerne i 800v kablerne.? Vedr. Brandsikkerhed - iflg min elektriker, er der intet behov for at få lavet denne løsning, da man kan slå strømmen fra på enten Inverter, eller på Eltavlen, eller har de misinformeret ??? |
|||
07-10-2012, 16:17
Besked: #7
|
|||
|
|||
(07-10-2012 15:25)HansenRacing Skrev: ? Vedr. Brandsikkerhed - iflg min elektriker, er der intet behov for at få lavet denne løsning, da man kan slå strømmen fra på enten Inverter, eller på Eltavlen, eller har de misinformeret ??? Det som du slår fra der, er ikke selve panelerne. Sålænge solen lyser på dine paneler, vil de levere X antal volt pr stk, og i serie-forbundet kan godt løbe op på måske 600-1000 volt DC ned i kablet til inverteren. Læs mere her: http://www.solenergi.dk/SEC/Download/Rap...anlaeg.pdf Der er vist desværre allerede et par brandmænd i Tyskland der har måttet stille træskoene pga. de høje spændinger i solcelleanlæg. |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|