3,12 KW anlæg i Snejbjerg
|
15-07-2012, 10:13
Besked: #21
|
|||
|
|||
RE: 3,12 KW anlæg i Snejbjerg
Hej Thor og andre interesserede,
Mht. til min import fra Kina, så bestilte jeg varene FOB, hvilket vil sige at min danske speditør Sune fra det lille enmandsfirma Import Consulting and Services i Skovlunde, overtager ansvar for shipping, momsberegning m.v. når varene er leveret hos hans agent på havnen i Shanghai. Din eneste opgave er egentlig at betale din solcelleleverandør, Skat og Sune og så hente din pakke på havnen i Århus. Jeg har lige bestilt 182 + 10 paneler til vennerne og opdagede til min skræk at dollaren er steget fra 5,5 til 6,06 siden februar og det betyder faktisk en fejlkalkulation på min på 15.000 kroner inden varen er i Danmark. Jeg har købt aluskinner hos http://www.blank-profiltechnik.de og lækre 3 vejs justerbare dachhaken hos Vacano.de. Det er ikke raketvidenskab at købe i Kina og det er faktisk helt sjovt når det lykkedes ;-) |
|||
15-07-2012, 19:48
Besked: #22
|
|||
|
|||
RE: 3,12 KW anlæg i Snejbjerg
Super, tusind tak! Jeg tror skisme at jeg giver mig i kast med en sending paneler fra Kina i en ikke alt for fjern fremtid, jeg mangler bare at undersøge hvor mange af naboerne som også har lyst til at få solceller på taget, og evt. være med i en fælles bestilling. Da jeg bor på Sjælland i øjeblikket, må vi dog nok hellere få skibet til at anløbe i København, men mon ikke det også lader sig gøre. :o)
Og ja, det er noget møg med dollaren, men så længe kronen er bundet op på Euroen og dermed vores sydlandske medeuropæere, bliver den nok ikke billigere foreløbig - i hvert fald ikke før de finansielle markeder reagerer på, at USA er omtrent lige så håbløst forgældet, men det er så en anden historie... |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|