SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Elinstallatør, erfaringer,...
10-10-2012, 09:44
Besked: #1
Titan Offline

Elinstallatør, erfaringer,...
Fik i sidste uge regningen fra elinstallatøren, der lød på 8000kr.

Der var fejl i timetal, der var materialer der ikke var brugt, der var angivet dyrere materialer end der var brugt og der var taget ågerpris for materialer (f.eks. 77kr./m for kabel, 2150kr. for standard hpfi relæ).

Efter reklamation faldt regningen til 5000kr.

Jeg skriver ikke navnet på installatøren, da jeg vil lade dem tvivlen komme til gode, da fejlene skyldes "rod med timesedlerne".

Men måske en god idé at være hjemme når de kigger forbi, og lige checke regningen, eller få et tilbud før installation Smile

(tilslutning af AC siden for to invertere 17m fra tavle)
Find
Citér
10-10-2012, 10:33
Besked: #2
bentpetersson Offline

RE: Elinstallatør, erfaringer,...
(10-10-2012 09:44)Titan Skrev:  Fik i sidste uge regningen fra elinstallatøren, der lød på 8000kr.

Der var fejl i timetal, der var materialer der ikke var brugt, der var angivet dyrere materialer end der var brugt og der var taget ågerpris for materialer (f.eks. 77kr./m for kabel, 2150kr. for standard hpfi relæ).

Efter reklamation faldt regningen til 5000kr.

Jeg skriver ikke navnet på installatøren, da jeg vil lade dem tvivlen komme til gode, da fejlene skyldes "rod med timesedlerne".

Men måske en god idé at være hjemme når de kigger forbi, og lige checke regningen, eller få et tilbud før installation Smile

(tilslutning af AC siden for to invertere 17m fra tavle)

Jeg har været bygningstaksator i rigtig mange år. Det var sjældent at jeg blev snydt. Måske fordi håndværkere var nervøse for at blive blacklistet.

I de senere år og efter at jeg har forladt forsikringsbrancen har jeg oplevet lignende som du beskriver. Blandt andet af et vvsfirma. Jeg gjorde som du. Regnede på det og undersøgte materialeprisen. Og regningen blev nedsat med mange tusinder . Mit råd er:betal kun hvad du kan dokumentere. Resten holder du tilbage. Og tag så slagsmålet selv om din kone ikke bryder sig om det.

Jeg synes, at du for alle de andre her i forummets skyld, skal nævne firmaets navn. Det viser også at du tør fremstå, at du havde ret. Det ville jeg gøre.
Tak for dit indlæg.

mvh bentpetersson
http://www.psymagine.dk
Anlægsinfo og fotos http://www.suntrol-portal.com/en/page/lillekobbel
WWW Find
Citér
10-10-2012, 10:42
Besked: #3
Titan Offline

Jeg bryder mig ikke om at nævne firmaets navn, men vil hellere opfordre folk til at være opmærksomme. For lige som dig har jeg haft bøvl med de sidste regninger jeg har modtaget, og jeg tror det er et generelt problem. Og måske var det en reel fejl,...

Hvis nogen sender mig en pm, skal jeg nok oplyse firmaet, såfremt de ikke videregiver det.
Find
Citér
10-10-2012, 10:57
Besked: #4
Horsens Offline

Du kan evt. skrive hvilken landsdel. Bare så du ikke får 100 beskeder fra folk i Nordjylland hvis du har brugt en fra København Smile
Find
Citér
10-10-2012, 11:02
Besked: #5
Titan Offline

God pointe Smile

Det var ikke for at hænge nogen ud, og de rettede fakturaen med det samme. Havde jeg skulle kæmpe med dem, så havde jeg også skrevet navnet.
Jeg ville bare opfordre til at man ikke, måske naivt, som mig bare ringer og beder nogen komme.

Men jeg bor i Horsens,...
Find
Citér
10-10-2012, 12:56
Besked: #6
majland Offline

(10-10-2012 10:33)bentpetersson Skrev:  Blandt andet af et vvsfirma. Jeg gjorde som du. Regnede på det og undersøgte materialeprisen. Og regningen blev nedsat med mange tusinder . Mit råd er:betal kun hvad du kan dokumentere. Resten holder du tilbage. Og tag så slagsmålet selv om din kone ikke bryder sig om det.

Det er jo lidt svært det med priser - Hvad er den rigtige pris på en stump ? Listeprisen fra en grossist, jem&fix, billigste postordrebutik og hvad må håndværkeren beregne sig for at håndtere varen.

Står installarøren pludseligt og manglet et hpfi relæ kan det jo godt koste et par tusinde incl kørsel at få det hentet, men så skal der ikke også skrives timer på imens.

Det bedste man kan gøre er at bede om et tilbud først. Så ved håndværkeren også hvilke materialer der skal med.

2010 10m2 Solvarme
2012 6.9kWp Solceller -
WWW Find
Citér
10-10-2012, 15:19
Besked: #7
Aies Offline

Til sammenligning fik jeg en regning på ca. 2800 for:
2 mand - den ene køre til det lokale elselskab for opdatering af måler
Opsætning af nyt hfi relæ til inverter
Tilslutning af 2 invertere, og tilmelding til Energinet/elselskab

10m kabel var i forvejen trukket af mig selv, og selv hjemkøbt (5*6mm)

Så for 2 mand synes jeg det er rimeligt - tog alt i alt ca. 1,5 time og 16km kørsel

/Anders
Hvor bliver den globale opvarmning af, når man har brug for den ......

ØSØ 25 grader
2*SMA 3000TL-21, 40*Ulica 195D-72 = 7,8 KWp
SMA Webbox, SMA Sensorbox
Find
Citér
10-10-2012, 20:08
Besked: #8
goofy Offline
NB
Min regning fra det lokale elfirma .

Fik et tilbud forinden der lød på ca 11000, indeholdende :

Relæ
Bi-måler
25 m el kabel til mine invertere i skuret
Kabelbakker
6 timers arbejde af 400 kr ( jeg havde selv trukket el kabel fra skuret til eltavle)

Jeg syntes det lød rimeligt for arbejdet

/ole

31 stk ZnShine 255w sort =7,905 kw
7+7+7 mod syd, 9 mod vest
2 stk SMA SB3000-TL21
Medlem af Landsforeningen af Solcelleejere
[Billede: 726162135.gif]
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering