SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
aftale af 22. marts??
11-10-2012, 08:37
Besked: #1
gert Offline

aftale af 22. marts??
Lidegaard udtaler
på
http://www.byggeteknik.dk/artikel?id=72197

- Ordningen skal aftales med folketingets politiske partier, men jeg vil forsøge at få en politisk løsning på plads så hurtigt som muligt. Den 22. marts i år blev det i fuld offentlighed aftalt, at vi vil kigge på en justering af nettomålerordningen - ikke en afskaffelse. Der bliver med andre ord ikke tale om fuldt stop for ordningen, fastslår han.

Er der noget der kan give en henvisning til, hvad der er blevet aftalt "i fuld offentlighed" den 22. marts? Jeg kan ikke lige google mig frem til det.

Gert
Find
Citér
11-10-2012, 09:03
Besked: #2
gert Offline

RE: aftale af 22. marts??
Nå, jeg fandt det selv :-)

http://www.ens.dk/da-DK/Info/Nyheder/Nyh...en.doc.pdf

Jeg tillader mig lige at klippe fra aftalen:

"Parterne er enige om, at omstillingen til et Danmark med en energiforsyning dækket af vedvarende
energi hviler på troværdige, stabile og langsigtede rammer om den danske energipolitik. Med denne
aftale fastlægges konkrete energipolitiske initiativer for perioden 2012-2020."

Så meget for det langsigtede og troværdige....

"Parterne gør årligt status for aftalte nye initiativer, analyser og eventuel videreførelse af
initiativer, der løber ud."

Måske skulle der have stået halvårligt...

Gert
Find
Citér
11-10-2012, 09:11
Besked: #3
klr Offline

Ja, det må være det energiforlig af 22. marts han henviser til. Eller måske snarere udtalelser i den forbindelse. Jeg synes ikke det fremgår særlig klart af selve aftaleteksten.

Men der sker uden tvivl noget m.h.t. den nettomålerordning. Sikkert noget meget indviklet noget.

[Billede: sollinkdyn.gif]
Find
Citér
11-10-2012, 09:18
Besked: #4
gert Offline

Du har helt ret. Man skal i hvert fald læse meget mellem linjerne for at se, at der konkret er aftalt at se på netop nettoafregning i forbindelse med solanlæg. Så det er nok mere det generelle vendinger om eftersyn han henviser til. Gad vide om de øvrige partier er enige i, at disse vendinger var tænkt anvendt på solceller inden for kort tid?

Men en regering skal naturligvis ikke sidde på hænderne, hvis der sker noget meget uforudset.

Det er dog svært at forstå, at man i en "langsigtet og troværdig" aftale har behov for at foretage ændringer efter 7 måneder.

Gert
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering