Tilmelding til Nettomåler......
|
11-10-2012, 11:02
Besked: #1
|
|||
|
|||
Tilmelding til Nettomåler......
Hej, kan man godt tilmelde sig denne Nettomålerordning før man overhovedet er begyndt at lægge paneler på taget, eller sætte inverteren op.
Jeg har jo ikke fået delene endnu, men ville godt tilmelde mig for at være med i den "gamle"ordning. Der er jo en større eller mindre leveringstid på anlæg nu, så jeg tænkte at man måske kunne lave lidt forarbejde i samråd med min elektrikker..... PS: Jeg (og min elektrikker) har alle data til indput i tilmeldingen..... På forhånd tak. |
|||
11-10-2012, 11:40
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Tilmelding til Nettomåler......
![]() |
|||
11-10-2012, 11:44
Besked: #3
|
|||
|
|||
(11-10-2012 11:02)Toy4wd Skrev: Hej, kan man godt tilmelde sig denne Nettomålerordning før man overhovedet er begyndt at lægge paneler på taget, eller sætte inverteren op. der er 2 step i tilmeldingen - første skal din elektriker anmelde anlægget, hvor det så bliver godkendt til at må tilsluttes elnettet (det kan gøres nu) og når det er godkendt modtager du et anlægs ID nummer, som du skal bruge hvis du vil søge om at dit anlæg skal køre under nettoordningen og det er også her at kravet om at inverteren skal begrænses til de max. 6kW ligger. /Steffen _________________________________________________ TLX 8 PRO+ 38x ZNShine 195 Gallium/Mono - 7,41 kWp 156/32 grader ![]() ![]() |
|||
11-10-2012, 19:53
Besked: #4
|
|||
|
|||
Du kan sagtens få din autoriserede elinstallatør til at tilmelde anlægget. Dog siger Energinet at man skal have gang i installeringen af anlægget først, men det er jo svært for dem at checke.
Jeg tilmeldte mit eget anlæg inden montering og jeg har lige sendt 3 tilmeldinger afsted i denne uge, hvor anlægget heller ikke er hverken købt eller monteret. 24 stk Hyundai 245W sorte monokrystalinske paneler Fronius IG-plus 60V-2 inverter med 20 års garanti |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|