Gøre sit anlæg større senere.
|
13-10-2012, 08:38
(Denne besked var sidst ændret: 13-10-2012 af 08:39 Lundgaard.)
Besked: #1
|
|||
|
|||
Gøre sit anlæg større senere.
Hej.
Er meget tæt på at lave en handel ved Schmalfeldts på 27 topsolar, kostal piko 7.0 kw. Kan jeg hvis det skulle blive fordelagtigt sætte flere paneler til og hvad er max størrelse jeg vil kunne få af anlæg med denne type inverter. Har nemlig jordvarme, så mit elforbrug er ret højt, så kunne være lækkert hvis vi en dag kunne få alt el dækket med solceller. Har masser af tagflade. Mvh Lundgaard |
|||
13-10-2012, 13:08
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Gøre sit anlæg større senere.
Hej Lundgaard.
Jeg fik at vide at jeg godt kunne bruge en 7er til mit 10,5 kWp anlæg. Det blev dog til en 10.1, fordi 7 ikke kunne leveres da jeg skulle igang. Jeg har så senere leget lidt med PIKOplan. Nu kender jeg ikke lige dine data, men indsætter jeg f.eks. mine 250w og 28 stk., så får du en god udnyttelse. Den kan godt klare 28 mere, men så får du kun en udnyttelse på 65%. Det giver kun lidt mere morgen og aften. Du vil være meget bedre tjent med at Schmalfeldth finder en 10.1. Gå ind på linket neden under og download nederste linie, PIKOplan. http://www.kostal-solar-electric.com/con...=303&kat=5 Lindegaard vil arbejde for at private må sætte mere ind på ELBANKEN, men han skal jo så lige blive enig med de andre. Læs alt hvad du kan her på forumet, der er nogle der ved hvad de snakker om, måske kommer der en rettelse til mit :-) Se evt. mine indlæg igår og idag i henholdsvis mit anlæg og billeder af anlæg. Venlig hilsen Anton 10.500 Wp ZNSHINE ZX250 mono/alu, Kostal Piko 10.1 Tag 35 grader. 7000 Wp på -27 og 3500 Wp på +63. Træpilleafbrænder. KLINGSBJERG ELVÆRK - Vejledning på billede nr. 3. Bed & breakfast |
|||
13-10-2012, 14:35
Besked: #3
|
|||
|
|||
RE: Gøre sit anlæg større senere.
(13-10-2012 08:38)Lundgaard Skrev: Hej. Hvis det var mig, så ville jeg spørge ham der Schmalfeldts hvor mange paneler du kan montere, det er jo altid rart at spørge en der burde vide hvad han sælger. Jeg valgte at spørge forhandlerne om et anlæg der kunne lave den strømmængde jeg ville have pr. år, og så lade forhandlerne give et bud på størrelsen. Jeg ville også helt klart vælge hele størrelsen på en gang og NU, så er du da nogenlunde sikker på at få det hele med i afskrivnings ordningen. NISSEN 51 stk PW 200 watt Black paneler 2 x Delta Solivia 3.0 EU G4 inverter Solivia gateway datalogger |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|