Solar log PM+ ??
|
14-10-2012, 09:42
Besked: #1
|
|||
|
|||
Solar log PM+ ??
Hej
Er der nogen som ved noget om solar log PM+ modellerne og kan fortælle hvilke fordele det giver at loggen kan styre inverteren, og evt hvordan den gør det ? Jeg har ikke selv lige kunne kringle dette spørgsmål /Steffen _________________________________________________ TLX 8 PRO+ 38x ZNShine 195 Gallium/Mono - 7,41 kWp 156/32 grader ![]() ![]() |
|||
14-10-2012, 10:12
(Denne besked var sidst ændret: 14-10-2012 af 10:13 klr.)
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Solar log PM+ ??
PM+ har i hvert fald noget at gøre med, at man vil begrænse netbelastningen fra VE-anlæg. Der har været regler i Tyskland for de store anlæg.
Nu er der siden 1.1.2012 også regler for mindre anlæg, således at de under "visse omstændigheder" kun må aflevere 70% til nettet (effekt) - dog fraregnet eget forbrug. En Solar-log har en S0-indgang, således at den kan tage hensyn til eget forbrug i den styring. Hvis f.eks. en 8 kW-inverter er begrænset til 70% (=6 kW), kan den sagtens producere med 8 kW - blot de 2 kW aftages til eget forbrug. Det er hvad jeg har hæftet mig ved i de tyske regler. De kan sagtens blive indført i DK jo. I tyskland gælder disse regler, så vidt jeg har forstået KUN for anlæg anskaffet efter nævne dato. Men der er vist meget andet i det. Især for større anlæg (MEGET større anlæg). Jeg kan se min Solar-log har en indgang, der hedder PM+. Og måske er det slet ikke det her du spørger til. For i mit eksempel er der sådan set ingen styring af inverteren som sådan. ![]() |
|||
16-10-2012, 18:10
Besked: #3
|
|||
|
|||
RE: Solar log PM+ ??
(14-10-2012 10:12)klr Skrev: PM+ har i hvert fald noget at gøre med, at man vil begrænse netbelastningen fra VE-anlæg. Der har været regler i Tyskland for de store anlæg. Takker - det giver mening /Steffen _________________________________________________ TLX 8 PRO+ 38x ZNShine 195 Gallium/Mono - 7,41 kWp 156/32 grader ![]() ![]() |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|