SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Sider (2): 1 2 Næste »
Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Problemer med SK-forsyning (Slagelse/Korsør)
18-10-2012, 18:59
Besked: #1
micmex Offline

Problemer med SK-forsyning (Slagelse/Korsør)
Hej, er der andre end mig der har problemer med at få stamdata overført fra deres netselskab til energinet?
SK-forsyning, som dækker Slagelse/Korsør-området kan ikke finde ud af registrere simple ting som navn og adresse via energinets hjemmeside. Jeg har klaget over det for 3 uger siden, hvor de lovede at bringe tingene i orden, men et kontrolcheck pr. dag dato viser, at stamdata stadig ikke er indrapporteret rigtigt.
Dette forsinker naturligvis modtagelsen af accept af nettoordning fra energinet, dog har energinet garanteret mig, at der ingen problemer bliver, da jeg for 3 uger siden sendte anmodningen med GSRN-nummer, som heldigvis var oprettet.
Find
Citér
18-10-2012, 20:19
Besked: #2
haug Offline

RE: Problemer med SK-forsyning (Slagelse/Korsør)
Hej

Det lyder da problematisk, jeg bor i Slagelse kommune og skal selv på mandag d.22 have monteret solceller.

Jeg går ud fra at elektriker i samme omgang sender stamdata til "elselskab" som jeg troede var Seas/Nve, men måske er det SK forsyning ?

Hvad er det jeg skal være opmærksom på ?

Mvh Johnny
Find
Citér
18-10-2012, 22:50
Besked: #3
micmex Offline

Ved ikke lige hvor grænsen går mellem NVE og SK-forsyning, men jeg har indtil videre ventet 16 uger på at SK-forsyning har fået indrapporteret de rigtige data til Energinet. Noget tyder på at SK-forsyning ikke har opdaget solcelleboomet endnu, desværre.

Vær opmærksom på hvilket netselskab du har, hvis det er SK-forsyning er du måske nødt til at være proaktiv og hjælpe dem/checke dem og kontrollere hos Energinet om du er registreret, efter installatøren har indsendt dine stamdata.
Find
Citér
19-10-2012, 07:10
Besked: #4
Jesper_B Offline

Jeg kan så tilføje at det er det samme med SEAS/NVE.
Jeg undrede mig også over den manglende godkendelse fra Energinet (17 uger) og ringede til Energinet i går og ganske rigtigt, var der indrapporteret en forkert ejer og adresse. SEAS sendte dog en mail til Energinet samme dag med de korrekte oplysninger og mig som CC.
Men ja, har man ikke modtaget noget efter 12 uger, bør man følge op på det..
Find
Citér
07-11-2012, 18:31
Besked: #5
solsengen Offline

Ja, SK forsyning er sgu ikke hurtige, man bliver nødt til at "hænge" i røret , så har de pludselig problemer med inddatering til Energinet.dk eller så har de ikke indrapporteret korrekt ,eller de skal bruge en anden indateringsform ..... god christ , så læs dog f.. f..... på energinets hjemmeside , nej jeg er ikke imponeret , så igen ring og ryk et par gange om ugen , vi har jo ligesom noget vi skal nå !!!

Hilsen Peter
Find
Citér
07-11-2012, 21:22 (Denne besked var sidst ændret: 07-11-2012 af 21:24 micmex.)
Besked: #6
micmex Offline

Hej Solsengen,
Har du så modtaget et positivt svar fra SK-forsyning vedr. din indrapportering til energinet?
Jeg har haft fat i en overordnet for at få løst problemet, venter stadig på tilbagemelding.
Find
Citér
07-11-2012, 21:50
Besked: #7
solsengen Offline

Hej micmec
Når du siger overordnet mener du så N.... V..... det er ham som er kontaktled på solceller i slagelse kommune / SKforsyning , skal ringe til ham om svar fra i mandags , da han har mine data , men fik at vide at han skulle høre energinet om den rigtige tilmeldingprocedure ??? så regner nu med at han har indmeldt mine stamsata til energinet , har fået GSRN nummeret af kontoret, men skal bruge et generet kodeord fra energinet , og derefter locke på med nemid og så tilmelde mig nettomålerordningen, håber det hjalp lidt !

Mvh solsengen
Find
Citér
07-11-2012, 22:17
Besked: #8
micmex Offline

Jeg har bokset med N... V... i mere end en måned uden resultat, så nu er jeg gået et tak op i systemet i håb om at det hjælper, der må da være nogen, som kan betjene en computer og få tingene på plads,vil også ringe og checke igen i morgen.
Skriv evt. i denne tråd hvis det lykkedes at få de rette data til energinet.
Find
Citér
08-11-2012, 00:41
Besked: #9
solsengen Offline

jeps, det er sgu en kamp , jeg lader høre fra mig imorgen

Mvh. solsengen
Find
Citér
08-11-2012, 15:22
Besked: #10
solsengen Offline

Hej micmex
så har jeg været oppe og "snakke" med dem i forsyningen og lå som den næste i rækken til inddatering til energinet , så 15 min. efter var jeg inddateret , sgu
da utroligt som man lige var der i bunken Smile så venter nu kun på koden fra energinet , men det vigtigste var stamdataene til energinet
Hvor langt er du kommet micmex ??

VHF. Solsengen
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Sider (2): 1 2 Næste »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering