Øv, dårlig start med Danfoss TLX
|
24-10-2012, 11:38
Besked: #1
|
|||
|
|||
Øv, dårlig start med Danfoss TLX
Fik mit system tilsluttet igår. Efter et par timer var jeg ude og kigge ved den men displayet var helt frosset, produktionen stod fast på 101w og jeg kunne ikke trykke på knapperne.
Gik ind for at finde nummeret til Danfoss support, og da jeg kom ud igen, virkede den igen. Ringede nu til dem alligevel og han bad mig prøve at genstarte den både på DC og AC siden. Lidt senere samme dag skete det samme, og efter en 10-15 minutter vågnede den af sig selv igen. Den havde version 3.30 så i aftes opdaterede jeg den til 3.31. Bagefter satte jeg FTP'en til at uploade til CLX-Portal. Det virkede fint. Så ændrede jeg til PV-Log.com, og den har endnu ikke uploadet noget, selvom jeg beder den om at uploade med det samme. Uploadstatus melder heller ingen fejl. Og værre endnu, i dag har den ikke produceret noget. 0.00 watt, og softwareversionen står også stadig til 0.00 efter jeg opdaterede igår. Prøvede også at genstarte den i morges inden jeg tog afsted. Så nu er jeg spændt på at komme hjem og se om det er fordi jeg har glemt at slå DC til igen (men jeg tvivler), og ellers få ringet til Danfoss, for det er da ikke sjovt ikke at producere el... Bonus spørgsmål: Fik den som sagt tilsluttet igår, og dagsproduktionen for igår stod til ca 250w, men total produktion stod til 270w. Hvordan kan det hænge sammen? Er det fordi Danfoss tester den med ca 20w inden den forlader fabrikken? |
|||
24-10-2012, 12:24
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Øv, dårlig start med Danfoss TLX
Ærgeligt med din Danfoss, håber der snart kommer liv i den igen.
Men hold da op hvor jeg synes vi hører om mange fejl herinde på http://www.solcelledebat.dk omkring disse Danfoss. Jeg har SMA og har ikke oplevet en eneste fejl. De kører altså bare :-) Ejer af et solcelleanlæg fra på 8.55 kwh peak. Paneler fra Exiom Solutions S.A. Er uddannet revisor. Rådgiver omkring Skat og beregninger på solcelleanlæg. |
|||
24-10-2012, 15:55
(Denne besked var sidst ændret: 24-10-2012 af 16:01 max.)
Besked: #3
|
|||
|
|||
(24-10-2012 11:38)Horsens Skrev: Fik mit system tilsluttet igår. Efter et par timer var jeg ude og kigge ved den men displayet var helt frosset, produktionen stod fast på 101w og jeg kunne ikke trykke på knapperne. har haft samme problem med at den kan fryse har fundet ud af at det kan have noget med ip adresse som kan konflikte med andet udstyr efter jeg har sat ip i inverter til fast og lagt 100 til den adresse som den automatisk har fundet har det ikke været problemer anden bruger af siden har fået det oplyst at danfoss har køret i 2 måneder uden problemer ps det med de 20 watt ved en genstart taber den noget i dag produktion tro det har noget med hvor tit den gemmer i hukommelsen , det har jeg også set pv-log er forsinket i op til en time dvs kl 16.00 logges ikke før kl 17 gert Inverter: Danfoss TLX PRO+ 6kW SW 3,16 Paneler: 24x ZNShine ZX255 Mono/Sort 6,12 kWp Orientering: 203 grader, 25 graders hældning http://www.pv-log.com/photovoltaikanlage-teglhjen |
|||
24-10-2012, 20:13
Besked: #4
|
|||
|
|||
Heldigvis var det delvist min egen fejl - fjolset havde glemt at tænde DC siden igen
![]() Nå men nu glæder jeg mig da til noget produktion imorgen ![]() |
|||
25-10-2012, 07:40
Besked: #5
|
|||
|
|||
Så produceres der sgu el
![]() Sad og så med da hver streng lå omkring 250 volt uden der skete noget, men så pludselig kom den igang, jeg ved ikke om det er fordi de skal lidt højere op i spænding før der er nok til at den kan producere? Men 6,24kw paneler laver hvertfald 35w på den ene streng og 25w på den anden lige nu. |
|||
25-10-2012, 13:53
Besked: #6
|
|||
|
|||
(25-10-2012 07:40)Horsens Skrev: Så produceres der sgu el Tillykke med igangsætningen. Så kan du jo få lys i et par enkelte lavenergipærer mens solen endnu skinner. ![]() mvh bentpetersson http://www.psymagine.dk Anlægsinfo og fotos http://www.suntrol-portal.com/en/page/lillekobbel |
|||
25-10-2012, 13:58
Besked: #7
|
|||
|
|||
(25-10-2012 13:53)bentpetersson Skrev: Tillykke med igangsætningen. Så kan du jo få lys i et par enkelte lavenergipærer mens solen endnu skinner. Jeps ![]() Vores gennemsnitsforbrug pr dag den sidste uges tid har lagt på 18 kwh og i dag har anlægget produceret knap 8 kwh indtil videre. Så det hjælper jo lidt altsammen! |
|||
25-10-2012, 16:52
Besked: #8
|
|||
|
|||
(24-10-2012 12:24)allankj1 Skrev: Ærgeligt med din Danfoss, håber der snart kommer liv i den igen. Du har fuldstændig ret, jeg har heller ikke hørt om nogle med SMA har problemer med IP og at deres web interface fryser. Inverter: Danfoss TLX PRO+ 8kW SW 3,20 Paneler: 36x ZNShine ZX195(37)MS Ga Mono/Sort 7,02 kWp Orientering: 160 grader, 35 graders hældning |
|||
25-10-2012, 17:43
(Denne besked var sidst ændret: 25-10-2012 af 17:44 allankj1.)
Besked: #9
|
|||
|
|||
(25-10-2012 13:58)Horsens Skrev: Jeps Hej Horsens Har du el varme eller varmepumpe? Ellers virker 18 kwh pr. dag noget højt. Jeg har brugt 11,85 i snit pr. dag i oktober (kun til husholdningen), jordvarmen har egen måler. Mvh Allan Ejer af et solcelleanlæg fra på 8.55 kwh peak. Paneler fra Exiom Solutions S.A. Er uddannet revisor. Rådgiver omkring Skat og beregninger på solcelleanlæg. |
|||
25-10-2012, 20:12
Besked: #10
|
|||
|
|||
Jeg havde også startproblemer med web-server mv., men efter at have fulgt de mange gode råd her på sitet (herunder at ændre IP-adresse ved at forhøje sidste tal med 100), spiller det bare, selv fra min Mac.
Den sender data til pv-log en gang i timen, og efter yderligere en time, kan data ses på pv-logs hjemmeside (se link nedenfor) Anlæg: 5,7 kW, 30 stk. 190W Jinkosolar fra viasol.dk. Danfoss TLX6+ Pro Inverter. http://www.pv-log.com/en/photovoltaicplant-klerkevej-7 |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|