SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Transient beskyttelse
27-10-2012, 20:30
Besked: #1
free energy Offline

Transient beskyttelse
Nogle der har nogle erfaringer med ovenstående, gerne nogle priser.
Til de af jer der ikke er klar over hvad det er så er den en investering i at beskytte anlæg (el installationen) mod høje spændinger typisk pga. torden.

Jens

30 stk ZNshine 240W poly
2* Delta Solivia 3,3 EU 4 G
Delta Solivia Gateway
[Billede: 549099147.gif]
Find
Citér
28-10-2012, 15:30
Besked: #2
Lav Offline

RE: Transient beskyttelse
Der lidt info i denne tråd.... Min installatør gav mig et katalog fra Solar hvor de angav hvad der skulle til. Phew, det så kompliceret og dyrt ud. Jeg snakkede med mit forsikringsselskab og da de forsikrer skidtet i de tilfælde valgte jeg at springe over.

Mvh Steffen
Find
Citér
03-11-2012, 13:32
Besked: #3
ktm Offline

RE: Transient beskyttelse
Jeg fik for en del år siden monteret en transidentbekytter, fordi vi i den grad var plaget af udfald på HPFI-relæet ved lyn og torden.
Blot der i vejrudsigten blev varslet tordenvejr, faldt relæet straks ud !Huh(Overdrivelse fremmer forståelsen!)
Vi kunne simpelthen ikke forlade hjemmet i perioden med risiko for torden uden at have en nabo til jævnligt at slå relæet til. Det kunne sagtens falde ud 3-4-5 gange i løbet af et uvejr. Det behøvede slet ikke at være lynnedslag i umiddelbar nærhed.
Dette er vi kommet HELT ud af nu.
Jeg husker ikke længere prisen, men det var da ret dyrt.

Det første brændte så desværre af en gang elledningerne i en storm klappede sammen og vi fik fase ind på nullen, men ved brandforsikringens mellemkomst fik vi en ny installeret, og vil ikke undvære den.

Mvh
Knud

24 stk solar Pro L3 Alu, ligger 30 grader syd/sydvest. 45 grader taghældning.
Solar convert 6T dcs, 5.500 W, 3 electrically separated trackers, Phase-3-Technology.
Igangsat 2/11 2012
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering