SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Sider (2): 1 2 Næste »
Skriv svar 

Stjerner:
  • 1 stemmer - 1 gennemsnit
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Threaded Mode | Linear Mode
Mit Jordmonterede Topsola anlæg
28-10-2012, 19:19
Besked: #1
seicento Offline

Mit Jordmonterede Topsola anlæg
Hej

Jeg har igennem det sidste år monteret ca. 20 anlæg i forbindelse med mit job og nu besluttede jeg at få mit eget.

I uge 42 betalte jeg depositum hos KWH solar på 24stk 250w Topsola mono moduler og 2x3kw Delta Solivia G4 invertere og forventer at få anlægget i uge 47-48.

Anlægget er tilmeldt forsyningsselskabet så vi håber at nå de gamle regler!!

Anlægget kommer til at stå i vores have, monteret på 15 hjemmelavede standere af 1,5" galvaniseret stålrør. Længde ca. 26m.

Vedhæftede Fil(er) Billede(r)

Find
Citér
28-10-2012, 20:50 (Denne besked var sidst ændret: 28-10-2012 af 20:51 Lav.)
Besked: #2
Lav Offline

RE: Mit Jordmonterede Topsola anlæg
Spændende projekt du har gang i der. Det bliver da super flot når man står i den ene ende og kigger hen over dem alle....
Sætter du en form for alarm på - eller sikrer mod for nem demontage? Husker et link et sted her på sitet til en der fik stjålet netop monterede paneler på jorden Undecided

Mvh Steffen
Find
Citér
28-10-2012, 21:03
Besked: #3
cillo Offline

Hej håbe at du forstærker bare lidt mere en dette.
Husk der kan godt komme rigtige stor belastning op de stolper, vind og sne.
Jeg havde nok valgt at sætte to stolper i for hver (en top og bund.)

Jeg tro dine svejsninger vil knække med tiden.

Men som sagt det er bare min bekymring.

Inverter: Danfoss TLX PRO+ 6kW SW 4.06
Paneler: 22x Yingli YL260C30b(Panda 265) - Mono/Sort 5.72 kWp
Orientering: næsten vest(256°), 20° hældning
pv-log.com-solarrick
Find
Citér
28-10-2012, 21:09 (Denne besked var sidst ændret: 28-10-2012 af 21:11 Lars-Jacobsen.)
Besked: #4
Lars-Jacobsen Offline

Håber du har søgt byggetilladelse hos kommunen, for det SKAL man jo INDEN man pågynder etablering af jordmonterede anlæg.
Men det ved du jo nok alt om når nu du arbejder med det og har monteret så mange anlæg.

Og jeg ville nok have vaglgt nogle stativer der kunne justeres i vinklen efter årstiden.
Find
Citér
28-10-2012, 21:33
Besked: #5
Torben Offline

Jeg har ikke rigtig nogen ulykker til dit nye anlæg, så jeg må nøjes med at sige godt arbejde.

Inverter: Danfoss TLX PRO+ 8kW SW 3,20
Paneler: 36x ZNShine ZX195(37)MS Ga Mono/Sort 7,02 kWp
Orientering: 160 grader, 35 graders hældning
Find
Citér
28-10-2012, 22:38
Besked: #6
Nissen Offline

Håber du sætter flere billederind når du får panelerne monteret, vi ser alt for få jordmonterede anlæg. Der er mange der ville have gjort det anderledes, men der ser jo ud til at være læ hvor du sætter dem op, og du må jo have en formodning om at det holder, og det kan være bedre end meget af det Allu grej der er i handlen.

NISSEN
51 stk PW 200 watt Black paneler
2 x Delta Solivia 3.0 EU G4 inverter
Solivia gateway datalogger
Find
Citér
29-10-2012, 19:22
Besked: #7
seicento Offline

Tak For jeres input.

Hver af de 15 standere kommer til at bære ca 36kg hvilket jeg ikke tror er et problem. Har dog overvejet at montere en stiver nederst på det øverste rør og ind til standeren hvis jeg fornemmer det nødvendigt.

Anlægget vil blive tilsluttet min eksisterende GSM alarmsender (multiguard light fra danske profort - samme enhed som jeg starter havevanding og åbner port med Tongue)

Anlægget kommer til at stå der hvor vi har mest læ på vores 5 tdl.
Jeg har søgt om landzonetilladelse og byggetilladelse men det kommer nu til at stå der lige meget hvad udfaldet bliver - Deres afgørelser er i mine øjne baseret på meget gamle lovgivninger/regler og svarer ikke til hvore dages behov. Min eneste nabo er fuld ud inforstået med byggeriet.
Find
Citér
29-10-2012, 19:33
Besked: #8
seicento Offline

Lidt billeder af anlæg jeg har projekteret og monteret.

Vedhæftede Fil(er) Billede(r)

Find
Citér
29-10-2012, 19:33
Besked: #9
Lav Offline

Det lyder som om du har overvejet det hele. Held og lykke med det!

Mvh Steffen
Find
Citér
29-10-2012, 19:42
Besked: #10
Lars-Jacobsen Offline

(29-10-2012 19:22)seicento Skrev:  Jeg har søgt om landzonetilladelse og byggetilladelse men det kommer nu til at stå der lige meget hvad udfaldet bliver - Deres afgørelser er i mine øjne baseret på meget gamle lovgivninger/regler og svarer ikke til hvore dages behov. Min eneste nabo er fuld ud inforstået med byggeriet.
Det var godt. For uanset om din nuværende nabo ikke har noget imod det skal kommunen stadig sikre du overholder byggelinier mm. Og reglerne er ikke gamle de blev faktisk præciceret og udybet sidste år.
Men vi er helt enige om det er skøre regler, for du kan jo bare sige det er taget på dit haveskur/brændeskur/cykkelskur hvis det er under 35m2. Så skal der nemlig ikke søges tilladelse. Er det 35-50m2 skal "skuret" bare anmeldes. Det er først når det er over 50m2 der skal søges bygningstilladelse.
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Sider (2): 1 2 Næste »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering