SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Tilslutning af nettomålerordning
30-10-2012, 11:28
Besked: #1
Ebsen Offline

Tilslutning af nettomålerordning
Hej alle

Jeg har en spørgsmål som jeg gerne vil have jeres hjælp til at få afklaret.

Jeg er ved at bygge et hus og købte i den forbindelse et solcelleanlæg på 6,12 KwP.

For et par måneder siden fik jeg et brev fra Dong hvor der stod tillykke med dit solcelleanlæg. Din el-måler er blevet skiftet og dit GSRN-nummer er XXXX. Det er åbenbart noget byggefirmaet har ordnet vil jeg tro.

For en uge siden blev solcelleanlægget lagt på taget.

I går blev anlægget tilsluttet og jeg søgte derfor om at blive optaget i nettomålerordningen.

Jeg printede denne blanket fra Energinet.dk anmodning om nettomålerordning

Udfyldte blanketten, krydsede af i nr. 6 og skrev "1" i antal. Herefter sendte jeg den til Energinet.dk

Kan man så ikke forvente at blive optaget? Eller har jeg lavet fejl/mangler noget?

Håber i kan bekræfte at dette er gjort rigtigt.
Find
Citér
30-10-2012, 13:07
Besked: #2
krab-sol Offline

RE: Tilslutning af nettomålerordning
jeg mener du har gjort alt rigtigt, bortset fra at energinet er gået over til tilmelding via NEMid via deres hjemmeside. ved ikke om de stadig behandler de håndskrevne tilmeldinger? tjek selv eller prøv begge dele det skader sikkert ikke. hvis der stadig er ca. 12 ugers ventetid,så du ikke er tilmeldt pr 1/1, hvad sker der med årsafregning, det må andre svare på? interresant, at du fik GRSN nr før ibrugtagning det har der været en del debat om i andre tråde, så kunne du vel godt ha ansøgt allerede der.

5,4 kW peak, 28 stk 195 W mono, 2 stk SMA sunnyboy 3000tl, 165 gr syd 25 gr hældning. jyllinge
Find
Citér
30-10-2012, 15:57
Besked: #3
Ebsen Offline

Tak for dit svar.

Jeg jeg har også selv undret mig over at jeg allerede dengang fik GSRN-nummeret.

Energinet siger at det er idriftssættelsesdatoen som er gældende for hvornår der kan søges og godkendes en nettomålerordning.

Jeg har snakket med flere elektrikere som er af en anden mening om hvornår man kan søge og blive godkendt. Der er åbenbart en del forvirring på området.
Find
Citér
30-10-2012, 17:13
Besked: #4
krab-sol Offline

ja som jeg har forstået det er det gsrn nr'et der er betingelsen for at du kan søge, energinet tar næppe ud for at tjekke om du laver strøm...
der er også den forskel i praksis at nogle elselskaber lader installatøren opsætte den nye måler, andre feks DONG sender deres egne folk ud.

5,4 kW peak, 28 stk 195 W mono, 2 stk SMA sunnyboy 3000tl, 165 gr syd 25 gr hældning. jyllinge
Find
Citér
30-10-2012, 18:05
Besked: #5
klr Offline

Du kunne allerede da du fik GSRN-nummeret fra DONG have søgt om nettoafregning.

Men du får nok et brev fra Energinet.dk om at det er godkendt, når de har behandlet din "anmodning".

Det er den gamle ordning der er tale om, du er hoppet på. Den var jeg også under - men jeg fik så blanketten fra mit el-selskabet og sendte den ind med det samme. Det tog sin tid inden jeg fik brevet fra energinet.dk - 2 dage inden idriftsættelsen. Men det var helt ligemeget for godkendelsen var fra den dag de havde modtaget blanketten.

Min måler blev først udskiftet ca. 1 måned efter idriftsættelsen - men det var også helt ligemeget, eftersom den gamle løb baglæns.

Det er sikkert alt sammen i orden.

[Billede: sollinkdyn.gif]
Find
Citér
30-10-2012, 20:01
Besked: #6
Hessel75 Offline

Skal man ikke ha en kode sammen med GSRN nummeret før man kan søge på nem id...!!??

Hessel75
Aalborg, 15 grader hældning, Syd
28 stk 240watt Bosch Solar Module c-Si M60S EU30117
Danfoss TLX 6kw Pro+ CLX Home
http://el.hesselvang.dk
WWW Find
Citér
06-11-2012, 15:42
Besked: #7
solsengen Offline

Jo, du skal have en genereret kode som du så skal bruge , når du ansøger om nettomålerordningen

Vh. peter
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering